کد خبر: ۲۶۵۰۵
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۳
ارسال به دوستان
ذخیره
مناقشات نمایشگاهی در کرمان وارد فاز جدیدی شده است و شرکت‌های برگزار کننده نمایشگاه هم به صف منتقدان عملکرد مدیران دولتی در این بخش، پیوسته اند. آنان از بی‌عدالتی در انتخاب شرکت‌های برگزارکننده نمایشگاهی و نادیده گرفتن شرکت‌های بومی می‌گویند.
ماهان فرح بخش

برگزای نمایشگاه در کرمان همواره با حاشیه‌هایی همراه بوده است. البته این حاشیه‌ها بیش‌تر حول اختلاف نظر فعالان صنفی شهر کرمان با مدیران دولتی در خصوص چرایی برگزاری برخی نمایشگاه‌ می‌چرخید. نمونه بارز آن نمایشگاه مبل و گل و گیاه در کرمان بود که با اعتراض قاطع اصناف و اتحادیه‌های مربوط همراه شد، هرچند که این نمایشگاه‌ها برگزار شدند. 

 اینک اما مناقشات نمایشگاهی در کرمان وارد فاز جدیدی شده است و شرکت‌های برگزار کننده نمایشگاه هم به صف منتقدان عملکرد مدیران دولتی در این بخش، پیوسته اند. آنان از بی‌عدالتی در انتخاب شرکت‌های برگزارکننده نمایشگاهی و نادیده گرفتن شرکت‌های بومی می‌گویند.

4 شرکت رتبه‌دار کرمانی هستیم

مدیرعامل شرکت پارس اکسون شایان که از شرکت‌های کرمانی مجری برگزارکننده نمایشگاه‌هاست به صدای تاک، می‌گوید: در حال حاضر چهار شرکت نمایشگاهی در استان کرمان دارای رتبه از سازمان توسعه تجارت و سازمان صنعت، معدن و تجارت هستند.این چهار شرکت برای اخذ رتبه، دارای استانداردهای لازم هستند. 

مصطفی حمیدیان با طرح این پرسش که آیا نیاز است شرکت‌های غیر کرمانی برای برگزاری نمایشگاه در کرمان کار را بر عهده گیرند، با انتقاد از عملکرد مدیران بخش دولتی در پشتیبانی نکردن از برگزارکنندگان کرمانی گفت: با تلاش‌های فراوان برای برگزاری نمایشگاهی باکیفیت در کرمان اقدام کردم  اما  نتوانستیم هیچ‌گونه حمایتی از بخش دولتی داشته باشیم. حتی برای افتتاحیه نمایشگاه صنعت برق هیچ‌کدام از مقامات دولتی حضور پیدا نکردند، تنها یک مدیر در نمایشگاه صنعت برق حضور پیدا کرد و لطف کرد و آمد.

حمیدیان با بیان این‌که بنده همچنان چک‌های آن نمایشگاه را به بانک می‌برم زیرا چک‌ها را شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی جنوب شرق به اجرا گذاشته است، خاطرنشان کرد: نمایشگاه‌های زیان دهی مثل صنعت برق را ما شرکت‌های کرمانی باید برگزار کنیم اما نمایشگاه‌های سوددهی همچون مبلمان را به نمایشگاه گردان‌های غیربومی می‌دهند.

وی به صراحت گفت: سازمان صنعت، معدن و تجارت به‌صورت شفاف اعلام کند این آقایی که نمایشگاه مبلمان را برگزار می‌کند چه مجوزی دارد و این مجوز برای چه زمانی است، چگونه توانسته مجوز اخذ کند، مگر ما شرکت‌های برگزارکننده نمایشگاهی چه ایراد و مشکل و ناتوانی داشتیم که نمایشگاه را به این شخص دادند. او این را هم اضافه کرد:  تمام برنامه‌های زمان‌بندی را به هم ریختند که ایشان بتواند نمایشگاه برگزار کند.

حمیدیان با طرح این پرسش که  چه اتفاقی دارد در بخش دولتی می‌افتد که چنین مجوزهایی را به افراد غیرحرفه‌ای اعطا می‌کنند، ادامه داد:  یعنی شرکت توانمند برگزارکننده نمایشگاه مبلمان و دارای مجوز در استان کرمان وجود ندارد.

این عضو انجمن مجریان صنعت نمایشگاهی ایران، یادآور شد: طبق بند 31 ماده 5 اساسنامه توسعه تجارت سیاست‌گذاری درزمینه برگزاری نمایشگاه‌های بین‌المللی و داخلی و صدور مجوز نمایشگاه‌های صنعتی و بازرگانی بر عهده سازمان توسعه تجارت است که در استان‌ها به کمیته‌های توسعه صادرات واگذارشده است.

حمیدیان اضافه کرد: سازمان‌ صنعت معدن و تجارت بر اساس قانون موظف است زودتر از تاریخ برگزاری، کمیته مربوط را تشکیل و درخواست را موردبررسی قرار دهد و یکی از مجریان توانمند و دارای رتبه تائید از سازمان توسعه تجارت  را انتخاب و نمایشگاه را به آنان واگذار کنند . حال سؤال من از بخش دولتی این است آیا این پروسه برای برگزارکننده نمایشگاه مبلمان انجام‌شده یا خیر؟ 
وی با اشاره به اینکه نمایشگاه‌ها بایستی محل ایجاد رقابت و محلی برای حمایت از مصرف کننده باشد، گفت: بایستی نمایشگاه‌ها به بهترین شیوه ممکن برگزار شوند و در این راه می‌توان از ظرفیت استانی برای برگزاری نمایشگاه‌ها در استان بهره جست.

او ادامه داد:‌سال گذشته درخواست نمایشگاه صنعت خودرو را در سیرجان دادیم و در حالی درخواست ما مسکوت ماند  که یک شرکت از تهران ‌آمد و درخواست برگزاری نمایشگاه مبل می‌دهد که بلافاصله کمیته نمایشگاهی تشکیل جلسه می‌دهد علیرغم مخالفت شرکت نمایشگاهی جنوب شرق مجوز را صادر می‌کنند.

معاون بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان اما در پاسخ به صدای تاک در خصوص پروسه انتخاب شرکت‌های برگزارکننده نمایشگاهی می‌گوید: کارگروه توسعه صادرات بر اساس تقویمی که شرکت نمایشگاهی تنظیم می‌کند و در کارگروه توسعه صادرات مطرح می‌شود تصمیمی نهایی را می‌گیرد و بر این اساس زمان‌بندی و عنوان‌بندی انجام و درنهایت تصویب می‌شود. 

غلامعباس عرب‌پور مي‌افزاید:  یکسری نمایشگاه‌های عرضه مستقیم در سیاست‌های دولت به‌منظور تعدیل بازار و تنظیم قیمت بود که با عنوان نمایشگاه بهاره و یکی دیگر پاییزه مطرح بودند و کالاهایی ازجمله پوشاک ،لوازم‌تحریر، برنج و روغن که در سبد مصرفی مردم بیشتر نقش داشت به فروش می‌رسید.

عرب‌پور در پاسخ به سوالی مبنی بر این‌که آیا برگزاری نمایشگاه مبل روال قانونی را طی کرده است، گفت:  اکنون نمایشگاه‌هایی با عنوان نمایشگاه‌های مبل رایج شده که در سراسر کشور در مقاطع خاص توسط شرکت‌هایی که با عنوان شرکت‌های نمایشگاهی (شرکت‌های برگزارکننده نمایشگاه‌ها) به ثبت رسید باشند برپا می‌شوند، در همین زمینه کمیته نمایشگاهی در مرکز استان با ریاست سازمان صنعت، معدن و تجارت و با حضور نماینده استانداری، اتاق اصناف، اتاق بازرگانی، اتاق تعاون، نیروی انتظامی و ... که اعضای آن هستند تشکیل می‌شود و در شهرستان‌ها هم کمیته نمایشگاهی شهرستان را با همین اعضاء داریم.

او با بیان این‌که تقاضای برگزار نمایشگاه‌های مبل زیاد شده است اذعان کرد:  می‌توان گفت اصنافی که در این رسته هم فعالیت می‌کنند دچار مشکل هستند و منتقد برگزاری این نمایشگاه‌ها. 

عرب‌پور این را هم اضافه کرد: کمیته نمایشگاهی دستورالعمل جدیدی را تنظیم کرده که قرار است این دستورالعمل به تائید مقامات استانی و کارگروه‌های مرتبط برسید که در این دستورالعمل شرایط مجری، شرایط برگزاری و سایر مواردی که نمایشگاه‌ها را به چالش می‌کشیده است مدنظر قرارگرفته است و با این دستورالعمل درصدد رفع آن مشکلاتی که ذکر شد برآمده‌ایم.

 معاون بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان در پاسخ به سوالی مبنی بر این‌که آیا در این دستورالعمل، اولویتی برای شرکت‌های کرمانی در برگزاری نمایشگاه  دیده‌شده است؟ گفت:  یکی از بندهای دستورالعمل جدید به همین موضوع می‌پردازد، البته نمایشگاه‌های تخصصی تابع دستورالعمل خاص هستند که این دستورالعمل خاص از سوی سازمان توسعه تجارت آمده است و شرکت‌های و مجریان را به گرید بندی و درجه‌بندی طلایی، نقره‌ای و برنزی تقسیم‌بندی کرده است و سازمان صنعت، معدن و تجارت از آن پیروی می‌کند. 

عرب‌پور این را هم اضافه کرد: شرکت‌های نمایشگاه‌هایی می‌توانند کار را بر عهده گیرند که دارای گرید و امتیاز لازم در دستورالعمل باشند، ولی برای نمایشگاه‌هایی همچون مبل و نمایشگاه‌های این‌چنینی چنین چیزی دیده نشده است.

او به صراحت گفت:  هدف کمیته نمایشگاهی انسجام جریان‌های نمایشگاهی است، جریان‌های نمایشگاهی به‌نوعی می‌توان گفت از مسیر قانونی و تعهدی و از اهداف دولت خارج‌شده‌اند و هدف کمیته نمایشگاهی ساماندهی، کنترل، نظارت و هدایت این جریان‌ها در مسیر قانونی است.

او در پاسخ به این سوال که شخصی در برگزاری نمایشگاه مبل فعال است که عملکرد او موردانتقاد شرکت‌های نمایشگاهی استان کرمان هست، گفت:  ما شخص را نمی‌شناسیم و در کمیته نمایشگاهی به‌طور مشخص عنوان شخص مطرح نیست و عنوان شرکت برای ما مشروعیت دارد، اما فردی که نام بردید شرکت دارد و البته به علت تعدد نام شرکت‌ها اسم شرکت آنان را اکنون به خاطر ندارم.

عرب‌پور این را هم اضافه کرد: این را بگویم که ثبت شرکت‌ها خیلی آسان شده است، به‌عنوان‌مثال اگر ما بخواهیم جواز کسب یک واحد صنفی را به تقاضاکننده بدهیم کلی مدارک درخواست می‌شود و شرایط مکانی و فردی و ... مدنظر قرار می‌گیرد اما در ثبت شرکت‌ها این موضوعات دیده نشده است. 

او به صراحت گفت: شرکت یک جایگاه حقوقی بسیار بالایی دارد و درخواست برای ثبت شرکت‌ها با یک فرمت و 4 عدد و رقم که ممکن است پشتوانه‌ای نداشته باشند در برخی مواقع انجام می‌شود و آن‌وقت شرکت‌های ثبت‌شده مدعی می‌شوند که باید زمینه کاری‌اش توسط دستگاه‌ها فراهم  شود.

عرب‌پور ادامه داد: ای‌کاش ثبت شرکت‌ها قوانینی را مشخص می‌کرد که واقعاً هر کس نمی‌توانست شرکتی ثبت دهد، کسی که کننده کار بود و دانش کار و مدیریت کار را داشت و بر همه مسائل هم آگاهی داشت یک شرکتی را به ثبت دهد و در این زمینه فعالیت نماید.
او تاکید کرد:  شرکتی که به‌سادگی به ثبت داده شود به‌راحتی هم از بار تعهدات خود شانه خالی می‌کند. 

معاون بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان خاطرنشان کرد: در خصوص فردی که شما از آن نام می‌برید و نمایشگاه مبل برگزار کرده است باید بگویم که کمیته نمایشگاهی در سال 95 مجوز نمایشگاهی را به این شرکت داده و به دلایلی آن نمایشگاه کنسل شد و یکسری هزینه‌هایی طبق اظهار خودشان انجام داده بودند، دراین‌باره  پیگیری می‌کردند تا امسال مجوزی به شرکت ایشان داده شد و نمایشگاه مبلمان در دی‌ماه را برگزار می‌کنند.

سایت نمایشگاهی از سبد برگزاری بهره‌ای ببرد

او این را هم اضافه کرد:  به خاطر اینکه سایت نمایشگاهی از سبد برگزاری بهره‌ای ببرد و ازلحاظ شرایط ایمنی و مکانی سایت نمایشگاهی که صد 100 درصد به استاندارها نزدیک است نمایشگاه نام‌برده در آنجا برگزار می‌شود.

عرب‌پور تاکید کرد: کارگروه توسعه صادرات تصمیم گرفته و هدفش این نبوده که برگزاری نمایشگاه را به شرکتی دهند که جایگاه قانونی نداشته باشد، شرکت‌هایی می‌توانند مراجعه کنند و قرارداد ببند که جایگاه قانونی بروز داشته باشند. دوم اینکه کارگروه توسعه صادرات بر اساس تقاضای انجام‌شده تصمیم گرفته است و نمی توان گفت حتماً موضوع خاصی در کار بود ه و شرکت‌های معترض  می‌توانند به استانداری مراجعه کنند و از آن طریق هم جویا شوند  و ما هم می‌گوییم که در شرکت‌های دارای شرایط در کارگروه مطرح‌شده‌اند و بر همین اساس تصمیم نهایی گرفته‌شده است.

او یادآور شد: اینکه کارگروه ورود کرده و تصمیمی می‌گیرد و همچنین دستورالعملی را تدوین کرده برای جلوگیری از همان جریان‌های غیرواقعی نمایشگاه بوده است.

او با بیان این‌‌که در دستورالعمل اولویت را به شرکت بومی داده‌ایم، تاکید کرد:  اگر شرکت بومی با شرکت‌های تقاضا دهند دیگر استان‌ها هم‌تراز باشد اولویت با شرکت بومی خواهد بود.

معاون بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان در خصوص اعتراضات برخی کسبه به برگزاری نمایشگاه‌ها هم گفت: جریان‌های اقتصادی و بازرگانی تغییر کرده‌اند و دیگر نمی‌توان در یکجا ایستاد و فعالیت خود را انجام داد و درحرکت هم می‌توانیم فعالیت تجاری و بازرگانی داشته باشیم و مصداق آن بازاریابی شبکه‌ای و .. است که رونق گرفته و اصناف هم بایستی با این تغییر صورت گرفته تغییر کنند. 

او البته این را هم اضافه کرد: البته نمایشگاه‌ها یک شوک به بازار ما وارد می‌کنند و اصناف هم مالیات می‌پردازند و همچنین نقش پررنگی در مناسبت‌ها و در تمامی زمینه‌های اجتماعی و فرهنگی داشته‌اند و دارند و نباید نقش اصناف را نادیده گرفت.

عرب‌پور با بیان این‌که هدف اصلی برگزاری نمایشگاه‌ها رضایت مردم است که در مقاطع خاص برگزار می‌شود ، افزود: اگر خوب مدیریت شود دارای ثمرات خوب و اگر بد مدیریت شود طبیعتاً آن نتیجه برعکس خواهد شد.

جریان‌های نمایشگاهی از مسیر و اهداف خود خارج‌شده‌اند

او در خصوص این انتقاد که نباید فروش در نمایشگاه‌ها صورت پذیرد، گفت: اگر نمایشگاه‌ها به معنای واقعی برگزار شود مردم رضایت خواهند داشت و هم اینکه دولت به اهداف خود رسیده است، اما عرض کردم که جریان‌های نمایشگاهی از مسیر و اهداف خود خارج‌شده‌اند.

او در خصوص  پاسخ‌گویی شرکت‌کنندگان به مردم پس از برگزاری نمایشگاه گفت: برای پاسخگویی آنان ضمانت اجرایی و وثیقه گرفته می‌شود و مدت‌زمانی برای پاسخگویی تعیین‌شده و اگر تعهدات فروشنده انجام نشد راهکار دارد، اما هیچ حرکتی بدون ایراد نیست. 

عرب‌پور این را هم اضافه کرد: در خصوص حضور شرکت‌کنندگانی که نمایندگی در کرمان داشته باشند هم این موضوع دیده‌شده است، اما نمایشگاه‌های مبل از این قاعده مستثنا هستند، شاید تولیدکنندگان حضور پیدا نکنند و همیشه واسطه‌ها درخواست شرکت در نمایشگاه‌ها مبل را می‌دهند.

قوانین برای همه رعایت شود

از سوی دیگر مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی جنوبشرق هم در این خصوص به صدای تاک گفت:  این شرکت در شروع هرسال تقویم نمایشگاهی را پیش‌بینی و به سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ارائه می‌دهد و این تقویم پیشنهادی در کارگروه توسعه صادرات استان بررسی و به تصویب می‌رسد و درنهایت به سازمان توسعه تجارت ایران ارسال می‌گردد  که این پروسه کلی است.

امید فدایی افزود: در خود شهر کرمان هم کمیته‌ای نمایشگاهی تشکیل می‌شود که بنا بر تشخیص درخواست‌هایی که در خصوص برگزاری نمایشگاه از سوی مجریان و شرکت‌ها به کمیته می‌رسد یکسری مجوزهایی را صادر می‌کند تا در سطح شهر نمایشگاه برگزار کنند و این نمایشگاه‌های مورد تصویب کمیته بیشتر خارج از سایت نمایشگاه بین‌المللی جنوب شرق برگزار می‌گردد.

وی شرکت برگزارکننده نمایشگاه‌های مبل که قرار است در دی‌ماه این نمایشگاه برگزار شود را فاقد گرید بندی لازم دانست و ادامه داد: فردی که درخواست برگزاری نمایشگاه مبل را به کمیته نمایشگاهی داشته یکی شرکتی را سال گذشته با یک عنوان طولانی و نامی از تجمع سه شرکت دارای گرید بندی در استان کرمان تأسیس کرده و دنبال مجوز برگزاری نمایشگاه مبل بود، کمیته نمایشگاهی مجوزی داده و بعد اصناف اعتراض کردند و نمایشگاه کنسل شد.

وی خاطرنشان کرد: امسال این شرکت موردنظر دوباره  مجوز برگزاری نمایشگاه مبل را درخواست داده اما باید تأکید کنم بر اساس دستورالعمل سازمان توسعه تجارت حتماً مجریان برگزاری نمایشگاه و همان شرکت‌ها بایستی دارای گرید طلایی، نقره‌ای و یا برنزی باشند که این شرکت چنین گرید بندی ندارد.

فدایی گفت: از سال گذشته برای تقویت شرکت‌های بومی و اینکه شرکت‌های کرمانی بتوانند در استان‌های دیگر هم کار کنند ابلاغ کردیم که گرید بندی کنند و تا الآن سه شرکت کرمانی دارای گرید بندی هستند.

وی بیان کرد: شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی با سازمان صنعت، معدن و تجارت همکاری می‌کند اما درمجموع اگر قرار است قوانین و مقرراتی رعایت شود بایستی برای همه منظور گردد، اکنون دو مجری نمایشگاهی کرمانی را که درخواست مجوز دارند نگه داشتیم و قرار نباشد که به آنان مجوز ندهیم. 

وی اذعان کرد: به‌صراحت در قوانین برگزاری نمایشگاه‌های گفته‌شده شرکت‌ها بایستی دارای گرید بندی باشند و فرقی نمی‌کند که کارگروه توسعه صادرات و یا کمیته نمایشگاهی مجوز بدهد. البته یکسری نمایشگاه‌ها تنها به فروش می‌پردازند و بحث تخصصی نیست و ممکن است این گرید بندی مدنظر قرار نگیرد. ولی در خصوص مبلمان بایستی این گرید بندی رعایت شود.

مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی گفت: در خصوص برگزاری نمایشگاه مبل در دی‌ماه خود اتحادیه مخالفت خود را با برگزاری این نمایشگاه اعلام کرده است  و ما هم گفتیم که فقط مکان را در اختیار این نمایشگاه قرار می‌دهیم و هیچ‌گونه دخالتی و مسئولیتی در برگزاری آن نداریم. 

وی بابیان اینکه تأکیدداریم  تا گرید بندی در برگزاری نمایشگاه‌ها و تقاضا مدنظر قرار گیرد عنوان کرد:ممکن است برگزاری نمایشگاه درآمدی را برای ما ایجاد کند اما نمی‌خواهیم غیرحرفه‌ای فعالیت کنیم و حاضر نیستیم این درآمد به هر قیمتی اتفاق افتد و اصناف ناراضی باشند و به شرکت‌های کرمانی باوجود داشتن گرید بندی لازم هم بی‌توجهی شود.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

نیمی از مزارع گندم قلعه گنج در معرض سیل قرار دارند

فرماندار جیرفت: همه امکانات خدماتی و امدادی استان پای کار هستند

تعرفه‌های پزشکی ابلاغ شد

آخرین وضعیت قیمت ها در بازار طلا و سکه

مدیرکل امور اتباع استانداری کرمان: اکنون شرایط و امکان پذیرش جدید مهاجران در استان وجود ندارد

مدارس شهرستان جیرفت و قلعه‌گنج سه‌شنبه و چهارشنبه تعطیل شد

در صورت اطلاع مسئولان زمینه‌سازی ساخت دقایق کوتاه مربوط به کرمان در فضای شهری کرمان به شکل مناسبی تدارک دیده می‌شد

عملیات شجاعانه فرزندان غیور ایران اسلامی موجب افتخار است/ این حمله یک تصمیم استراتژیک برای نمایش اقتدار، امنیت و غرور ملی بود/ باید به قدرت ملی خود ببالیم

حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی جرم و مورد پیگرد است

آماده باش ارتش در مرزها /عملیات وعده صادق، پاسخ قطعی ایران نبود /نیاز باشد پاسخی کوبنده و قطعی خواهیم داد

پربازدید ها

کرمان و 14 استان دیگر درگیر کاهش بارندگی

آخرین شرایط سهمیه بنزین و کارت سوخت در سال 1403 مشخص شد

قیمت طلا و سکه جهشی شد

امسال  ۹۰۰ تن کلزا از مزارع جنوب کرمان برداشت می‌شود

جدیدترین قیمت سکه، طلا و ارز در بازار

برداشت گندم از مزارع عنبرآباد آغاز شد

خانوار‌ها طبق مدل خودرو و تراکنش‌های بانکی دهک‌بندی می‌شوند

پرواز همه فرودگاه‌های کشور برقرار شد

آخرین وضعیت قیمت ها در بازار طلا و سکه

نحوه درخواست صدور کارت سوخت از اردیبهشت تغییر می‌کند

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)