کد خبر: ۲۶۰۵۶
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۲
ارسال به دوستان
ذخیره
رئیس اتاق کرمان:
رئیس اتاق کرمان گفت: تمرکز این مجموعه بر روی افزایش تعداد گردشگران بین‌المللی با سطح کیفی بالاست که برای رسیدن به این هدف برنامه‌هایی را در نظر گرفته‌ایم.
رئیس اتاق کرمان گفت: تمرکز این مجموعه بر روی افزایش تعداد گردشگران بین‌المللی با سطح کیفی بالاست که برای رسیدن به این هدف برنامه‌هایی را در نظر گرفته‌ایم.

سید مهدی طبیب‌زاده در نشست بررسی شرایط توسعه‌ی گردشگری کرمان با حضور جمعی از مدیران دولتی استان و مدیرعامل شرکت THR اسپانیا، افزود: بر اساس مصوبه‌ی شورای گفت‌وگوی استان، سال 1400، سال توجه به گردشگری کرمان در نظر گرفته‌شده که تا زمان رسیدن به این سال باید تغییرات محسوسی در توسعه گردشگری اتفاق بیافتد.

وی در ادامه بابیان این‌‌که تخصص شرکت اسپانیایی THR در حوزه‌ی گردشگری است، افزود: از این شرکت برای کمک به تدوین استراتژی توسعه‌ی گردشگری، تعیین بازارهای هدف داخلی و خارجی، ارتقای مدیریت گردشگران حاضر در کرمان و معرفی برند شهری دعوت به همکاری شده است.

طبیب‌زاده، بیان کرد: اتاق کرمان با توجه به محدودیت‌های دستگاه‌های دولتی در تأمین مالی پروژه‌ها و بنا بر وظیفه‌ی اتاق در توسعه‌ی بازار و فعالیت‌های اقتصادی به ویژه گردشگری، این شرکت را برای کمک به توسعه‌ی گردشگری استان انتخاب کرد.

رئیس اتاق کرمان با تأکید بر این‌که استان کرمان جاذبه‌ها و توانمندی‌های گردشگری بسیاری از جمله پنج اثر ثبت جهانی دارد، تصریح کرد: برای استفاده از این ظرفیت‌ها باید همه ذی‌نفعان دولتی و خصوصی در تدوین استراتژی توسعه گردشگری استان کمک کنند.

وی در ادامه شرایط کرمان را در ارائه‌ی خدمات گردشگری ضعیف و غیرحرفه‌ای دانست و گفت: در کنار این شرکت اسپانیایی از دانشگاه گردشگری مدول اتریش با 108 سال سابقه در این حوزه، نیز کمک خواهیم گرفت تا بتوانیم سطح ارائه‌ی خدمات در استان را افزایش دهیم.

طبیب‌زاده، افزود: در منطقه‌ی جنوب کشور سه ضلع مثلث هدف گردشگری گردشگران، استان‌های اصفهان، شیراز و یزد است که باید این سه‌ضلعی به چند ضلعی تبدیل شود و کرمان نیز سهم داشته باشد.

 در ادامه‌ی این نشست مدیرعامل شرکت THR اسپانیا با بیان این‌که می‌توان با برنامه‌ریزی لازم تعداد آثار ثبت جهانی کرمان را افزایش داد، گفت: در کرمان باید محصولات گردشگری و تجربیات متفاوتی از سایر اماکن گردشگری ایران به گردشگران ارائه داد تا آنچه مدنظر است اتفاق بیافتد که ما پس از شناخت کامل کرمان، در این راستا برنامه‌ریزی خواهیم کرد.

کریستف دبراین، گفت: پس از تدوین طرح توسعه‌ی گردشگری کرمان فهرستی از پروژه‌ها برای مناطق مختلف استان تهیه می‌شود که با کمک بخش خصوصی و دولتی اجرا و به توسعه‌ی پایدار و اشتغال‌زایی منجر می‌شود.

وی ادامه داد: این طرح در استان کرمان در راستای سیاست‌های کلی ایران تعریف می‌شود زیرا کرمان نیز از تمرکز ایران بر روی گردشگری فرهنگی و طبیعی جدا نیست.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان کرمان هم در ادامه‌ی این نشست از رویکرد اتاق کرمان برای توجه به گردشگری استان و تعامل با دستگاه‌های دولتی قدردانی کرد و گفت: به نظر می‌رسد این شرکت اسپانیایی مطالعات خوبی در حوزه‌ی گردشگری استان کرمان داشته و البته این موضوع باید در نظر گرفته شود که کرمان از نظر جاذبه‌های گردشگری، ایران کوچک محسوب می‌شود.

محمود وفایی، افزود: در حال حاضر گردشگری یکی از محورهای توسعه‌ی استان است که در این زمینه برنامه‌هایی مانند طرح آمایش سرزمین و تهیه سند گردشگری در نظر گرفته‌شده است. وی بیان کرد: امیدواریم این شرکت اسپانیایی بتواند کرمان را برای رسیدن به اهداف گردشگری خود در سال 1400، با سرعت بیش‌تر و برنامه‌ریزی بهتر پیش ببرد.

گفتنی است در این نشست مدیرعامل شرکت THR اسپانیا به ارائه‌ی گزارشی از طرح‌ها و فعالیت‌های این شرکت در کشورهای مختلف پرداخت و به برخی پرسش‌های حاضران پاسخ گفت و در نهایت تفاهم‌نامه‌ی همکاری بین این شرکت و اتاق کرمان به امضا رسید.


کرمان شهر آنلاین
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

ضرورت شناسه یکتا برای تمامی فعالان اقتصادی؛ کسب‌وکارهای بدون شناسه یکتا قانونی نیست

قیمت انواع سکه و طلا سه شنبه 4 اردیبهشت 1403

فردا 5 اردیبهشت آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی جدید

بارش شدید باران برق شهر زرند را قطع کرد / بارندگی سیل‌آسا در زرند

معاون سازمان غذا و دارو: عطاری‌ها حق فروش دارو یا فرآورده دارویی را ندارند

کاهش حقوق کارگران با تعطیلی روز پنجشنبه تخلف است

بیشترین بارندگی برای روز چهارشنبه است / احتمال وقوع سیل و طغیان رودخانه‌های فصلی

خودروهای دارای چراغ نامناسب و نور خیره کننده توقیف می شوند

آخرین وضعیت آبی سدهای کرمان پس از بارندگی های اخیر

انتقاد از دفع لجن تصفیه خانه فاضلاب در شهر کرمان و بالازدگی فاضلاب در محدوده شهرک الهیه

پربازدید ها

فرماندار کرمان: مهمترین مانع در طرح جهش مسکن شهر کرمان مربوط به تامین زمین است

جدیدترین قیمت طلا، سکه و ارز در بازار

پیش‌بینی تولید  80 هزار تن گندم در شهرستان ارزوئیه

افت قیمت ۴ تا ۱۰۰ میلیون تومانی برخی خودروها در بازار / جدول قیمت خودروهای داخلی و خارجی را ببینید

در اثر بارش‌های اخیر؛ میلیاردها تومان به بخش کشاورزی جیرفت خسارت وارد شد

آخرین وضعیت آبی سدهای کرمان پس از بارندگی های اخیر

قیمت انواع سکه و طلا سه شنبه 4 اردیبهشت 1403

ضرورت شناسه یکتا برای تمامی فعالان اقتصادی؛ کسب‌وکارهای بدون شناسه یکتا قانونی نیست

کاهش حقوق کارگران با تعطیلی روز پنجشنبه تخلف است

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)