کد خبر: ۲۵۹۶۲
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۲
ارسال به دوستان
ذخیره
امیری خامکانی در دیدار با سفیر اتریش در تهران:
رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و اتریش گفت: روابط سیاسی دو کشور هم بعد از برجام از پویایی مناسبی برخوردار بوده که نشان از روابط دوستانه دیرینه دو کشور دارد.

رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و اتریش گفت: روابط سیاسی دو کشور هم بعد از برجام از پویایی مناسبی برخوردار بوده که نشان از روابط دوستانه دیرینه دو کشور دارد.

اشتفان شولتز سفیر اتریش در تهران چهارشنبه اول آذرماه با حسین امیری خامکانی رییس گروه دوستی پارلمانی ایران و اتریش دیدار و گفت‌وگو کرد.

اشتفان شولتز سفیر اتریش در تهران در ابتدای این دیدار ضمن ابراز همدردی با امیری خامکانی و نمایندگان مجلس شورای اسلامی به مناسبت جان باختن تعدادی از شهروندان ایرانی در زلزله غرب کشور، گفت: این حادثه تاسف بار را به ملت و دولت ایران تسلیت می‌گویم.

وی افزود: در این حادثه سرعت عمل امدادگران ایرانی و کمک رسانی به مناطق زلزله زده قابل تحسین بود.

وی در ادامه با اشاره به روابط خوب پارلمانی دو کشور گفت: ما از تعمیق همکاری­های پارلمانی ایران و اتریش استقبال می کنیم چون روابط پارلمانی نمودی از روابط دو ملت بوده و در تسهیل و تعمیق همکاری های دو کشور در بخش های دولتی و خصوصی موثر است.

اشتفان شولتز سفیر اتریش در تهران همچنین گفت: روابط اقتصادی و بازرگانی دو کشور هم در سطح خوبی دارد ولی هنوز به سطح ظرفیت های دو کشور نرسیده ایم.

وی افزود: تسهیل همکاری های بانکی در ارتقاء سطح روابط اقتصادی دو کشور تاثیر مثبتی داشته است و روند افزایش همکاری های بانکی ایران و اتریش نیز همچنان ادامه دارد.

اشتفان شولتز سفیر اتریش در تهران در پایان گفت: شرکت های اتریشی در حال بررسی وضعیت برای ورود به بازار ایران هستند. وی افزود: در صورت ورود شرکت های اتریشی به بازار ایران جهش قابل توجهی در سطح روابط اقتصادی دو کشور رخ خواهد داد.

حسین امیری خامکانی رییس گروه دوستی پارلمانی ایران و اتریش نیز در این دیدار ضمن تشکر از تسلیت و ابراز همدردی سفیر اتریش گفت: ما از تبادل تجربیات با سایر کشورها از جمله اتریش در زمینه امدادرسانی و کاهش خسارات در صورت وقوع بلایای طبیعی استقبال می کنیم.

رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و اتریش در ادامه این دیدار گفت: در راستای توسعه روابط پارلمانی فیمابین، گروه دوستی پارلمانی ایران و اتریش از گفتگو با همتایان خود در مجلس اتریش استقبال می­‌کند.

وی همچنین گفت: روابط سیاسی دو کشور هم بعد از برجام از پویایی مناسبی برخوردار بوده که نشان از روابط دوستانه دیرینه دو کشور دارد.

امیری خامکانی در پایان به همکاری های اقتصادی و بازرگانی دو کشور اشاره کرد و گفت: ظرفیت های زیادی در دو طرف وجود دارد که می توان از آنها به نفع دو ملت استفاده کرد و این با گفتگوی مقامات دو طرف به ویژه بخش های خصوصی ایران و اتریش امکان پذیر است.

وی همچنین گفت: دو کشور همکاری های فرهنگی خوبی دارند که از تداوم این همکاری­ها به عنوان زمینه­ ای برای شناخت یکدیگر استقبال می­کنیم.

شایان ذکر است که در این دیدار آقایان مجیدکیانپور، علی عسگر ظاهری و خانم فاطمه سعیدی از اعضای گروه دوستی پارلمانی ایران و اتریش حضور داشتند.


خانه ملت
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)