کد خبر: ۲۶۶۳۰
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۲
ارسال به دوستان
ذخیره
محمدمهدی مفتح :
سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان این‌که عدم حفظ ارزش پول ذی‌نفعان صندوق‌های بازنشستگی منجر به بروز بحران شده، گفت: سوءتدبیر و سوءمدیریت طی سالیان منجر به بروز مشکل صندوق‌های بازنشستگی شده است.
سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان این‌که عدم حفظ ارزش پول ذی‌نفعان صندوق‌های بازنشستگی منجر به بروز بحران شده، گفت: سوءتدبیر و سوءمدیریت طی سالیان منجر به بروز مشکل صندوق‌های بازنشستگی شده است.

محمدمهدی مفتح با اشاره به بحران صندوق‌های بازنشستگی و راه‌کارهای خروج از این بحران اعلام کرد: یکی از بزرگترین مشکلات پیش‌روی کشور بحران صندوق‌های بازنشستگی است که متاسفانه وظایف و تکالیفی که بر دوش این صندوق‌ها گذاشته شده، به درستی انجام نشده است.

عدم حفظ ارزش پول ذی‌نفعان صندوق‌های بازنشستگی منجر به بروز بحران شده است

وی افزود: این وظایف و تکالیف مشخصاً حفظ ارزش پول مشترکان و ذی‌نفعان و سپرده‌گذارانشان طی ۳۰ سال بوده تا بتوانند پس از اتمام زمان خدمت، حقوقی مناسب به ذی‌نفعان پرداخت کند که به‌دلیل سوءتدبیر مدیران در طول سال‌ها و دولت‌ها و همچنین شرایط خاص اقتصادی کشور محقق نشده و این صندوق‌ها عملاً محتاج کمک‌های دولتی هستند.

نماینده مردم تویسرکان در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که این مشکلات به‌هیچ عنوان نباید به وقوع می‌پیوست، یادآور شد: صندوق‌های بازنشستگی باید این منابع را به‌خوبی به کار می‌گرفتند تا می‌توانند پس از ۳۰ سال نسبت به پرداخت حقوق مناسب به بازنشستگان خود اقدام کنند.

صندوق‌های بازنشستگی از ثروتمندترین بنگاه‌های اقتصادی جهان است

سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با اشاره به تجارب مشابه این صندوق‌های بازنشستگی در دیگر کشورهای جهان گفت: امروز ثروت‌مندترین بنگاه‌های اقتصادی جهان همین صندوق‌های بازنشستگی و بیمه‌ای هستند و این‌که چه اتفاقی افتاده که در کشور ما این صندوق‌ها تا این میزان ناتوان هستند، جای سوال و ابهام دارد.

سوءتدبیر در سالیان منجر به بروز مشکل صندوق‌های بازنشستگی شده است

او در پاسخ به این سوال که آیا فساد اقتصادی منجر به ناتوانی این صندوق‌های بازنشستگی شده است، گفت: بحث بنده فساد نیست، تاکیدم این است که سوءتدبیر و سوءمدیریت طی سالیان و دهه‌ها منجر به بروز این مشکلات شده است.

نماینده تویسرکان در مجلس دهم خاطرنشان کرد: لازم است فکری اساسی به حال این صندوق‌های بازنشستگی کنیم و با استفاده از تجریبات موفق دنیا، نسبت به بازسازی زیرساخت‌های این صندوق‌ها اقدام شود.

اگر قرار بود کارکنان دولتی پس از بازنشستگی همچنان از دولت حقوق بگیرند، علت کسر کسورات چیست؟

وی افزود: این درست نیست که کارمندان و کارکنان دولتی حتی پس از بازنشستگی نیز همچنان از صندوق‌های بازنشستگی حقوق بگیرند و سوال این است که اگر قرار است پس از بازنشستگی نیز همچنان محتاج حقوق دولت باشند، اساساً چرا در تمام ۳۰ سال خدمت، بخشی از حقوقشان را در این صندوق‌ها ذخیره کرده و کسوراتی از حقوق‌شان کسر شده است.

خروج از بحران صندوق‌های بازنشستگی در برنامه ۵ تا ۱۰ ساله

سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با تاکید بر این‌که باید راهکار و راه‌حلی اساسی برای خروج صندوق‌های بازنشستگی از بحران اندیشیده شود، گفت: به نظر می‌رسد مشکل صندوق‌های بازنشستگی در کوتاه‌مدت قابل حل نباشد و احتمالاً در یک برنامه ۵ تا ۱۰ ساله بتوان نسبت به بازیابی توان صندوق‌های بازنشستگی برنامه‌ریزی و اقدام کرد.

مفتح در پایان تصریح کرد: با این حساب به نظر می‌رسد تنها راه‌حل و تنها روش خروج این صندوق‌های بازنشستگی از بحران این است که با برنامه‌ریزی دقیق طی مدت زمان میان‌مدت در راستای حل این بحران اقدام کنیم.
منبع: ایلنا
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)