کد خبر: ۲۵۹۵۷
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۱
ارسال به دوستان
ذخیره
مدیر امور ذوب مجتمع مس سرچشمه گفت: کوره فلش در این کارخانه راه اندازی شده که پیش بینی می شود سالانه 311 هزار تن مس آند در مجتمع مس سرچشمه تولید شود
مدیر امور ذوب مجتمع مس سرچشمه گفت: کوره فلش در این کارخانه راه اندازی شده که پیش بینی می شود سالانه 311 هزار تن مس آند در مجتمع مس سرچشمه تولید شود.

حامد مددی روز چهارشنبه در بازدید خبرنگاران از پروژه کوره فلش مجتمع مس سرچشمه افزود: کوره فلش در سرچشمه از اول آبان ماه امسال راه اندازی شده که طی یک ماه گذشته بیش از 6 هزار و 900 تن آند تولید شده و با توجه به اینکه این خط نوپا است در آینده این تولید به ماهانه بیش از 12 هزار تن افزایش خواهد یافت.

وی اظهار کرد: کوره های ریورب قدیمی این آند را با حجم کم تولید می کردند که طی سالهای 90 تا کنون تصمیم به تغییر تکنولوژی توسط شرکت ملی صنایع مس ایران گرفته شد و کوره فلش با هدف افزایش تولید و حفظ محیط زیست و کاهش آلودگی محیط زیست راه اندازی شد.

وی بیان کرد: 17 شهریورماه سال جاری کوره فلش مجتمع مس سرچشمه آماده بهره برداری بود که با انفجار مواجه شدیم و این انفجار ناشی از برخورد مواد مذاب با آب بوجود آمد و موجب آتش سوزی در قسمت کانال برق شد که طی 45 روز این مشکل رفع و کوره فلش اول آبانماه فعالیت خود را آغاز کرد.

مددی ادامه داد: قبلا توسط کوره های ریورب سالانه 140 هزار تن مس آند تولید می شد که با تغییر تکنولوژی در این قسمت این میزان به بیش از 2 برابر افزایش یافت و در بخش نیروی انسانی همچون با تکنولوژی روز دنیا و دستگاه های پیشرفته تولید انجام می شود نیروی انسانی کم شده است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر در ایران تنها کوره فلش در مجتمع مس سرچشمه وجود دارد که با راه اندازی کوره فلش در خاتون آباد این رقم به 2 مورد افزایش می یابد.

رئیس تعمیرات ذوب کارخانه مس سرچشمه نیز گفت: ضلع شرقی کوره فلش سه مجرا دارد که محصول نهایی کوره شامل سولفور مس و سولفور آهن از این قسمت گرفته و راهی لاندرها می شود.

محمدرضا ابراهیمی با اشاره به اینکه در ضلع شمالی کوره چهار مجرا قرار دارد افزود: در ضلع غربی کوره فلش هم سه مجرا برای سرباره وجود دارد که در این ضلع از طریق هوا سولفور باقیمانده گرفته می شود و اکسید آهن بصورت سرباره خارج و سولفور مس هم به مس خام تبدیل می شود.

وی خاطرنشان کرد: با توسعه معادن و ایجاد کوره فلش با ظرفیت 311 هزار تن در سال امیدواریم که بتوانیم چرخ اقتصاد مملکت بخوبی بچرخد و محصول با کیفیت به بازارهای داخلی و خارجی عرضه شود.

مجتمع مس سرچشمه در 50 کیلومتری رفسنجان قرار دارد.
منبع: ایرنا
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)