کد خبر: ۲۶۴۵۵
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۸
ارسال به دوستان
ذخیره
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات:
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بابت بروز اختلالات ارتباطاتی در زمان وقوع زمین لرزه دو هفته گذشته در کرمان عذر خواهی کرد.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بابت بروز اختلالات ارتباطاتی در زمان وقوع زمین لرزه دو هفته گذشته در کرمان عذر خواهی کرد.

محمدجواد آذری جهرمی شامگاه چهارشنبه 29 آذرماه در جلسه شورای اداری استان کرمان ضمن خوشحالی از حضور در استان کرمان تصریح کرد: نمایندگان استان کرمان همواره حامی دولت بوده اند.

وی ضمن تقدیم سلام رییس جمهور به مردم استان کرمان اظهار کرد: در استان کرمان در 4 سال اخیز اقدامات خوبی نیز در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات افتاده است به طوری که طی 4 سال گذشته ظرفیت اتصال استان استان به شبکه دیتای کشور 17 برابر شده و در شاخص های ارتباطاتی در این مدت 7 رتبه ارتقاء داشته است.

آذری جهرمی با بیان اینکه هم اکنون 35 شهر استان به شبکه 4G وصل هستند اظهار کرد: تا دهه فجر امسال همه شهرهای استان به شبکه های 3G و 4G وصل خواهند شد. 

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه ظرفیت دیتای استان و ارتباطات پهنای باند استان (ضریب نقود مشترکین پهند باند) در استان کرمان در دولت یازدهم 13.7 برابر شده است تصریح کرد: این آمار و ارقام نشان می دهد سرمایه گذاری‌های خوبی در حوزه ها ارتباطات و فناوری اطلاعات در استان کرمان صورت گرفته اما معتقدیم نیاز به تلاش و همت بیشتری داریم.

آذری جهرمی با بیان اینکه همانطور که آب برای مناطق، آبادی است، امروز اتصال ها و ارتباطات نیز آبادی خواهد آورد اظهار کرد: هم اکنون دو مشکل عمده را در این حوزه در استان کرمان شاهد هستیم که یکی از آنها بحث پوشش جاده ارتباطات است به طوری که هم اکنون به طور متوسط در کشور شاهد 85 درصد پوشش جاده ای هستیم که در استان کرمان این متوسط پوشش در حدود 70 درصد بوده و نیاز به بهبود جدی تر دارد.

وی با تشریح مشکل دوم ارتباطات در استان کرمان اظهار کرد: ارتباطات روستایی دیگر مشکل عنوان شده در استان کرمان است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به وجود 5156 روستا در استان کرمان اظهار کرد:  طبق ماده 67 برنامه ششم توسعه قرار است که 80 درصد روستاهای بالای 20 خانوار بتوانند از خدمات چهارگانه الکترونیکی بهره ببرند که هم اکنون طبق این ماده از 2694 روستای بالای 20 خانوار استان تنها 793 روستا فاقد این زیرساختها ساخت‌ها بوده هرچند که معتقدیم بقیه روستاهای استان از کیفیت مناسبی در این زمینه برخوردار نیستند.

اذری جهری با بیان اینکه متاسفانه امروز شاهد هستیم حتی برخی روستاهای استان امکان استفاده از نسل دوم اینترنت را هم ندارند تصریح کرد: این ضعیف بودن امکانات در برخی روستاها و نقاط استان باعث شده بروز شکاف دیجیتال در منطقه دیده شود و این موضوع جدی است که البته بخشی از آن نیز به گستره جغرافیایی استان کرمان بر می گردد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در ادامه با بیان اینکه وزارت ارتباطات 92 درصد تصدی گری خود را به واسطه اصل 44 قانون اساسی به بخش خصوصی واگذار کرده است تصریح کرد: در واگذاری حوزه تلفن هاس سیار؛ اپراتور همراه اول پس از واگذاری چابکی خود را حفظ و سرمایه گذاری خوبی انجام داد ضمن آنکه اپراتور ایرانسل نیز سرمایه گذاری بسیار زیادی در حوزه دیتا به ویژه در نسل چهار انجام داد اما بخش حوزه ثابت یعنی مخابرات ایران، متاسفانه شاهد سرمایه گذاری خوبی نبودیم . همین امر سبب شده امروز شاهد عقب افتادگی جدی در حوزه تلفن ثابت باشیم اما در دولت یازدهم و دوازدهم ابزارهای جدی و خوبی برای رفع این مشکل پیش بینی کرده ایم و به دنبال تامین اعتبارات برای این موضوع هستیم.

آذری جهرمی با اشاره به وضعیت زلزله کرمان و قطع ارتباطات در ساعات اولیه بروز زمین لرزه اظهار کرد: برای حل این مشکل دستور داده ایم که 90 دکل مخابراتی در 90 نقطه استان کرمان طی شش ماه آینده راه اندازی شود تا بتوانیم هم در حوزه تلفن ثابت و ارتباطات تلفن و هم دسترسی به اینترنت با قیمت مناسب برای سراسر استان به ویژه روستاییان، شاهد اتفاقات شگرفی باشیم و وظیفه داریم این کارها را به صورت جدی انجام دهیم و تا شش ماه آینده این 90 دکل را به مرحله بهره برداری برسانیم.

وی با تاکید بر اینکه باید برای مجموعه مخابرات تصمیم جدی بگیریم اظهار کرد: همچنین مقرر کردیم اگر در منطقه ای پوشش مخابراتی وجود نداشته باشند تا اطلاع ثانویی از پوشش ماهواره ای استفاده می کنیم ضمن آنکه  برای حل مشکلات پوشش جاده ای استان، به اپراتورهای همراه اول و ایرانسل دستور داده ایم رومینگ را در مناطق روستایی استان کرمان را باز کنند و این کار تا پایان هفته صورت خواهد گرفت تا بتوانیم در بحث پوشش جاده ایی نیز به متوسط کشوری یعنی حدود 80 درصد دست یابیم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با تاکید بر اینکه رومینگ برای مردم هزینه ای نخواهد داشت اما مردم باید حواسشان باشد که در حالت رومینگ بسته های خریداری شده از اپراتورها دیگه عملیاتی نخواهد شد اما هزینه های استفاده آنها طبق تعرفه ها خواهد بود و ریالی بیشتر نخواهیم گرفت تصریح کرد: دیگر نباید کاری کنیم که شرمنده مردم شویم و امروز هدف خود به استان کرمان را حل مشکل مردم قرار دادیم و مدیر کل ارتباطات استان باید به صورت ماهانه گزارش این برنامه های پیش بینی شده را به وزارت ارتباطات ارایه دهد.

آذری جهرمی با بیان اینکه رقابت در حوزه اپراتورهای موبایل را شاهد هستیم اما در حوزه تلفن های ثابت این رقابت وجود ندارد که نیاز به کمک مجلس در این زمینه هستیم اظهار کرد: از همه مردم استان کرمان بابت اختلالات ارتباطاتی که در روز وقوع زمین لرزه در کرمان رخ داده عذرخواهی می‌کنم و امیدواریم دیگر چنین اتفاقاتی به وجود نیاید.

وی در ادامه به اقصاد دیجیتال اشاره و اظهار کرد: شاخص بیکاری در استان کرمان نسبت به متوسط کشور شرایط بهتری دارد اما این شاخص به صورت یکنواخت نیست و می توانیم با توجه به ظرفیت هایخ خوبی که در حوزه دانشگاهی و نیروی انسانی در استان کرمان وجود دارد از اقتصاد دیجیتال در جهت کاهش بیکاری و افزایش فضای کسب و کار در استان کرمان استفاده کنیم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با تاکید بر اینکه اقتصاد دیجیتال در دنیا در حال وقوع است اظهار کرد: پیش بینی شده است که یک تریلیون دلار از حجم اقتصاد کشور هند در سال 2025 از اقتصاد دیجیتال تامین شود که نشان می دهد آینده دنیا متعلق به سه ضلع مثلث هوش مصنوعی، اینترنت و بیگ دیتا خواهد بود.

آذری جهرمی با بیان اینکه امروزه در ایران شرکت هایی مشغول به فعالیت هستند که به صورت ماهانه در حوزه دیجیتال رشدهای 40 درصدی اقتصادی را دارند تصریح کرد: خوشبختانه تجریه کار اقتصادی و باز بودن دیدگاه اقتصادی استاندار کرمان بی نظیر است و سرمایه گذاری در استان کرمان جا افتاده پس می توانیم زیرساختهای خوبی در حوزه اقنصاد دیجیتال در استان کرمان ایجاد کنیم و استان کرمان را بعنوان قطب اقتصاد دیجیتال در کشور معرفی کنیم.

وی با اشاره به فضای کسب و کار استان کرمان و نقش موثر اقتصاد دیجیتال در بهبود این فضا اظهار کرد:  طبق آمار در بهمن ماه سال گذشته در حدود 300 کسب و کار در استان کرمان به وجود آمده که این رقم در شهریورماه سال جاری به 375 مورد رسیده که از این حیث استان کرمان رتبه چهاردهم کشور را به خود اختصاص داده که شایسته استانی با چنین ظرفیتهایی نیست.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با تاکید بر اینکه توسعه اشتغال در بحث فناوری با کمک دانشگاه های کرمان امکان پذیر است اظهار کرد: می توانیم با چنین اشتغالی، کرمان را به رتبه دهم کشور در حوزه کسب و کار برسانیم.

وی در پایان با اشاره به مشکل 37 نفر از کارکنان شرکت مخابرات استان کرمان اظهار کرد: مشکل این 37 نفر نیروی مخابراتی را در این هفته حل خواهیم کرد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

ضرورت شناسه یکتا برای تمامی فعالان اقتصادی؛ کسب‌وکارهای بدون شناسه یکتا قانونی نیست

قیمت انواع سکه و طلا سه شنبه 4 اردیبهشت 1403

فردا 5 اردیبهشت آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی جدید

بارش شدید باران برق شهر زرند را قطع کرد / بارندگی سیل‌آسا در زرند

معاون سازمان غذا و دارو: عطاری‌ها حق فروش دارو یا فرآورده دارویی را ندارند

کاهش حقوق کارگران با تعطیلی روز پنجشنبه تخلف است

بیشترین بارندگی برای روز چهارشنبه است / احتمال وقوع سیل و طغیان رودخانه‌های فصلی

خودروهای دارای چراغ نامناسب و نور خیره کننده توقیف می شوند

آخرین وضعیت آبی سدهای کرمان پس از بارندگی های اخیر

انتقاد از دفع لجن تصفیه خانه فاضلاب در شهر کرمان و بالازدگی فاضلاب در محدوده شهرک الهیه

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)