کد خبر: ۲۶۳۵
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۰
ارسال به دوستان
ذخیره
مدیر کل هماهنگی امور اقتصادی و بین الملل استانداری کرمان
وی درباره میزان سرمایه گذاری صورت گرفته در بخش های مختلف اقتصادی استان کرمان نیز گفت: از جمع کل طرح های با سرمایه گذاری (بالغ بر یک میلیارد تومان)، 30 طرح عمران شهری ،22 طرح گردشگری، 9 طرح تامین انرژی
    

مدیر کل هماهنگی امور اقتصادی و بین الملل استانداری کرمان گفت: مبلغ سرمایه گذاری پیشنهادی در قالب تفاهم نامه های سرمایه گذاری طی14 ماه گذشته حدود 75 هزار میلیارد تومان است که تاکنون 8 درصد از آن توسط سرمایه گذاران در محل اجرای طرح ها هزینه شده که این میزان در مقایسه با بودجه عمرانی دولت که در سال گذشته هزینه شده بالغ بر 10 برابر برآورد می شود.

"رضا سنجری" در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به ضرورت حضور بخش خصوصی در حوزه اقتصادی استان کرمان تصریح کرد: با توجه به اینکه حفظ اشتغال موجود و ایجاد اشتغال جدید یکی از اهداف دولت می باشد و از طرفی زمینه اشتغال در بخش دولتی محدود می باشد لذا استفاده از ظرفیت بخش خصوصی در ایجاد اشتغال و افزایش تولید ناخالص ملی نقش مهمی ایفا می کند .

وی ادامه داد: بنابراین در مرحله نخست حداکثر شدن ظرفیت واحد های تولیدی فعال و سپس ایجاد واحدهای جدید و توسعه طرح های موجود می توانست بهترین را برای دستیابی به این هدف باشد.

مدیر کل هماهنگی امور اقتصادی و بین الملل استانداری کرمان درباره میزان سرمایه گذاری های صورت گرفته در استان نیز گفت: در استان کرمان طی 14 ماه گذشته تفاهم نامه های سرمایه گذاری بسیاری با بخش های خصوصی وغیر دولتی منقعد شده و از ظرفیت ها و پتانسیل های اقتصادی استان برای ایجاد طرح ها و اشتغال پایدار استفاده شده است.


مدیر کل هماهنگی امور اقتصادی و بین الملل استانداری کرمان اذعان کرد: نکته حایز اهمیت این است که وجود قوانین و دستورالعمل های مزاحم،عدم اختیار کافی در استان،پایین بودن رفتار شهروندی سازمانی بین کارشناسان دستگاه های اجرایی و سرمایه گذاران باعث کند شدن روال سرمایه گذاری می گردد و وقت سرمایه گذار در جهت برطرف کردن موارد قانونی در خارج از استان تلف می شود. مواردی از مشکلات که امکان تصمیم گیری برای رفع آنها در استان وجود داشته باشد در اسرع وقت به انجام می رسد.


وی درباره میزان سرمایه گذاری وارده در استان کرمان نیز گفت: مبلغ سرمایه گذاری پیشنهادی در قالب تفاهم نامه های سرمایه گذاری طی14 ماه گذشته حدود 75 هزار میلیارد تومان است که تاکنون 8 درصد از آن توسط سرمایه گذاران در محل اجرای طرح ها هزینه شده که این میزان در مقایسه با بودجه عمرانی دولت که در سال گذشته هزینه شده بالغ بر 10 برابر برآورد می شود.

مدیر کل هماهنگی امور اقتصادی و بین الملل استانداری کرمان درباره ورود سرمایه خارجی به صورت ارز یا کالا یا خدمات به استان کرمان نیز گفت: ورود سرمایه از خارج از کشور به دو صورت انجام می پذیرد، در حالت اول این سرمایه اظهار شده است و از طریق سازمان سرمایه گذاری و کمک های اقتصادی و فنی ایران وابسته به وزارت امور اقتصاد و دارایی ساز و کارانتقال آن به داخل کشورصورت می گیرد .

سنجری ادامه داد: در حالت دوم نیز سرمایه گذاران بدون اظهار، اقدام به آوردن ارز نموده ودر محل اجرای طرح هزینه می کنند.

وی درباره میزان سرمایه گذاری صورت گرفته در بخش های مختلف اقتصادی استان کرمان نیز گفت: از جمع کل طرح های با سرمایه گذاری (بالغ بر یک میلیارد تومان)، 30 طرح عمران شهری ،22 طرح گردشگری، 9 طرح تامین انرژی ،3 طرح انتقال آب، 98 طرح صنعتی و معدنی، 26 طرح کشاورزی و گلخانه ای،11 طرح خدماتی و 2 طرح زیر ساخت در دست اجرا هستند ضمن آنکه تعداد 30 طرح نیز مراحل مطالعاتی خود را پشت سر گذاشته است.

مدیر کل هماهنگی امور اقتصادی و بین الملل استانداری کرمان افزود: در سال جاری نیز علاوه بر استقبال از سرمایه گذاری های جدید،روند اجرایی شدن تفاهم نامه های سال گذشته به صورت جدی در دستور کار قرار دارد و امیدواریم با کاهش تحریم ها ،اصلاح برخی قوانین مزاحم و افزایش اختیارات استان شاهد به بار نشستن سرمایه گذاری ها و ایجاد اشتغال مطلوب باشیم.

وی تصریح کرد: استقرار گمرکات کرمان،رفسنجان ،بم و همچنین منطقه ویژه اقتصادی سیرجان و در بر گرفتن مسیر اصلی ترانزیت جنوب به شمال و همچنین شرق به غرب کشور موقعیت ویژه ای را به استان داده است ضمن آنکه وجود زیر ساخت های اصلی صادراتی و وارداتی از جمله فرودگاه،خطوط راه آهن،راه های ترانزیت زمینی و جاده ای و همچنین نزدیکی به اسکله شهید رجایی عمدتا دسترسی به اکثرکریدورهای مبادلاتی را مهیا ساخته است.

سنجری با بیان اینکه وضعیت صنعت و تولید استان و جایگاه آن در عرصه کشور و جهان بسیار حائز اهمیت است تصریح کرد: بر اساس اسناد توسعه ی استان کرمان، استراتژی توسعه مبتنی بر تقویت بخش صنعت و نهایتا صنعتی شدن است.

وی درباره موانع و گلایه های استاندار کرمان در راه توسعه استان کرمان نیز گفت: موانعی در راه سرمایه گذای در استان قرار دارد به گونه ای که تا کنون 190 مورد قوانین، مقررات و دستور العمل های مزاحم در راه توسعه استان شناسایی شده است.

مدیر کل هماهنگی امور اقتصادی و بین الملل استانداری کرمان افزود: عدم اختیار کافی برای تصمیم گیری در استان از قبیل صدور مجوز، واگذاری زمین و...،عدم توان سیستم بانکی برای مشارکت در طرح های اقتصادی متوسط و بزرگ(مطالبات بالا)، پایین بودن سقف پرداخت تسهیلات در بانک های استان (ارجاع پرونده به تهران)،زمان بر بودن مشکل بودن اخذ تسهیلات از منابع صندوق توسعه ملی، بروکراسی و دیوان سالاری دستگاه های اجرایی و کمرنگ بودن رفتار شهروندی سازمانی در سطح کارشناسان دستگاه های اجرایی از جمله مشکلات و گلایه های استاندار کرمان در راه توسعه استان می باشد که حتی در برخی موارد موجب کندی حرکت توسعه‌ای استان شده است.

وی درباره راهکارهای پیش رو برای حل این مشکلات نیز گفت: به منظور رفع موانع و مشکلات سرمایه گذاران علاوه بر انجام بازدیدهای میدانی توسط استانداری و پیگیری روند سرمایه گذاری، مسایل و مشکلات در قالب برگزاری جلسات (پنجره واحد سرمایه گذاری در سه شنبه هر هفته، مثلث توسعه اقتصادی شهرستانی و استان، ستاد سرمایه گذاری و مرکز خدمات سرمایه گذاری، کمیته حمایت قضایی از سرمایه گذاران، شورای گفتگوی دولت بابخش خصوصی)با حضور نمایندگان استانداری ،فرمانداری، دستگاهای اجرایی، بانک های عامل و سرمایه گذار پیگیری شده و در جهت رفع آنها تلاش می کنیم.

سنجری ادامه داد: در حالت های خاص نیز مسایل سرمایه گذاران به صورت موردی و کلی از طریق مراجعه حضوری به وزارت خانه ها پیگیری می شود.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

ضرورت شناسه یکتا برای تمامی فعالان اقتصادی؛ کسب‌وکارهای بدون شناسه یکتا قانونی نیست

قیمت انواع سکه و طلا سه شنبه 4 اردیبهشت 1403

فردا 5 اردیبهشت آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی جدید

بارش شدید باران برق شهر زرند را قطع کرد / بارندگی سیل‌آسا در زرند

معاون سازمان غذا و دارو: عطاری‌ها حق فروش دارو یا فرآورده دارویی را ندارند

کاهش حقوق کارگران با تعطیلی روز پنجشنبه تخلف است

بیشترین بارندگی برای روز چهارشنبه است / احتمال وقوع سیل و طغیان رودخانه‌های فصلی

خودروهای دارای چراغ نامناسب و نور خیره کننده توقیف می شوند

آخرین وضعیت آبی سدهای کرمان پس از بارندگی های اخیر

انتقاد از دفع لجن تصفیه خانه فاضلاب در شهر کرمان و بالازدگی فاضلاب در محدوده شهرک الهیه

پربازدید ها

فرماندار کرمان: مهمترین مانع در طرح جهش مسکن شهر کرمان مربوط به تامین زمین است

پیش‌بینی تولید  80 هزار تن گندم در شهرستان ارزوئیه

جدیدترین قیمت طلا، سکه و ارز در بازار

آخرین وضعیت آبی سدهای کرمان پس از بارندگی های اخیر

در اثر بارش‌های اخیر؛ میلیاردها تومان به بخش کشاورزی جیرفت خسارت وارد شد

افت قیمت ۴ تا ۱۰۰ میلیون تومانی برخی خودروها در بازار / جدول قیمت خودروهای داخلی و خارجی را ببینید

قیمت انواع سکه و طلا سه شنبه 4 اردیبهشت 1403

ضرورت شناسه یکتا برای تمامی فعالان اقتصادی؛ کسب‌وکارهای بدون شناسه یکتا قانونی نیست

کاهش حقوق کارگران با تعطیلی روز پنجشنبه تخلف است

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)