کد خبر: ۲۶۶۸۶
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۹
ارسال به دوستان
ذخیره
نیکزادی پناه:
نماینده مردم شرق استان کرمان در مجلس شورای اسلامی اعتقاد دارد که ارائه گندم در بورس می تواندجایگزینی برای خرید تضمینی باشد.
عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی اعتقاد دارد که ارائه گندم در بورس می تواندجایگزینی برای خرید تضمینی باشد.

حبیب الله نیکزادی پناه، با اشاره به کاهش اعتبارات دولت برای خرید تضمینی گندم در لایحه بودجه سال 97، اظهار داشت: دولت با توجه به کمبود منابع مالی در سال 97، اعتبار برخی بخش های لایحه بودجه را کاهش داده است، این امر در بخش های کشاورزی نیز رخ داده که با اعتراض اعضای کمیسیون کشاورزی مجلس روبه رو شده است.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: در بخش کشاورزی مباحثی چون خرید تضمینی محصولات استراتژیک و بیمه حمایت از محصولات کشاورزی از اهمیت ویژه ای برخوردار است بنابراین انتظار می رفت که اعتبارات این بخش ها نه تنها کاهش پیدا نکند بلکه افزایش یابد.

نماینده مردم بم در مجلس دهم شورای اسلامی با بیان اینکه در مجموع اعتبار بخش کشاورزی در لایحه کاهش پیدا کرده است، بیان داشت: طبق قانون برنامه ششم توسعه دولت موظف است که اعتبارات لازم برای خرید کالاهای استراتژیک کشاورزی مانند گندم را تامین کند، بنابراین نباید در این زمینه نگران بود چرا که در نهایت دولت موظف به انجام چنین کاری است.

این نماینده مجلس در خصوص ارائه گندم در بورس، گفت: ارائه گندم در بورس راه حل مناسبی است چرا که با این کار می توان به سمت شفاف سازی قیمت محصولات کشاورزی رفت چرا که هم قیمت جهانی، منطقه ای و کشوری در بورس مشخص است.

وی بیان داشت: البته برخی این نگرانی را دارند که قیمت گندم در بورس پایین تر از قیمت خرید تضمینی خواهد بود چرا که دولت گندم را با قیمتی بیشتر از قیمت جهانی از کشاورز خریداری می کند، با این حال دولت می تواند مابه تفاوت این دو نرخ را به کشاورزی پرداخت کند.

نیکزادی پناه در ادامه گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت، با بیان اینکه اختلاف قیمت گندم داخلی با خارجی باعث افزایش واردات این کالا می شود، اظهار داشت: کیفیت گندم وارداتی بسیار پایین تر از گندم داخلی است، بنابراین دولت باید مانع از واردات این کالا استراتژیک به  کشور شود.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کاهش اعتبار، خودکفایی گندم را تهدید می کند، گفت: وزارت جهادکشاورزی تلاش دارد که کاهش اعتبار بر میزان خودکفایی گندم تاثیر منفی نداشته باشد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)