کد خبر: ۲۶۴۱۹
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۱
ارسال به دوستان
ذخیره
روحانی در اجلاس ملی گزارش حقوق شهروندی:
رئیس‌جمهور تاکید کرد: همه انقلاب این بود که مردم بگویند رعیت نیستیم و همه ما شهروندیم و شاه نمی‌خواهیم و قانون می‌خواهیم هر کسی در کشور مسئولیتی دارد، بالاتر از قانون نیست و وظیفه‌ای مهم‌تر از اجرای قانون ندارد همه باید ذیل قانون کار کنیم.
رئیس‌جمهور تاکید کرد: همه انقلاب این بود که مردم بگویند رعیت نیستیم و همه ما شهروندیم و شاه نمی‌خواهیم و قانون می‌خواهیم هر کسی در کشور مسئولیتی دارد، بالاتر از قانون نیست و وظیفه‌ای مهم‌تر از اجرای قانون ندارد همه باید ذیل قانون کار کنیم.

 حجت‌الاسلام حسن روحانی در نخستین اجلاس ملی گزارش حقوق شهروندی عنوان کرد: امروز برای من روز بسیار مهمی است؛ موضوع حقوق شهروندی و توجه مردم عزیز و دولت و همه مسئولان به این مساله می‌تواند برای آرامش جامعه و امنیت و احقاق حقوق مردم و احساس عدالت و تساوی در جامعه بسیار مهم باشد.


 وی با اشاره به اختلال در صدای بلندگوی برنامه گفت: یکی از حقوق شهروندی ما همین بلندگو است که یک روزی باید درست شود. در قدیم در مجالس روضه‌خوانی کسی گفت دو چیز درست نمی‌شود یکی بلندگو یکی چایی. امیدواریم این حق شهروندی کم کم درست شود.

روحانی تاکید کرد: در دولت یازدهم چند مساله برای ما مهم بود؛ یکی طرح تحول سلامت، دیگری آرامش در مسائل اقتصاد،ی یکی برجام و دیگری فضای مجازی و حقوق شهروندی بود. برای ما این‌ها (نمی‌گویم عین هم) اهمیت داشت. در ۱۰۰ روز اول دولت یازدهم شبی که گزارش می‌دادم ، همزمان سایت حقوق شهروندی باز شد و پیش‌نویس حقوق شهروندی در اختیار مردم قرار گرفت و بسیاری از اساتید حقوق و هنرمندان و فرهیختگان اظهارنظر کردند و چندبار این منشور اصلاح شد و حدود ۸ جلسه با حضور اساتید معروف حقوق گذاشتم و نتیجه آن منشور حقوق شهروندی بود که در ۱۲۲ ماده تنظیم و رونمایی و منتشر شد.

رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: آن وقت برخی گفتند حالا نزدیک انتخابات است و فلانی می‌خواهد کار تبلیغاتی کند و مثل خیلی چیزهای دیگر فراموش می‌شود همان روز هم درباره این منشور اعلام کردم و گفتم از اهداف بزرگ ما اجرای تمام این منشور است.

وی گفت: برای چه انقلاب کردیم ؟ در طول این ۱۱۰ سال این همه مبارزات برای چه بود؟ در یک کلمه مردم می‌خواستند به حقوق مادی و معنوی خود برسند. مردم انقلاب کردند که به حق‌شان برسند برای همین نقد می‌کنند و در انتخابات شرکت می‌کنند دستیابی به حقوق مسلم انسان‌ها حق طبیعی است. یعنی از انقلاب مشروطه ملت ما گفت که نمی‌خواهم رعیت باشم و آقایی آن بالا به اسم شاه باشد و فرمانروایی کند و من مجری فرمان او باشم. همه انقلاب این بود که مردم بگویند رعیت نیستیم و همه ما شهروندیم و شاه نمی‌خواهیم و قانون می‌خواهیم هر کسی در کشور مسئولیتی دارد، بالاتر از قانون نیست و وظیفه‌ای مهم‌تر از اجرای قانون ندارد همه باید ذیل قانون کار کنیم.


آرمان
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

دستگیری عاملان تیراندازی منجر به جرح 2 شهروند در کهنوج

قیمت طلا، سکه و ارز پنجشنبه ۳۰ فروردین‌ ۱۴۰۳

یک عادت مهم برای کاهش تاثیر استرس بر قلب

نجات 16 خودروی گرفتار در سیلاب توسط عوامل راهداری جنوب کرمان

هلالی‌های محیط ‌زیست کرمان آبگیری شدند

حضور بیش از 70 تیم گشت پلیس راه در محورهای بارانی استان کرمان

معاون وزیر آموزش و پرورش: امکان افشای سوالات آزمون‌های وزارت آموزش و پرورش غیرممکن است

محور فاریاب _کهنوج بازگشایی شد

سهامداران عدالت بخوانند/ جزییات تازه درباره واریز مرحله سوم سود اعلام شد

رییس کل دادگستری کرمان: وضع برخی از قوانین؛ موجب سنگ‌اندازی در تولید می‌شود / اگر از ظرفیت‌های کرمان استفاده شود، بخش زیادی از مشکلات اقتصادی استان و کشور رفع می‌شود

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)