کد خبر: ۲۶۸۸۱
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۱
ارسال به دوستان
ذخیره
رئیس جمهور در پایان سفر به استان کرمان و در جمع خبرنگاران:
رئیس جمهور در پایان سفر به استان کرمان در نشست خبری با اصحاب رسانه با تشریح دستاوردهای ممتاز سفر به کرمان، گفت: دولت با قوت و همراه با مردم، مسیر سازندگی، احیاء و آبادانی همه استان‌های کشور را ادامه خواهد داد.

رئیس جمهور در پایان سفر به استان کرمان در نشست خبری با اصحاب رسانه با تشریح دستاوردهای ممتاز سفر به کرمان، گفت: دولت با قوت و همراه با مردم، مسیر سازندگی، احیاء و آبادانی همه استان‌های کشور را ادامه خواهد داد.

حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی روز جمعه در ابتدای نشست خبری، مردم استان کرمان را کریمان دیار و میهمان‌نوازان پرلطف و محبت توصیف کرد و از استقبال گرم و پرشور مردم استان بویژه شهر سیرجان از کاروان دولت تدبیر و امید قدردانی کرد.

رئیس جمهور بازدید و دیدار با مردم زلزله‌زده کوهبنان و راور را از دلایل سفر به استان کرمان دانست و گفت: وظیفه داشتیم در این سفر خدمت مردم زلزله‌زده استان رسیده و از نزدیک سخنان و نیازهای آنها را بشنویم و در جریان خدماتی که به آنها انجام شده قرار بگیریم.

دکتر روحانی افزود: در جریان این سفر همچنین تعدادی از طرح‌ها و پروژه‌ها افتتاح و عملیات اجرایی برخی از پروژه‌ها نیز آغاز گردید که کیفیت و حجم این پروژه‌ها برای مردم کشور و کرمانی‌ها بسیار امیدوارکننده است.

رئیس جمهور خاطر نشان کرد: بیش از 10 هزار و 200 میلیارد تومان طرح و پروژه در روز گذشته در شهرستان‌های مختلف استان کرمان به افتتاح رسید و به واسطه افتتاح نیروگاه جدیدی در استان کرمان بیش از 900 مگاوات به برق استان افزوده شد و این استان از این پس صادرکننده برق به شبکه سراسری تبدیل شده است.

دکتر روحانی اضافه کرد در حوزه آب و کشاورزی نیز بیش از 1700 طرح و پروژه در بخش‌های مختلف به افتتاح رسید و اقدامات انجام شده نشان‌دهنده تلاش و همت مردان این سرزمین برای پیشرفت و توسعه است.

رئیس جمهور خاطر نشان کرد: در جریان این سفر عملیات اجرایی طرح‌های بسیار مهمی نیز آغاز گردید و مشکلات برخی از طرح‌ها نیز مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

دکتر روحانی همچنین عملیات اجرایی احداث راه‌آهن کرمان – سیرجان، آغاز گردید که امیدواریم این طرح بسیار مهم تا پایان دولت دوازدهم به اتمام برسد.

رئیس جمهور همچنین ابراز امیدواری کرد انتقال آب از دریای عمان به سد صفارود و سیرجان تا پایان دولت دوازدهم به اتمام برسد و این طرح را موجب تحول در صنعت استان و پاسداری از ذخایر آبی این منطقه توصیف کرد.

 

دکتر روحانی در ادامه با اشاره به بازدید از مناطق زلزله‌زده و دیدار و گفتگو با مردم این مناطق، گفت: در جریان این بازدید، در  چهره همه کسانی که در این زلزله آسیب دیده بودند، صبر، اطمینان و امیدواری موج می‌زد. در این بازدید به مردم قول دادیم که اسکان دائمی آنها تا پایان تیرماه سال آینده نهایی شود.

رئیس جمهور اضافه کرد: مردم زلزله زده استان عمدتاً در گفتگوهای خود اعلام می‌کردند که از تسهیلاتی که تاکنون به آنها واگذار شده راضی هستند، البته معمولاً در ارایه خدمات مشکلات و محدودیت هایی هم وجود دارد که به این موارد اشاره نمی‌کردند، ولی همه باید تلاش کنیم تا مشکلات و نیازهای آنان به طور کامل برطرف شود و به بنیاد مسکن قاطعانه اعلام کردم که دولت حمایت و پشتیبانی خواهد کرد تا خانه‌های زلزله‌زدگان در خرداد و تیرماه سال آینده نهایی و در اختیار مردم قرار بگیرد.

دکتر روحانی در بخش دیگری از این نشست خبری در پاسخ به سوالی درباره مشکل ریزگردها و آلودگی هوای استان کرمان، اظهار داشت: راه‌حل مواجهه با ریزگردها تثبیت شن‌های روان در این منطقه است و به استاندار تأکید کردم که در این زمینه به اقدامات خود سرعت دهد، ضمن اینکه در بودجه سال آینده برای مقابله با آلودگی هوا و ریزگردها شرایط بودجه‌ای بهتری خواهیم داشت.

رئیس جمهور در پاسخ به سوال دیگری در خصوص اقدامات دولت برای کاهش بروکراسی اداری و افزایش اختیارات استانداران، اظهار داشت: همه باید به اصلاح امور کشور امیدوار باشیم. در دولت یازدهم، 400 مورد از مواردی که مجوز می‌خواست در راستای کاهش بروکراسی حذف گردید ولی هنوز بروکراسی‌های پرپیچ و خمی وجود دارد و لازم است مقابله با آن را با جدیت ادامه دهیم.

دکتر روحانی تصریح کرد: کاهش بروکراسی اداری و انتقال برخی اختیارات از مرکز به استان‌ها یک ضرورت اساسی است.

رئیس جمهور در پاسخ به سوالی مقابله با رقابت ناعادلانه بخش خصوصی با خصولتی‌ها، گفت: بر این اعتقاد هستم که باید به بخش خصوصی و غیر دولتی یاری کرد و از آنچه در اختیار بخش دولتی و خصولتی‌ها قرار دارد، بکاهیم و تأکید زیادی دارم تا دولتی‌ها، بنگاه‌های اقتصادی خود را به بخش غیردولتی واگذار کنند، ضمن اینکه در بخش نیروهای مسلح نیز در ملاقات اخیر با مقام معظم رهبری، ایشان هم تأکید داشتند که این نیروها هم باید بنگاه‌های اقتصادی خود را واگذار کنند، بنابراین، امروز اتفاق نظری در این زمینه بین مسئولین وجود دارد و امیدوارم این حرکت شامل رسانه‌ها و بخش خصوصی هم بشود.

 دکتر روحانی در ادامه مشارکت مردم در عرصه‌های مختلف را مورد تأکید قرار داد و گفت: حضور و مشارکت مردم در انتخابات به این معنا نیست که مردم پای صندوق‌ها آمده و گزینه‌ای را انتخاب کنند و پس از آن تا 4 سال بعد همه امور را رها کنند، مردم حتماً بایستی نظرات و انتقادات خود را بیان کنند و در اداره امور کشور همکاری و مشارکت داشته باشند.

رئیس جمهور خاطر نشان کرد: به رغم وجود مشکلات معتقدم با  اتحاد و امید می‌توانیم از مشکلات عبور کنیم همچنان که در 40 سال گذشته از بسیاری از مشکلات عبور کرده و حماسه‌های بزرگی را خلق کرده‌ایم و در این زمینه نسبت به آینده امیدوار هستم.

دکتر روحانی در پاسخ به سوال دیگری در زمینه اقدامات دولت در زمینه مقابله با زلزله، گفت: زلزله از جمله حوادثی است که قابل پیش‌بینی نیست. البته گسل‌های اصلی معمولاً شناسایی شده هستند و همیشه توصیه بر این است که ساخت و سازها از گسل‌ها فاصله داشته باشد، اما کار اساسی در زمینه مواجهه با زلزله مقاوم‌سازی محل سکونت مردم است، همچنان که در بازدیدی که صبح امروز از مناطق زلزله‌زده داشتم، منازلی که مقاوم‌سازی شده بودند، سالم مانده بودند و ساختمان‌هایی دچار ریزش شده بود که اصول ایمن‌سازی در آن رعایت نشده بود، بنابراین برای مواجهه با زلزله در کنار ارایه آموزش و فرهنگ‌سازی باید توجه ویژه‌ای به مقاوم‌سازی ساختمان‌ها وجود داشته باشد.

رئیس جمهور در پاسخ به سوالی درباره لزوم شفافیت در مسایل اقتصادی، گفت: شفاف‌سازی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و به وزارت اقتصادی و دارایی دستور دادم که از خزانه و هرکجا بودجه‌ای تخصیص می‌دهد، آن را اعلام کند تا مردم از آن خبردار شوند و جنب و جوشی که در فضای مجازی بعد از تقدیم لایحه مجلس ایجاد شد، برایم بسیار خوشحال‌کننده بود.

دکتر روحانی افزود: این حق اولیه مردم است که بدانند مبالغ موجود در خزانه چگونه هزینه می‌شود، چرا که خزانه متعلق به مردم است و باید بدانند که پولشان به کدام دستگاه و استانی اختصاص می‌یابد.

رئیس جمهور تصریح کرد: وجود شفافیت و موضوعات اقتصادی ضمن افزایش آگاهی مردم در جلوگیری از فساد و رانت، بسیار مؤثر است.

دکتر روحانی در پایان از نیروهای انتظامی و امنیتی و اصحاب رسانه بخاطر خدمتگزاری در جریان سفر کاروان تدبیر و امید قدردانی و تشکر کرد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

پیش بینی هواشناسی از رعد و برق و بارش باران در مناطقی از کرمان

هشدار مهم به یارانه‌بگیران/ این پیامک‌ها جعلی است

تصمیمات مدیران نباید عرضه سوخت را برای مردم سخت کند / کمبود و شلوغی جایگاه‌های عرضه سوخت گاز به هیچ وجه قابل قبول نیست

معاون استاندار کرمان: از زمان واگذاری معادن زغال سنگ کرمان، هیچ توسعه‌ای در آن اتفاق نیفتاده است

مدیر شبکه بهداشت رودبار جنوب: اجرای طرح واکسیناسیون نوبت صفر الزامی است

توصیه خیرخواهانه همتی به دولت سیزدهم: فاصله نرخ ارز بازار با نرخ نیمایی را کم کنید؛ وگرنه با خروج سنگین سرمایه روبرو می‌شوید

نجات دو کودک گرفتار در سیلاب زرند

مشترکان خوش مصرف برق خانگی جوایز نقدی و خودرو دریافت خواهند کرد

اعضای باند جعل مدارک تحصیلی در کرمان دستگیر شدند

مدارس شهرستان زرند در روز چهارشنبه تعطیل شد / نیروهای شهرداری در آماده‌باش

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)