کد خبر: ۲۶۱۱۷
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۳
ارسال به دوستان
ذخیره
هشدار لاریجانی به بانک مرکزی:
رئیس مجلس شورای اسلامی بر لزوم تمرکز بر ایجاد وفاق در کشور و حل مشکلات اقتصادی مردم تاکید کرد.
رئیس مجلس شورای اسلامی بر لزوم تمرکز بر ایجاد وفاق در کشور و حل مشکلات اقتصادی مردم تاکید کرد.

علی لاریجانی در آغاز جلسه علنی چهارشنبه مجلس با گرامیداشت ۱۰ آذر سالروز شهادت آیت‌الله مدرس و روز مجلس اظهار کرد: مدرس در مبارزه با استبداد و استعمار در تاریخ ایران نقش بی بدیلی داشت. او صد سال قبل گفته بود که دولت و مجلس باید همت خود را بر این بگذارند که اقتصاد کشور سامان یابد. او می گفت دولت نه تاجر، نه ملاک و نه مدیر حمل و نقل خوبی است و هرچه به این کارها دست بزند موجب خسارت و ضرر است اما با گذشت صد سال همچنان مشکل اصلی کشور ما اقتصادی است و مشکل اقتصاد هم دخالت دولت است.

وی افزود: یکی از دلایل این امر این است که ما از تجدد فقط رویه آن را دریافته‌ایم. رضاخان به جای تکنولوژی غرب کلاه فرنگی آورد و نگاه به واردات اولویت یافت. بانکها در کشورهای توسعه یافته در خدمت تولید کشورها هستند نه اینکه خود اصل قرار گیرند و بقیه مسائل توسعه فرع آنها قرار گیرد.

لاریجانی یادآور شد: چیزی واجب‌تر از این نیست که محور تلاش‌های ما بر دو ستون استوار باشد. یکی ایجاد وفاق در کشور چراکه امروز با حجم مشکلات کشور در ابعاد مختلف نیازمند همگرایی و هم افزایی هستیم و حل مسائل اصلی کشور در گروی این راهبرد است و دیگری هم تمرکز بر مشکلات اقتصادی مردم چراکه مجلس و دولت وظیفه مهم دیگری ندارند.

رئیس مجلس با بیان اینکه مجلس و دولت وظیفه‌ای مهمتر از حل مشکلات اقتصادی مردم ندارند، تصریح کرد: کمیسیون و مرکز پژوهش‌های مجلس درگیر ارائه طرح‌هایی برای حل این مشکلات هستند. یک نمونه آن مشکل سازمان تامین اجتماعی بود که پیشنهاداتی ارائه شد و امیدواریم با سرعت بیشتری در کمیسیون مربوطه بررسی شود. موضوع دیگر مسئله بانکها است که باعث نگرانی عده‌ای زیادی از مردم شده است. مجلس با پیگیری های مستمر مشکلات مردم را دنبال کرد و بانک مرکزی را در مسیر حل این مشکل قرار داد. بانک مرکزی نیز باید با سرعت بیشتری در مسیر حل مشکل سپرده‌گذاران قدم بردارد. در غیر این صورت رفتار مجلس تغییر خواهد کرد.

وی همچنین اضافه کرد: در آستانه ارائه بودجه سال ۹۷ هستیم. به جای روند متعارف بودجه که منجر به نشر اوراق مشارکت به صورت غیرهدفمند شده باید بودجه هدفمند را در دستور کار قرار دهیم و کمیسیون بودجه و تلفیق هم گامهای جدی در اصلاح بودجه بردارند تا مسیر برای پیشبرد صادرات و رونق تولید سازمان یافته تر شود.

رئیس مجلس همچنین ضمن تبریک هفته بسیج خاطرنشان کرد: از سپاه قدس و فرمانده شجاع آن سردار سلیمانی هم سپاسگزاریم که در مبارزه با تروریسم در منطقه گامی بی همتا برداشت.

وی همچنین با مجلس و ملت مصر در حادثه تروریستی اخیر ابراز همدردی کرد و آن را مشابه جنایت مسجد الخلیل دانست.

لاریجانی همچنین ضمن تبریک میلاد پیامبر اکرم (ص) و هفته وحدت به مسلمانان و ملت ایران خاطرنشان کرد: پیامبر اکرم (ص) تکیه اصلی اش بر توحید و وحدت مسلمانان بود و فرمود که "با هم اختلاف نکنید، چرا که پیشینیان شما دچار اختلاف شدند و نابود گشتند" و فرمود "مومنان برادرند، خون هایشان یکرنگ است و در برابر دیگران قدرتی واحد هستند". از میان دنیای معارفی که پیامبر عظیم الشأن برای بشریت به ارمغان آورد، اگر به همین دو روایت تکیه می شد، امروز وضعیت مسلمانان اینگونه نبود که با داشتن بیش از یک میلیارد جمعیت مجبور باشند در برابر قدرت های بزرگ سر خم کنند.

وی اضافه کرد: حرکتی که پیامبر عظیم الشأن در تفکر مسلمانان ایجاد کرد و پیشرفت هایی که مسلمانان در صدر اسلام پیدا کردند، دیگران به مقابله گسترده با آنان پرداختند و البته هر زمانی به هر نحوی؛ تفکر غرب در مقابله با تعالیم اسلام در دهه های اخیر در ایجاد جریان های تروریستی ظهور کرد و همین رفتار تحقیرآمیز و ماجراجویانه غرب سبب نفرت و انزجار ملت های مسلمان از آمریکا شده است. برژینسکی که زمانی مشاور امنیت ملی آمریکا بود، می گوید در کشورهای مسلمان خاورمیانه انزجار حاد در برابر دخالت های بی مورد آمریکا در خاورمیانه و پشتیبانی از اسرائیل وجود دارد و آمریکا را دلیل اصلی محرومیتی که احساس می کنند، می دانند.

لاریجانی تصریح کرد: مرحوم مدرس که در آستانه روز مجلس باید از شخصیت او یاد شود، با توجه به شرایط غرب و سایر کشورها و وضعیت داخلی ایران، تئوری توازن عدمی را در سیاست پیشنهاد کرد، مرحوم مدرس فرمود "بنده از هر کسی که بر ضدمان باشد، می ترسم، و از هر دولتی که بخواهد ذره ای دخالت در امور ما انجام دهد، می ترسم و باید توازن عدمی را نسبت به همه مراعات کرد". ترس شهید مدرس جنبه فردی نداشت، سخن مدرس برای حفظ منافع ملی کشور بود وگرنه مدرس در شجاعت بی نظیر بود و بارها در تاریخ ایران رفتار غیورانه وی شنیده و خوانده شده است.

انتخاب
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)