کد خبر: ۲۶۵۷۹
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۵
ارسال به دوستان
ذخیره
شهردار کرمان در نشست شورای شهر خبر داد
شهردار کرمان گفت: متاسفانه برخی قراردادهای شهرداری باسرمایه گذاران ابهام دارد و همچنین مشخصات فنی، ضمیمه برخی قرادادها نیست.
گفتارنو/ گروه شهر:

شهردار کرمان گفت: متاسفانه برخی قراردادهای شهرداری باسرمایه گذاران ابهام دارد و همچنین مشخصات فنی، ضمیمه برخی قرادادها نیست.

به گزارش گفتارنو، سیدمهران عالم زاده عصر امروز یکشنبه در نشست علنی شورای شهر با حضور هر 11 عضو شورا اظهار کرد: متاسفانه تعهدات طرفین در قراردادها شفافیت لازم را ندارد و حتی معاونت های شهرداری هم اختلاف پیدا می کنند که باید با کمک شورا این مشکلات را حل کرد.

عالم زاده گفت: در بحث نوسازی خانه‌های فرسوده دولت مواردی را مطرح کرده است و طرح‌های عنوان‌شده است اما لازم است با مقاوم‌سازی به جان خود اهمیت دهند و کسانی که توانایی مقاوم‌سازی منازل خود رادارند اقدام کنند.

شهردار کرمان در ادامه اظهار داشت: از مردم تقاضا داریم استفاده از تخفیف‌های شهرداری را به‌روزهای آخر ماه نیندازید تا ازدحام و شلوغی ایجاد نگردد.

رییس شورا شهر دراین خصوص با اشاره به شائبه‌ی غیرقانونی بودن تخفیف‌های آخر سال در شهرداری عنوان کرد: بسته تشویقی برای شهروندان مصوب شده بود که کمیته انطباق ایراد وارد کرد و مستنداتی خواستند که فرستاده‌ایم و هنوز پاسخی نداده‌اند. عدم پاسخگویی بعد از ده روز، به منزله‌ی تایید است.

رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل نیز گفت: قانون رفع موانع تولید و رقابت‌پذیری 60 ماده دارد که براساس ماده 59 آن شهرداری‌ها مکلف‌اند حداکثر پس از یک هفته پرداخت نقدی و یا تعیین قسطی نسبت به صدور و تحویل پروانه متقاضی اقدام کنند و دوم درخواست یا دریافت وجه مازاد هنگام صدور یا بعد از صدور پروانه ممنوع است و سوم پرداخت 100 درصد عوارض به‌صورت نقد شامل تخفیف خواهد بود.

محمدجواد کامیاب البته این را هم اضافه کرد: این عرف که در پایان سال و در یک بازه زمانی برای ارباب‌رجوع شهرداری تخفیفانی در نظر گرفته شود در راستای منافع شهرداری نیست.

مشرفی دراین‌باره عنوان کرد: رئیس شورای شهر می‌تواند از شورای عالی استان‌ها استعلام بگیرد اما اگر حتی شورای عالی استان‌ها بگوید این کار خلاف است غیرازاین راهی وجود ندارد زیرا شهرداری در پایان سال نیازمند پول برای پرداخت پاداش‌ها و .. هست.

روی قیمت دست گذاشتیم

رییس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل با انتقاد از توجه نکردن به قانون و تصویب برخی قانون‌های جدید که خود مشکلاتی را به دنبال دارند، بیان کرد: ما اکنون سه قیمت در شهرداری را موردبررسی قراردادیم که باید اصلاح گردند.

محمدجواد کامیاب عنوان کرد: به نظر من اگر ارباب‌رجوع شهرداری از بابت برخی موارد و پرداختی‌ها از مراجع قانونی شکایت کنند شهرداری باید جوابگو باشد.

وی گفت: اکنون در کرمان با توجه به زلزله‌خیز بودن مردم برای بازسازی و مقاوم‌سازی به شهرداری مراجعه می‌کنند که متأسفانه شفافیت خاص در شهرداری وجود ندارد.

کامیاب از همه‌کسانی که صاحب‌نظر هستند و در شبکه‌های اجتماعی نسبت به مسائل شورای شهر و شهرداری اظهار نظر می‌کنند خواست تا نسبت به قانون و موضوعات مطرح‌شده ‌ای نظیر سه نوع قیمتی که در شهرداری لحاظ می‌شود حساس باشند و نظرات کارشناسی خود را ارائه دهند.

رئیس شورای شهر کرمان نیز در این نشست گفت: امروز اعضای کمیسیون گردشگری و کمیسیون اجتماعی، ورزش و جوانان شورای شهر طی جلسه‌ای مشترک از یک گروه با تخصص کار در بافت تاریخی شهرها برای ساماندهی بافت تاریخی کرمان دعوت کردند.

محمد فرشاد افزود: این گروه طرح جامع خود را در زمینهٔ بافت تاریخی و یک نقشه راه تشریح کردند.

شهر بی‌هویت مثل آدم آلزایمر گرفته است

نائب رئیس شورای شهر کرمان نیز با تأکید بر اینکه باید برنامه جامع و نقشه راه مشخص برای بافت تاریخی کرمان داشته باشیم، اظهار کرد: این گروه در تهران حتی برای کوچه‌ها، برنامه فستیوال‌ها و خیابان برنامه‌ریزی کرده بودند و نیاز داریم روح زندگی به بافت فرسوده برگردد.

وی بابیان اینکه شهر بی‌هویت مثل آدم آلزایمر گرفته است، خاطرنشان کرد: امیدواریم بتوان نقشه راه بافت تاریخی کرمان را ترسیم کنیم و براساس آن پیش‌بریم.

رئیس کمیسیون گردشگری و اصناف هم بیان کرد: این شرکت یک طرح مطالعاتی در رابطه با مسائل فرهنگی و حوزه اجتماعی در چند شهر انجام داده بود که طرح منطقه 12 تهران را امروز صبح در جمع اعضای شورای شهر کرمان تشریح کرد.

وی صنعت گردشگری را یکی از صنعت‌های پردرآمد در جهان دانست و گفت: بایستی برای بدنه سازی شهری و سیما و منظر شهری درواقع یک طرح راهبردی داشته باشیم و این شرکت تأکید داشتند رویکرد بافت تاریخی و شهرهای تاریخی به سمت پیاده‌رو و حمل‌ونقل عمومی رفته است و لازم است یک مشاور قوی برای این حوزه داشته باشیم.

فرسودگی امکانات پارک بانوان

رئیس کمیسیون اجتماعی و بانوان به بازدید تعدادی از اعضای شورای شهر از پارک‌های بانوان سطح شهر در روز پنج‌شنبه هفته گذشته اشاره و بیان کرد: متأسفانه بسیاری از امکانات که در پارک بانوان فراهم‌شده بود یا فرسوده شده‌اند و یا قابل‌استفاده نیستند.

زهرا ایران‌منش خطاب به شهردار افزود: پارک بانوان آفتاب هم امیدوار بودیم تا پایان سال به بهره‌برداری برسد اما هنوز کف سازی آن تمام نشده است و درمجموع لازم است سه پارک در شهر کرمان که برای بانوان در نظر گرفته بودیم از جهت مراقبت، ساخت، بهسازی و نوسازی در اولویت شهرداری قرار گیرد.

کوره آجر پزی را محافظت کنیم

رئیس کمیسیون خدمات شهری، بهداشت و محیط‌ زیست ابراز کرد: لازم است تا پایانه‌های جدید مسافربری به یک مدیریت قوی مجهز شود که شهردار دراین‌باره گفت « با توجه به اینکه مهلت قرارداد آنان تمام‌شده و کرایه پرداخت نکردند یک مهلت یک‌ماهه برای تعیین تکلیف یا پرداخت هزینه و .. به آنان می‌دهیم».

علی خدادادی عنوان کرد: در خصوص پایانه، بنده هم در بدنه شهرداری کارکرده‌ام و می‌دانم که شهرداری مظلوم واقع‌شده است.

علی‌اکبر مشرفی به کوره آجرپزی انتهای خیابان جهاد شهر کرمان اشاره کرد و گفت: این کوره یک اثر زیبا به شمار می‌رود و نیازمند رسیدگی و بهسازی است.

رئیس کمیسیون بودجه و ایجاد منابع پایدار با اشاره به تخریب‌های صورت گرفته طی روز گذشته در کرمان اظهار کرد: در مواردی که اتفاق افتاده است آنجایی که خسارت به اموال عمومی وارد می‌شود از طرف شهرداری برآورد و به مقامات ذیصلاح ارائه گردد.

حسین چناریان به درخواست‌های برای فروش لچکی از سوی شهروندان اشاره و ادامه داد: این لچکی‌های با شرط ادغام در ملک موافقت شده است.

وی اضافه کرد: سازمان تاکسیرانی شهرداری تقاضایی به جهت قدردانی از رانندگان نمونه ارائه کردند تا به طریقی از این رانندگان تجلیل شود و دراین‌باره یک لیست 114 نفره از تاکسیران تهیه و تقاضا داشتند درمجموع 20 میلیون تومان به‌عنوان پاداش اختصاص پیدا کند.

علی‌اکبر مشرفی دراین‌باره گفت: این تشویقی‌ها اگر به‌صورت مستمر ادامه پیدا کند نیازمند آیین‌نامه است و با آیین‌نامه منطقی‌تر این کار در ساله‌های بعد ادامه پیدا کند.

فرشاد هم افزود: «این موضوع باید به‌گونه‌ای سازمان‌دهی شود و یک چارچوبی را خود شهرداری تهیه کند» که با تائید چناریان و دیگر اعضاء روبه‌رو شد.

موضوع زمین‌های وقف و سهم شهرداری از دیگر موضوعاتی بود که در نشست امروز شورای شهر کرمان مطرح شد.

رئیس کمیسیون حقوقی و حاشیه‌نشینی شورای شهر با تقدیر از شهردار کرمان در خصوص توجه به مناطق کمتر برخوردار کرمان، به مسائلی در خصوص موضوعات زمین‌های وقفی اشاره و عنوان کرد: نباید حق وقف و مردم تضییع شود و شهرداری در این خصوص اقداماتی را انجام خواهد داد.

همچنین رئیس شورای شهر در نشست امروز خطاب به شهردار کرمان خواستار دیده شدن بودجه اتوماسیون شورا در متمم بودجه شد و شهردار در این خصوص قول مساعد داد.

رسیدگی به چند نامه رسیده ادامه دستور کار امروز شورای شهر کرمان بود.


نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)