کد خبر: ۲۶۵۷۴
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
ارسال به دوستان
ذخیره
طبیب زاده در نشست تجلیل از فعالان اقتصادی جنوب کرمان؛
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان گفت: برای ترسیم طرح آینده جیرفت با یک موسسه توانمند در این رابطه مذاکره شده و قرار است این طرح به گونه ای طراحی شود تا با آینده نگری لازم، تمدن کهن جیرفت بزودی پایان نیابد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان گفت: برای ترسیم طرح آینده جیرفت با یک موسسه توانمند در این رابطه مذاکره شده و قرار است این طرح به گونه ای طراحی شود تا با آینده نگری لازم، تمدن کهن جیرفت بزودی پایان نیابد.

سید مهدی طبیب زاده در نشست تجلیل از فعالان اقتصادی جنوب استان با بیان اینکه بهبود فضای کسب و کار، توسعه تشکل ها، تجمیع و روان کردن فعالیت های اقتصادی  از وظایف اتاق محسوب می شود، افزود: وظیفه ویژه‌ای بر عهده اتاق کرمان به عنوان معین منطقه دو اقتصاد مقاومتی در شهرستان های جیرفت و عنبرآباد گذاشته شد که پس از مطالعه بندهای مهم سیاست های اقتصاد مقاومتی، بر اجرای دو بند خصوصی سازی و مردمی بودن و درون زا و برون گرا بودن اقتصاد در جیرفت تمرکز کردیم. 

وی بیان کرد: در این منطقه تولید محصولات مختلف وجود دارد که باید به بازاریابی آن پرداخت و بررسی کرد که چه محصولاتی چگونه و در چه بازارهایی عرضه شوند.

وی ادامه داد: در این راستا برای شناخت از بازارهای جهانی به مطالعه و بازدید میدانی از بازارهای هدف کشورهای روسیه، ترکمنستان، گرجستان، عراق، امارات، قطر و عمان پرداختیم اما در ابتدا باید به ساماندهی محصولات تولید شده با قابلیت عرضه با ارزش افزوده بالا و بازده اقتصادی در منطقه بپردازیم. 

طبیب زاده، با اشاره به تولید 4 میلیون و 500 هزار تن محصول کشاورزی در جنوب استان، گفت: سال گذشته با کمک اداره کل حمل و نقل و راهداری جنوب و با تنظیم برنامه حمل و نقل، پیک بار و صدور فراخوان، کمترین مشکل را در حمل و نقل محصولات داشتیم که همین موضوع ما را برای ساماندهی بیشتر زیرساخت های لازم تشویق کرد.

وی بیان کرد: پرداختن به صنایع فرآوری، بسته بندی، مرزهوایی و حمل و نقل ریلی از جمله برنامه هایی است که برای رساندن محصول به بازارهای هدف داریم. 

رئیس اتاق کرمان در حوزه گردشگری به کمک گرفتن از یک مشاور قوی اشاره کرد و افزود: پیگیری ساخت موزه جیرفت، ثبت جهانی منطقه کنار صندل و شهر قدیمی جیرفت را در برنامه داریم. وی با بیان اینکه آئین نامه حمایت از تشکل های حرفه ای  را برای آموزش، تحقیقات و بازاریابی فعالیت های آنها تدوین کرده‌ایم، گفت: همچنین کمک به حضور بهتر و موثرتر در نمایشگاهها نیز در برنامه های اتاق قرار داد.

طبیب زاده با اشاره به اینکه اجرای طرح پایانه های صادراتی را تا زمان بهره‌برداری دنبال می کنیم، خاطرنشان کرد: در حال پیگیری راه اندازی حمل و نقل هوایی هستیم که در این رابطه مذاکراتی با شرکت های حمل و نقل، فرودگاه پیام و مقاصد روسیه انجام شده تا مرز هوایی جیرفت رسمی شود. 

وی در رابطه با معادن منطقه افزود: کوه های جبالبارز ظرفیت خوبی در مس و آهن دارند که در این زمینه تاکنون کار اکتشافی خوبی انجام نشده اما اخیرا با پیگیری های بسیار انجام شده، چند طرح اکتشافی مطالعه و برای اجرای آن بودجه در نظر گرفته شده است.

طبیب زاده تصریح کرد: اتاق در راستای اجرای نقش مشاوره‌ای خود، رفع برخی مشکلات را پیگیری کرد که می توان به فعال شدن دوباره کارخانه فروآلیاژ عنبرآباد پس از دو سال توقف و ایجاد اشتغال برای 40 نفر و راه‌اندازی نیلی صنعت اشاره کرد. 

رئیس اتاق کرمان بیان کرد: در بخش صنعت نیز لیستی از واحدهای نیمه فعال و یا با راندمان پایین تهیه شده که برای پیگیری حل مشکلات آنها تلاش می شود.

وی در ادامه با بیان اینکه تمدن 5 هزار ساله جیرفت باید حفظ شود، تصریح کرد: اگر آب را به روش فعلی در منطقه مصرف کنیم این تمدن پایان خواهد یافت و در حال حاضر باید در حوزه کشاورزی از گونه های سازگار با محیط، با مصرف آب کم و افزایش بهره وری استفاده شود. 

 وی با تاکید بر اینکه کنسرسیوم صادراتی قوی را باید در جیرفت راه اندازی کرد تا صادرات محصولات مختلف ساماندهی شوند، گفت: باید تلاش شود تا تشکل های حرفه ای در جیرفت شکل گیرند.

گفتنی است در پایان این نشست ضمن تجلیل از فعالان اقتصادی جنوب استان، مسائل و مشکلات ایشان مورد بررسی قرار گرفت و برای برخی از آنها راهکارهای لازم ارائه شد.
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
مینو
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۱۳ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۰
0
0
حدودا ده سالی است که همه می آیند و می روند و از راه اندازی نیلی صنعت می گویند .. ولی نیلی صنعتی که همه اتکایش به وام های بانکی است آینده اش هم روشن است .
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

دستگیری عاملان تیراندازی منجر به جرح 2 شهروند در کهنوج

قیمت طلا، سکه و ارز پنجشنبه ۳۰ فروردین‌ ۱۴۰۳

یک عادت مهم برای کاهش تاثیر استرس بر قلب

نجات 16 خودروی گرفتار در سیلاب توسط عوامل راهداری جنوب کرمان

هلالی‌های محیط ‌زیست کرمان آبگیری شدند

حضور بیش از 70 تیم گشت پلیس راه در محورهای بارانی استان کرمان

معاون وزیر آموزش و پرورش: امکان افشای سوالات آزمون‌های وزارت آموزش و پرورش غیرممکن است

محور فاریاب _کهنوج بازگشایی شد

سهامداران عدالت بخوانند/ جزییات تازه درباره واریز مرحله سوم سود اعلام شد

رییس کل دادگستری کرمان: وضع برخی از قوانین؛ موجب سنگ‌اندازی در تولید می‌شود / اگر از ظرفیت‌های کرمان استفاده شود، بخش زیادی از مشکلات اقتصادی استان و کشور رفع می‌شود

پربازدید ها

نیمی از مزارع گندم قلعه گنج در معرض سیل قرار دارند

راهداری جنوب کرمان مسدودی چند محور و مسیرهای جایگزین را اعلام کرد

تمامی راه‌های اصلی و روستایی شمال استان کرمان باز هستند

جدیدترین قیمت طلا، سکه و ارز در بازار

سهامداران عدالت بخوانند/ جزییات تازه درباره واریز مرحله سوم سود اعلام شد

نجات 16 خودروی گرفتار در سیلاب توسط عوامل راهداری جنوب کرمان

قیمت طلا، سکه و ارز پنجشنبه ۳۰ فروردین‌ ۱۴۰۳

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)