گفتار نو / گروه فرهنگ:
رئیس مرکز روابط عمومی وزارت صنعت، معدن و تجارت با تأکید بر اینکه جایگاه روابط عمومی در اتاقهای دربسته نیست، گفت: نقش روابط عمومی آن زمان معنا پیدا میکند که در کف خیابان حضور یابد و دیدگاه مردم را جویا شود.
فرزاد خلفی در نشست شورای روابط عمومی همخانواده ادارات تابع وزارت صنعت، معدن و تجارت در استان کرمان با اشاره به نقش روابط عمومیها در شناساندن قابلیتهای شرکتهای معدنی و صنعتی در حوزه تولید، اشتغال و مسئولیتهای اجتماعی عنوان کرد: حتماً تلاش کنیم که چه تصویری از مجموعه خودمان به جامعه ارائه دهیم.
وی با تأکید بر اینکه حوزه ارتباطات و رسانه نقش کارمندی را نمیپسندد، گفت: باید دید چه تصویری را از مجموعهای که در آن فعالیت میکنیم به مرم ارائه میدهیم.
وی یادآور شد: نقش روابط عمومی آن زمان معنا پیدا میکند که در کف خیابان حضور یابد و دیدگاه مردم را جویا شود و جایگاه روابط عمومی در اتاقهای دربسته نیست.
رئیس مرکز روابط عمومی وزارت صنعت، معدن و تجارت تشریح کرد: روابط عمومیها بایستی حرفهای گروههای مختلف مردمی را بشنوند و در راستای آن حرکت کنند و به درخواستهای مردم پاسخ دهند.
وی ادامه داد: حتماً در تعاملهای خود سلسله مراتبی و بله قربانها را کاهش دهیم و به وظیفه واقعی خود بپردازیم.
خلفی با اشاره به اینکه نگاه روابط عمومی باید به سمت مردم باشد، اظهار کرد: با پشتیبانی رسانهها میتوان به سؤالات و دغدغههای مردم پاسخ داد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با تشریح نقش شبکههای اجتماعی در امر اطلاعرسانی و آگاه ساختن مردم، افزود: شبکههای اجتماعی نقش مهمی در آگاهی بخشی دارند و باید از این ظرفیت به نحو شایسته استفاده نمود.
رئیس مرکز روابط عمومی وزارت صنعت، معدن و تجارت در ادامه گفت: تأکید کردهایم همخانواده روابط عمومیهای تحت وزارت صنعت، معدن و تجارت در هر استان شکل بگیرد و در این راه برخی استانها ضعیف و برخی قوی عمل کردند.
وی با اشاره به نقاط مثبت شورای روابط عمومی همخانواده وزارت صنعت، معدن و تجارت در استانها، ادامه داد: با تشکیل چنین جلساتی میتوان از تجربیات همدیگر استفاده کرد و استانهای دیگر هم باید در تشکیل چنین جلساتی کوشا باشند.
وی با اشاره به ذخایر بزرگ فولادی و معدنی در استان کرمان خاطرنشان کرد: بدون نگاه بینالمللی نمیتوانیم توسعه داشته باشیم و درواقع با نگاه جهانی میتوان کارهای بزرگی انجام داد.
لازم به ذکر است در این نشست با حضور خلفی از سایت "گهر پرس" باهدف اطلاعرسانی اخبار شرکت صنعتی و معدنی گل گهر سیرجان رونمایی شد.
فرزاد خلفی رئیس مرکز روابط عمومی وزارت صنعت، معدن و تجارت به همراه علی یزدانی مسئول هماهنگی امور استانهای روابط عمومی این وزارتخانه در دومین روز از سفر خود به استان کرمان در شورای روابط عمومی همخانواده ادارات تابع وزارت صنعت، معدن و تجارت در استان کرمان که به میزبانی شرکت گل گهر در شهرستان سیرجان برگزار شد شرکت کرد.