کد خبر: ۲۶۶۸۲
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۹
ارسال به دوستان
ذخیره
فرشاد در نشست جمعیت هلال‌احمر با فعالین اقتصادی:
عضو هیئت‌مدیره جمعیت هلال‌احمر استان کرمان گفت: بیش از 50 درصد مناطق شهری کرمان استاندارد نیست و آسیب‌پذیر هست و در مقابل حوادث طبیعی ازجمله زلزله تاب‌آوری ندارد که در دستور کار شورای شهر و شهرداری کرمان قرارگرفته است.
گفتار نو / گروه جامعه:

عضو هیئت‌مدیره جمعیت هلال‌احمر استان کرمان گفت: بیش از 50 درصد مناطق شهری کرمان استاندارد نیست و آسیب‌پذیر هست و در مقابل حوادث طبیعی ازجمله زلزله تاب‌آوری ندارد که در دستور کار شورای شهر  و شهرداری کرمان قرارگرفته است.

به گزارش گفتار نو، محمد فرشاد پیش از ظهر امروز سه‌شنبه در جلسه هم‌اندیشی جمعیت هلال‌احمر استان کرمان با فعالین اقتصادی  اساتید دانشگاه و خیرین استان کرمان اظهار کرد: بخشی از بافت آسیب‌پذیر شهر کرمان شناسایی و بر روی آن مطالعاتی انجام‌شده است.

وی با اشاره به اینکه جهت ساماندهی بافت فرسوده شهر کرمان و انتخاب روشی مناسب برای مقاوم‌سازی با مسئول مربوط  ازجمله استاندار جلسه داشته‌ایم، افزود: بعد از زلزله بم سازمان نظام‌مهندسی نظارت خود را برای ساخت‌وساز مسکن قوی‌تر کرده است و اکثر ساختمان‌های ساخته‌شده بعد از زلزله مستحکم‌تر هستند.

رئیس شورای شهر کرمان بیان کرد: باید برنامه‌ریزی شود تا مردم اطمینان داشته باشند از سازه‌هایی که می‌سازند در برابر زلزله چند ریشتری مقاوم هستند.

وی با تأکید بر اینکه به دنبال برنامه برای مقاوم‌سازی بافت‌های فرسوده هستیم، گفت: جذب سرمایه‌گذار برای ساماندهی بافت فرسوده از یک‌سو و دریافت وام از بانک‌ها از سوی دیگر در برنامه‌های شورای شهر و شهرداری هست.

فرشاد با اشاره به اینکه بافت فرسوده شهر کرمان باید تاب‌آوری بالاتری را در وقوع زلزله داشته باشد از برنامه‌هایی در این جهت خبر داد که  در دستور کار شورای شهر و شهرداری قرارگرفته است.

عضو هیئت‌مدیره جمعیت هلال‌احمر استان کرمان در ادامه خاطرنشان کرد: شهادت می‌دهم در طول نزدیک به دو سال که در این جمع هستم انصافاً برنامه‌های خوبی درزمینهٔ امداد و کمک‌رسانی و حضور به‌موقع در هلال‌احمر انجام‌شده است منتها در جامعه ما مقداری اعتمادها به دلایل مختلف ازجمله سوءاستفاده  کمرنگ و ضعیف شده است که باید بازسازی شود.

وی گفت: بازسازی این اعتماد مهم است، مردم به خیرین و مؤسسات و نهادهای مردمی اعتماد دارند و اگر انجمن مؤسسات خیریه شکل گیرد درنتیجه آن آحاد می‌تواند پل ارتباطی بین مردم و هلال‌احمر باشد.

وی ادامه داد: بازسازی اعتماد، پروسه طولانی دارد اما لازم و ضروری است.

وی در پایان گفت: پیشنهاد من این است اتاق بازرگانی، شورای شهر و هلال‌احمر باهم برنامه‌ریزی کنند تا آن رابطه مستحکم بین آحاد جامعه و هلال‌احمر شکل گیرد، مردم در این مواقع اعتماد می‌کنند و بعد از مدتی این اعتماد قوی‌تر خواهد شد. 
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)