کد خبر: ۲۶۰۲۷
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۹
ارسال به دوستان
ذخیره
بالاخره سخنان محمود احمدي‌نژاد، رئيس دولت نهم و دهم و حلقه اطرافيانش، صداي مسئولان بلندپايه دستگاه قضائي را درآورد. دادستان کل کشور و دادستان تهران، هر‌کدام به صورت جداگانه، به حرف‌هاي اين روزهاي احمدي‌نژاد که در سايت و کانال «دولت بهار» منتشر مي‌شود، واکنش نشان دادند.
بالاخره سخنان محمود احمدي‌نژاد، رئيس دولت نهم و دهم و حلقه اطرافيانش، صداي مسئولان بلندپايه دستگاه قضائي را درآورد. دادستان کل کشور و دادستان تهران، هر‌کدام به صورت جداگانه، به حرف‌هاي اين روزهاي احمدي‌نژاد که در سايت و کانال «دولت بهار» منتشر مي‌شود، واکنش نشان دادند. 

حجت‌الاسلام منتظري، مديريت احمدي‌نژاد را کلکسيوني از نقض قوانين و قانون‌گريزي دانست و عباس جعفري‌دولت‌آبادي هم گفت اينکه شخصي که خود مدتي مسئوليت داشته، به خاطر چند متهم، سعي در شکستن اقتدار دستگاه قضائي کند، جاي تأمل و تأسف دارد. حميد بقايي و اسفنديار رحيم‌مشايي از دوستان نزديک احمدي‌نژاد هستند که با حواشي پرونده‌هاي خود و همچنين بست‌نشيني در حرم حضرت عبدالعظيم حسني، در صدر اخبار هستند و انتقاد از قوه قضائيه را در دستور کار خود دارند.

حجت‌الاسلام محمد‌جعفر منتظري، دادستان کل کشور، روز يکشنبه در جمع اعضاي بسيج حقوق‌دانان گفت: «نفس کار قضائي کار سنگيني است. اين کار سنگين را دستگاه قضائي و قضات انجام مي‌دهند، آن وقت برخي آقايان مي‌خواهند به دستگاه قضائي فشار وارد کنند. چرا اين کار را مي‌کنند؟ من به‌عنوان يک عضو کوچک از قوه قضائيه دفاع بي‌مورد نمي‌کنم و مي‌گويم که حتما نواقص و ضعف‌هايي وجود دارد؛ ولي بايد بگويم در مبارزه با افراد فاسد و فسادها در هيچ دستگاهي مثل قوه قضائيه اين‌گونه با فسادها مبارزه انجام نمي‌شود. ما حاضر هستيم در يک جلسه خصوصي‌تر دستگاه‌هاي ديگر و قوه قضائيه بيايند و اعلام کنند که در سال چه مقدار پاک‌سازي داشته‌اند».

محمود احمدي‌نژاد در مصاحبه‌اي تصويري که روز پنجشنبه از کانال «دولت بهار» منتشر شد، با بيان اينکه فلسفه وجودي قوه قضائيه دفاع از مردم در مقابل دستگاه‌ها  است، به شدت از قوه قضائيه انتقاد کرده بود. 

به گزارش ميزان، دادستان کل کشور، عنوان کرد: «آقاي محترمي که هشت سال مديريت کشور را عهده‌دار بوديد و امروز به‌عنوان اپوزيسيون قوه قضائيه درآمده‌ايد، اگر انتقاد درستي داريد، خب بفرماييد. اين حرکات را چرا انجام مي‌دهيد. اگر راه اصلاحي داريد، بفرماييد. اينکه جمعي را دور خود جمع کنيد و به قوه قضائيه بد و بيراه بگوييد، از رئيس قوه قضائيه گرفته تا پايين، انواع اهانت‌ها و تهمت‌ها و جسارت‌ها را مي‌گوييد، آيا با اين کارها درست مي‌شود؟».

او ادامه داد: «کسي که مديريت عالي کشور را عهده‌دار بوده است و خصوصا در چهار سال دوم مديريتش مجموعه‌اي و به قول امروزي‌ها کلکسيوني از نقض قوانين، قانون‌گريزي، خلاف قوانين عمل‌کردن و ابلاغ‌نکردن قوانين مصوب که بيش از ٤٠ قانون را اعلام نکرد و رئيس مجلس را اعلام کرد، دارد».

حجت‌الاسلام منتظري با بيان اينکه شناسنامه او از مقابله با رهبري در موارد متعدد مشحون است، گفت: «قهرکردن و ١١ روز خانه‌نشيني و رهاکردن دولت، بوسه بر تابوت يک کافر ملحد زدن، مادر چاوز را در بغل‌ گرفتن و بوسه بر گونه‌هايش زدن، اهانت به مراجع تقليد، مکرر دروغ‌گفتن، جابه‌جايي اعتبارات که مي‌توان از ديوان محاسبات پرسيد و صداي مجلس و دستگاه قضائي نيز بلند شد؛ از‌جمله اين موارد است و آن وقت فردي با شناسنامه‌اي اين‌چنيني امروز اين‌گونه در عرصه مقابله با قوه قضائيه قرار گرفته و اين اهانت و جسارت‌ها و توهين‌ها را بيان مي‌کند و آيا اين اخلاق اسلامي و دفاع از حقوق مردم است و در لباس دفاع از حقوق مردم آيا اين درست است؟».

قطعا اگر شرايط فراهم شود، قوه قضائیه در برابر اين حرکات ساکت نخواهد نشست
او همچنين افزود: «خدا مي‌داند دلمان مي‌سوزد، والله از باب نصيحت عرض مي‌کنم و مي‌گويم آقايان اگر مي‌خواهيد به ملت و مردم خدمت کنيد، اين راهش نيست. اين قبيل اقدامات از سوي برخي افراد به‌عنوان وسيله‌اي براي خروج از انزواست. البته شايد اهداف ديگري دارند؛ ولي اين راه درست نيست».

دادستان کل کشور همچنين اعلام کرد: «البته قوه قضائيه ممکن است در آينده اين حرف‌هايي که زده مي‌شود و اين دروغ‌هايي را که گفته مي‌شود و اين نسبت‌هايي را که داده مي‌شود، مستدل و حقوقي جواب دهد؛ ولي سکوت قوه قضائيه به معناي اين نيست که از برخوردکردن عاجز است. قطعا و مسلما اگر شرايط فراهم شود و اگر موقعيت اقتضا پيدا کند، در برابر اين حرکاتي که هيچ نفعي براي ملت ندارد، ساکت نخواهد نشست و بايد با تدبير حل شود».

او با بيان اينکه انتظار ما اين است که خودشان متوجه شوند، سر عقل بيايند و بدانند که اين روش روشی منطقي نيست، گفت: «بنده ممکن است اشکالي در کارم باشد، ممکن نه، قطعا اين‌چنين است. مگر مي‌شود انساني که معصوم نيست و در معرض خطا و لغزش است، لغزش نداشته باشد؛ اما با لغزش نبايد اين‌گونه انسان برخورد کند. من اگر سينه‌ام را باز کنم، کلي مطلب در‌اين‌باره دارم که نمي‌توانم بگويم».

حجت‌الاسلام منتظري همچنين عنوان کرد: «داريم حربه به دست دشمن مي‌دهيم، برويد فضاي مجازي را ببینيد. دشمن چگونه دارد از اين مواضع و اين‌گونه حرکات و برنامه‌ها عليه نظام، انقلاب، کشور، رهبري و مردم سوءاستفاده مي‌کند و ما بياييم چاقو تيز کنيم و دست ديگران بدهيم. آيا اين عقل و منطق است؟ دعا مي‌کنيم که خداوند عقل ما و ديگران را زياد کند که عاقلانه رفتار کنيم».

برخي دوست دارند به هر طريقي خود را مطرح کنند
دادستان تهران نيز روز شنبه در جلسه‌ شوراي معاونان دادسراي عمومي و انقلاب تهران به سخنان احمدي‌نژاد واکنش نشان داد و گفت: «امروز عده‌اي به بهانه برخي پرونده‌ها، دستگاه قضائي را زير سؤال مي‌برند تا چنين وانمود کنند که قوه قضائيه از مسير اصلي خارج شده است و هم‌صدايي عوامل خارجي و داخلي عليه قوه قضائيه، قابل‌تأمل است. هيچ‌کس منکر برخي مشکلات و نقيصه‌ها در دستگاه قضائي نيست؛ اما اينکه شخصي که خود مدتي مسئوليت داشته، به خاطر چند متهم، سعي در شکستن اقتدار دستگاه قضائي کند، جاي تأمل و تأسف دارد». احمدي‌نژاد در ابتداي مصاحبه تصويري خود با کنايه گفته بود: «بالاخره آدم مي‌تواند علت زيادشدن پرونده‌هاي قضائي را به هر جايي ارتباط دهد. مثلا خشک‌سالي شده و پرونده‌ها زياد شده است، يا بحراني جهاني و قمر‌در‌عقرب شده و کسوف و خسوف شده. بله همه اتفاق‌هاي عالم در به‌وجودآمدن يک پديده نقش دارند؛ اما بحث اين است که چقدر نقش دارند و اين مهم است».

به گزارش ميزان، عباس جعفري‌دولت‌آبادي اظهارات اين فرد درباره وضعيت زندان‌ها را خلاف واقع خواند و افزود: «اخيرا آقايي مدعي شده است کسي به زندان‌ها سر نمي‌زند؛ اين در حالي است که شما معاونان و قضات دادسراها، از شدت فشار‌ها براي اجراي برنامه‌هاي بازديد از زندان و رسيدگي به وضعيت زندانيان از ما گله‌مند شده‌ايد. در طول سال قبل، ۴۵ هزار نوبت ملاقات توسط قضات با زندانيان انجام شده است و برخي معاونان دادسرا به لحاظ عدم مراجعه به زندان‌ها توبيخ شده‌اند».

احمدي‌نژاد همچنين به فوت «ستار بهشتي» اشاره کرده و گفته بود: «در شوراي امنيت ملي راجع به همان آقاي ستار بهشتي، من تقريبا دعوا کردم. گفتم اين چه وضعش است».
دادستان تهران در پاسخ به ادعا‌هاي اين فرد پيرامون فوت ستار بهشتي، عنوان کرد: «در موضوع ستار بهشتي بيشترين توضيحات را دادستاني تهران به مراجع رسمي ارائه داد. دادستان تهران در دبيرخانه شوراي امنيت ملي و در مجلس شوراي اسلامي حضور يافت و حتي به آقاي نجار، وزير وقت کشور، واقعيت‌هاي مرتبط با حادثه اعلام شد تا به‌ اشتباه اطلاع‌رساني نشود و در همين رابطه پرونده قضائي تشکيل شد؛ مأمور متخلف تحت تعقيب قضائي قرار گرفت و با تحمل محکوميت حبس از زندان آزاد شد».

جعفري‌دولت‌آبادي با اشاره به تلاش دشمن براي سلب اعتماد مردم از مسئولان کشور، تهمت‌ها عليه نظام را هم‌سويي با دشمن دانست و افزود: «از راه‌هاي سلب اعتماد مردمي، اين است که به مسئولان نظام نسبت‌هاي خلاف‌واقع داده شود و طرح موضوع قديمي حساب‌هاي قوه قضائيه در اين راستا صورت مي‌گيرد».

دادستان تهران سکوت قوه قضائيه در مقابل چنين ادعا‌هايي را به منزله‌ بدون پاسخ‌بودن آنها ندانست و گفت: «برخي دوست دارند به هر طريق که شده خود را مطرح کنند؛ اما امروز که به کيان دستگاه قضائي حمله کرده‌اند، تأکيد مي‌کنیم که دستگاه قضائي در خط مقدم مبارزه با فساد بوده و همواره سعي بر اين داشته‌ايم که از خط انصاف خارج نشويم؛ اما تسليم فشار‌هاي وارده از سوي عده‌اي با هدف حمايت از افراد متخلف يا جريان‌هاي فکري انحرافي، فرقه‌گرايي و جناحي‌گري نخواهيم شد. اگر تصور کرده‌اند که با چنين هجمه‌هايي بر قوه قضائيه، قضات قلم‌ها را زمين مي‌گذارند، اشتباه کرده‌اند».

جعفري‌دولت‌آبادي اين را که شخصي ادعا کرده است ٨٠ ميليون نفر نزديکان او هستند، نوعي توهم خواند و با اشاره به اينکه مردم داوران منصفي هستند، افزود: «با اين اقدامات سخيف، مردم به‌تدريج درمي‌يابند که چه کساني همراه انقلاب و پشتيبان کشورند و چه کساني آب به آسياب دشمن مي‌ريزند. مردم خدمتگزاران خود را به‌خوبي مي‌شناسند و چنين گزافه‌هايي تأثيري بر عزم دستگاه قضائي در مقابله با مفسدان نخواهد داشت».

واکنش تاجزاده به حرف‌هاي احمدي‌نژاد
اما اين همه انتقادات رئيس دولت نهم و دهم نيست. ٢٤ آبان که احمدي‌نژاد در بست‌نشيني حميد بقايي در حرم حضرت عبدالعظيم شرکت کرده بود، در سخناني به‌شدت از رئيس قوه قضائيه و رئيس قوه مقننه انتقاد کرده بود. او در مصاحبه‌اي ديگر که حدود دو هفته پيش با «دولت بهار» انجام داده بود نیز درباره حمله به سفارت انگليس در سال ٩٠ اين ادعا را عنوان کرده بود که اين اتفاقات با هماهنگي و براي تضعيف دولت او انجام شده است». احمدي‌نژاد همچنين گفته از طريق پخش مستقيم تلويزيوني از اشغال سفارت انگليس مطلع شده است. رئيس دولت نهم و دهم گفته: «زنگ زدم نيروي انتظامي گفتم اين چه بساطي است، مگر کشور صاحب ندارد؟ گفت نيروهاي ما دارند برخورد مي‌کنند و در کنترل است. گفتم تلويزيون روشن است و ايستادند (نيروي انتظامي) دارند نگاه مي‌کنند، اينها مي‌روند داخل و مي‌آيند، اين چه چيزي است، برو جمعش کن». دو روز پيش اما مصطفي تاج‌زاده، فعال اصلاح‌طلب، به اين سخنان احمدي‌نژاد واکنش نشان داد و در ويدئويي گفت: «اين حرف‌هاي احمدي‌نژاد بايد تبيين و رسيدگي شود». او همچنين با اين پيش‌فرض که حرف‌هاي رئيس دولت نهم و دهم درست است، اين سؤالات را مطرح کرده است: «او چه زماني متوجه شده که اين اتفاقات رخ داده است و دوم اينکه وقتي متوجه آنها شده، چه اقدامي صورت گرفته است. چون در آن زمان هم رئيس‌جمهور بوده و هم رئيس شوراي عالي امنيت ملي. چه پيگيري‌هايي کرده و مسئله را چگونه به سرانجام رسانده است. چون اينها خيلي مسائل مهمي است».

سؤال سوم تاج‌زاده هم اين است: «چرا احمدي‌نژاد چنين مسئله‌اي را با مردم در ميان نگذاشته است و چرا الان اين را مي‌گويد که آقاي بقايي در حال محاکمه است و آيا اين کار را به‌عنوان يک گروکشي انجام مي‌دهد تا محاکمه او را منتفي کند؟»

او با اشاره به اينکه محمود احمدي‌نژاد دست‌به‌جيبش خوب است، از او مي‌پرسد: «اگر او به دنبال روشنگري است، چرا اسامي افراد را نمي‌آورد؟»

تاج‌زاده همچنين احمدي‌نژاد را به اين محکوم مي‌کند که باعث تحريم‌هاي گسترده عليه ايران شده است.

حرف‌هاي جديد حميد بقايي
اما پخش فيلم‌هاي ويدئويي و افشاگري‌هاي تيم احمدي‌نژاد تمامي ندارد. حميد بقايي، معاون سابق احمدي‌نژاد که اين روزها پرونده فساد مالي او در قوه ‌قضائيه باز است، نيز روز گذشته فيلمي از خود منتشر کرد که در آن به پرداخت سکه به بعضي از اشخاص مملکتي اشاره مي‌کند. او در اين فيلم ويدئويي گفته است: «... در ايام تحريم‌ها جلسات زيادي شب‌ها تا پاسي از شب برگزار مي‌شد. در اين جلسات از فرماندهان ارشد سپاه، قوه قضائيه و قوه مقننه حضور داشتند. به‌عنوان نمونه بگويم در يکي، دوتا از اين جلسات بنا به درخواست‌هاي خود عزيزان حاضر در جلسه، به آنها هديه داده شد». او ادامه مي‌هد: «يکي از موارد در شب عيد غدير بود، از آقاي احمدي‌نژاد درخواست کردند که ما بعد از ساعت اداري مي‌آييم و هديه‌اي بايد به ما داده شود. با توجه به اينکه مدت زمان زيادي بود که اين عزيزان شب‌ها مي‌آمدند و بدون هيچ دستمزدي کار مي‌کردند، قرار بر اين شد که يک هديه‌اي به آنها داده شود. فکر مي‌کنم نفري چهار و پنج سکه به آنها داده شد». اين سکه‌هايي که به آنها اشاره مي‌شود، همين سکه‌هايي است که آقايان دريافت کرده‌اند و ما حالا بايد به دادگاه برويم، به‌خاطر آن محاکمه شويم و هزاران انگ و تهمت را هم از طرف طرفداران اين عزيزان بشنويم».

واکنش به حرف‌هاي احمدي‌نژاد  و  بقايي
ادعاهاي بقايي اما با واکنش غلامرضا مصباحي‌مقدم مواجه شده است. او در گفت‌وگو با «خبرآنلاين»، گفت: «ادعاي آقاي بقايي را مبني بر اينکه آقاي احمدي‌نژاد در جلسه بررسي علل و عوامل تنش‌هاي اقتصادي به ما نفري پنج سکه بهار آزادي داده است، تکذيب مي‌کنم و اين ادعا دروغ است». همچنين به گزارش تسنيم دفتر حجت‌الاسلام ابراهيم رئيسي هم صحبت‌هاي بقايي را تكذيب كرد.

محسن رفيق‌دوست هم در گفت‌وگو با «ايسنا» درباره رفتار احمدي‌نژاد و يارانش گفت: «اصولگرايان احمدي‌نژاد را از رفتارهايي که در پيش گرفته است نهي و مذمت مي‌کنند، من از اول احمدي‌نژاد را قبول نداشتم، او تعادل ندارد».

او گفته: «بزرگ‌ترين مشخصه احمدي‌نژاد اين است که به ولايت مؤمن نيست و با اين رفتار و اعمال به‌دنبال اسم و رسم است. ان‌شاءالله به‌زودي خدمتش خواهند رسيد و قوه قضائيه در حال تکميل پرونده است». 
منبع: شرق
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

رقابت بیش از ۱۲ هزار داوطلب کرمانی در نوبت اول کنکور

استاندار کرمان: تغییر الگوی بارشی قابل پیش‌بینی نیست؛ دستگاه‌ها آمادگی تجهیزاتی داشته باشند

عدم توجه به جلو علت 53 درصد از تصادفات برون شهری

افزایش خطر ابتلا به سرطان با تغذیه بد

پیش بینی هواشناسی از رعد و برق و بارش باران در مناطقی از کرمان

هشدار مهم به یارانه‌بگیران/ این پیامک‌ها جعلی است

تصمیمات مدیران نباید عرضه سوخت را برای مردم سخت کند / کمبود و شلوغی جایگاه‌های عرضه سوخت گاز به هیچ وجه قابل قبول نیست

معاون استاندار کرمان: از زمان واگذاری معادن زغال سنگ کرمان، هیچ توسعه‌ای در آن اتفاق نیفتاده است

مدیر شبکه بهداشت رودبار جنوب: اجرای طرح واکسیناسیون نوبت صفر الزامی است

توصیه خیرخواهانه همتی به دولت سیزدهم: فاصله نرخ ارز بازار با نرخ نیمایی را کم کنید؛ وگرنه با خروج سنگین سرمایه روبرو می‌شوید

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)