کد خبر: ۲۶۷۳۴
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۴
ارسال به دوستان
ذخیره
سرپرست پارک علم و فناوری استان کرمان؛
سرپرست پارک علم و فناوری استان کرمان گفت: شر کت‌های دانش بنیان استان کرمان در 21 ماه گذشته 317 میلیون دلار صادرات داشته‌اند که 240میلیون دلار آن مربوط به سال 95 است.
سرپرست پارک علم و فناوری استان کرمان گفت: شر کت‌های دانش بنیان استان کرمان در 21 ماه گذشته 317 میلیون دلار صادرات داشته‌اند که 240میلیون دلار آن مربوط به سال 95 است.

مسعود ترکزاده از فعالیت 193 شرکت در مجموعه پارک علم و فناوری استان کرمان خبر داد و گفت: به دلیل گستردگی استان، علاوه بر مرکز در 8 شهرستان نیز مراکز رشد علم و فناوری تاسیس شده است که وظیفه جذب ایده‌های فناوران و صاحبان ایده را برعهده دارند.

وی افزود: پارک علم و فناوری استان کرمان در زمینه های بایوتکنولوژیِ و کشاورزی،  پزشکی، نانوفناوری، انرژی های تجدیدپذیر، فناوری اطلاعات و ارتباطات، صنایع شیمیایی و تبدیلی، فراوری مواد معدنی و صنایع الکترونیک و مخابرات فعالیت می کند.

سرپرست پارک علم و فناوری استان کرمان به آسیب شناسی علمی پدیده بیکاری دانش آموختگان دانشگاهی اشاره کرد و بیان کرد: باید توجه جدی به اقتصاد دانش بنیان و تجاری سازی دانش شود.

وی  خواستار توجه به "علم نافع" شد و گفت: در ادبیات مذهبی، اصطلاحی به نام علم نافع وجود دارد و منظور از آن علمی است که به مردم منفعت رسانده و نیاز و مشکلی از آنها برطرف سازد.

ترکزاده ماهانی بابیان اینکه دوره چرخش اقتصاد مبتنی بر فروش نفت و منابع زیرزمینی تمام شده است، خاطر نشان کرد: امروز اقتصاد غیرنفتی و  حمایت از شرکت‌های دانش بنیان به عنوان زیرساخت اقتصاد مقاومتی مطرح است که مقام معظم رهبری بر آن تاکید دارند.

وی با اشاره به اینکه کشوری که در آن تجاری سازی دانش و اقتصاد دانش بنیان  مبنای برنامه ریزی‌ها باشد به نخبه نیاز دارد خاطرنشان کرد: درون‌زا بودن و جوشش فناوری از مسیر شرکت های دانش بنیان ضرورتی دو چندان دارد و صنعتی شدن مبتنی بر دانش است و با خرید کارخانه محقق نمی شود.


سرپرست پارک علم و فناوری استان کرمان بایادآوری تاثیر تکانه های خصمانه دشمن بر اقتصاد کشور تاکید کرد: طراحی و اجرای اقتصاد مبتنی بر دانش و زیرساخت های ملی و درون‌زا قدرت چانه زنی ما در صحنه‌های بین المللی را افزایش می دهد، توجه به این نکته برای ما دانشگاهیان، فرض اساسی و مهمی است.

وی با مهم خواندن تجاری سازی دانش گفت: دانشگاه در ابتدای این مسیر و صنعت در انتهای آن قرار دارد و طراحی مناسب این مسیر میلیاردها دلار برای اقتصاد کشور به ارمغان می آورد. 

سرپرست پارک علم و فناوری استان کرمان افزود: برای رسیدن به اقتصاد دانش بنیان در حدفاصل دانشگاه تا صنعت، ایده هایی شکل می گیرد که باید تجاری سازی شوند.

ترکزاده ماهانی یادآور شد: در این فرایند، مراکز رشد، ایده های اولیه ایده پردازان را مورد ارزیابی و حمایت قرار می دهند تا برای ورود به فضای اقتصادی آماده شوند.

وی گفت: در مرحله بعدی و در پارک علم و فناوری با حمایت های مالی و توانمند سازی، ایده‌های اولیه آمادگی ورود به بازارهای ملی و بین المللی پیدا می کنند.

ترکزاده ماهانی با بیان اینکه، کشور ایران با داشتن رشد 16 درصدی بالاترین سرعت رشد تولید علم را در دنیا به خود اختصاص داده است، افزود: در سال 2017 میلادی ایران با تولید 43 هزار مقاله در میان 25 کشور برتر دنیا قرار گرفته است که توان تولید 85 درصد تولیدات علمی دنیا را دارند. ایران همچنین از این حیث رتبه اول را در بین کشورهای اسلامی کسب کرده است.

وی رسیدن به این جایگاه را حاصل تلاش جهاد گونه فرزندان دانشگاهی ایران زمین در راستای منویات مقام معظم  رهبری در حوزه علم و فناوری دانست و مطرح کرد: اختصاص سهم 33درصدی فارغ التحصیلان دانشگاهی در حوزه فنی و مهندسی از دیگرظرفیت های کشور است.

منبع: ایسنا
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)