کد خبر: ۲۶۳۵۴
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۱
ارسال به دوستان
ذخیره
استاندار کرمان در دیدار شورای شهر و شهردار جدید مطرح کرد:
استاندار کرمان بابیان اینکه شهر کرمان در مقایسه با چند دهه گذشته گسترش بی‌رویه‌ای پیداکرده است، گفت: در چند دهه گذشته شهر کرمان حدود 200 هکتار بود اما امروز به 13 هزار هکتار رسیده است و این موضوع خدمات‌رسانی به این وسعت شهری را با سختی مواجه کرده است.
استاندار کرمان بابیان اینکه شهر کرمان در مقایسه با چند دهه گذشته گسترش بی‌رویه‌ای پیداکرده است، گفت: در چند دهه گذشته شهر کرمان حدود 200 هکتار بود اما امروز به 13 هزار هکتار رسیده است و این موضوع خدمات‌رسانی به این وسعت شهری را با سختی مواجه کرده است.

به گزارش گفتار نو، علیرضا رزم حسینی پیش از ظهر امروز شنبه در دیدار اعضای شورای شهر کرمان و شهردار جدید کرمان حضور گسترده مردم در انتخابات را از برکات نظام جمهوری اسلامی ایران و انقلاب دانست و اظهار کرد: مردم در انتخابات حضور گسترده داشتند و البته ممکن است نواقصی در قانون و اجرای قانون باشد که رفع خواهند شد. 

وی ادامه داد: مطمئناً شهر کرمان به‌عنوان نقطه‌ای که همواره در طول تاریخ نقش تعیین‌کننده‌ای در حوزه‌های مختلف ازجمله سیاست داشته و نقش کرمانی‌ها در پدید آمدن انقلاب و همچنین شخصیت‌هایی که در این استان پرورش‌یافته‌اند، شایستگی کرمانی‌ها را نشان می‌دهد که خدماتی درشان آنان است را انجام دهیم و البته شهرداران بعد از انقلاب هم زحمت‌های فراوانی کشیدند

وی بابیان اینکه شهر کرمان در مقایسه با چند دهه گذشته گسترش بی‌رویه‌ای پیداکرده است، افزود: در چند دهه گذشته شهر کرمان حدود 200 هکتار بود اما امروز به 13 هزار هکتار رسیده است و جمعیت زیر 100 هزار نفر ان زمان به 700 هزار نفر در امروز رسیده است و وسعت بیش از چند برابری نسبت به جمعیت را نشان می‌دهد  و این موضوع خدمات‌رسانی به این وسعت شهری را با سختی مواجه کرده است.

وی یادآور شد: کمترین تراکم جمعیتی در کشور مربوط به استان کرمان است و نشان می‌دهد که باید خیلی کار شود و باید از زحمت گذشتگان هم تشکر کنیم، گسترش شهر در سطح و از طرفی وجود حاشیه‌نشینی مزید بر علت شده است و مسئولیت آقای عالم زاده که برایشان آرزوی موفقیت می‌کنیم بسیار سنگین است.

رزم حسینی با تأکید بر اینکه رئیس‌جمهور بر روی احیای و حفظ بافت قدیم شهرها بسیار حساس هستند، خاطرنشان کرد: بافت قدیم شهر را باید حفظ کنیم و دولت هم در این زمینه حمایت می‌کند نه اینکه شهرها و شهرک‌های جدید بسازیم.

وی ادامه داد: باید بتوانیم زمینه‌هایی را آماده کنیم که مردم علاقه‌مند شوند تا در بطن شهر بسازند.

وی بابیان اینکه کارهای کم‌نظیری در مرمت و بازسازی میراث فرهنگی در کرمان صورت گرفته است، گفت: هیچ استانی به‌اندازه این دوره در کل کشور، فعالیت در حوزه میراث فرهنگی نداشته است.

وی همچنین به پروژه‌های در دست اجرا در سطح شهر کرمان اشاره کرد و با تأکید بر اینکه مهم این است که باید پروژه‌ها را شروع کنیم، افزود: نظر من این بوده است که یک ساعت شهر کرمان نباید بی‌سرپرست و شهردار باشد و مردم از شما کارنامه و خدمات می‌خواهند و مردم کرمان بسیار باهوش و فهیم هستند و مسئولیت شهرداری خواب ندارد وان شاالله که در دوندگی کم نیاوریم.

وی در ادامه به ستاد بحران هم اشاره کرد و با اشاره به اینکه ستاد بحران از اختیارات کاملاً بالایی برخوردار است و تمام نهادها  تحت نظر ستاد بحران هستند، تصریح کرد: ستاد بحران اختیارات ویژه‌ای دارد که می‌تواند مدیر را در همان جلسه عزل و در همان جلسه مدیر دیگری را جایگزین کند  و اجازه نمی‌خواهد.

وی عنوان کرد: استان کرمان خاص است به این صورت که  شاید در 100 سال اخیر زلزله در کرمانشاه نداشتیم اما در 50 سال اخیر چندین زلزله در کرمان رخ‌داده است و بنابراین ستاد بحران بسیار نقش تعیین‌کننده‌ای دارد و حتماً شهرداری هم در خصوص الزامات و رعایت ضوابط مربوط به ساختمان نقش تعیین‌کننده دارد و اتفاقات اخیر نشان می‌دهد نظارت‌ها دقیق نبوده است.

استاندار کرمان گفت: سلایق سیاسی و  شخصی در جای خود ولی در فضای عمومی جامعه بایستی همه واحد باشند و رسانه‌ها هم کمک کنند و امروز نمایندگان مردم در مجلس و کل مدیریت استان با یکدیگر همراه و هماهنگ برای توسعه استان کرمان هستند.

رزم حسینی در بخش دیگری از سخنان خود  خواستار تفویض اختیار به شهردار شد و بیان کرد: اگر شهردار اختیارات نداشته باشد نمی‌تواند کاری انجام دهد و بعضاً در شورای چهارم هم این‌گونه بود و اعلام می‌کردند که ما اختیارات نداریم، شورای شهر اختیارات را به شهردار بدهد و از طرفی نظارت خود را قوی‌تر کند.

وی همچنین خواستار استقبال شورای شهر و شهردار از سرمایه‌گذاری و سرمایه‌گذاران شد و گفت:  برای سرمایه‌گذار فرش قرمز پهن کنید و سرمایه‌گذار چیزی جز احترام و عزت از شما نمی‌خواهد و او خود کم‌کم راهش را پیدا خواهد کرد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)