کد خبر: ۲۶۹۶۸
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۲
ارسال به دوستان
ذخیره
سرپرست اداره آموزش و پرورش استثنایی استان کرمان:
سرپرست اداره آموزش و پرورش استثنایی استان کرمان مناسب‌سازی فضای شهری برای معلولان را از مشکلات جامعه دانست و بیان کرد: معلولیت مشکل اجتماع است و باید برای هر برنامه‌ای در جامعه، پیوست حقوقی معلولان هم در نظر گرفته شود.
سرپرست اداره آموزش و پرورش استثنایی استان کرمان مناسب‌سازی فضای شهری برای معلولان را از مشکلات جامعه دانست و بیان کرد: معلولیت مشکل اجتماع است و باید برای هر برنامه‌ای در جامعه، پیوست حقوقی معلولان هم در نظر گرفته شود.

به گزارش کرمان‌شهرآن‌لاین، صبح امروز در دیدار جمعی از مدیران مدارس استثنایی استان کرمان با نماینده‌ ولی‌فقیه در کرمان، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان بر ضرورت ایجاد زیرساخت‌ها برای رفاه معلولان و دانش‌آموزان استثنایی تاکید کرد.

حجت الاسلام والمسلمین حسن علیدادی گفت: فراهم کردن زیرساخت‌ها برای رفاه معلولان و دانش‌آموزان استثنایی باید مد نظر دولت و مسؤولان قرار گیرد.

وی با برشمردن ارزش کاری آموزش وپرورش استثنایی به دلیل ارزش انسانی و آموزه‌های دینی افزود: بر اساس روایات هرچه عمل سخت‌تر شود، ثواب آن هم بیش‌تر می‌شود.

وی بیان کرد: فراهم کردن زیرساخت‌ها برای رفاه معلولان و دانش‌آموزان استثنایی باید مد نظر دولت و مسؤولان قرار گیرد، اما واقعیت این است که باید تلاش شود تا بخش خصوصی به صورت جدی به کمک شما بیاید.

امام جمعه کرمان با بیان این‌که بخش خصوصی فقط افراد نیستند، ادامه داد: استان کرمان ظرفیت‌های فراوانی دارد که باید بخشی از آن را برای حوزه‌های مختلفی از جمله آموزش و پرورش استثنایی هزینه شود.

وی حضور و فعالیت بخش‌های خصوصی را در حوزه‌های اجتماعی مورد اشاره قرار داد و گفت: ما به آن اندازه که در وظیفه و توان دفتر امام جمعه است، کمک می‌کنیم و این مساله را برای خود وظیفه‌ی دینی می‌دانیم.

سرپرست آموزش و پرورش استثنایی استان کرمان هم در این جلسه گفت: در استان کرمان 4 هزار و 225 دانش‌آموز با نیازهای ویژه مشغول به تحصیل هستند که 3 هزار و 750 نفر از این دانش‌آموزان در مدارس ویژه استثنایی تحصیل می‌کنند و خدمات توانبخشی آموزشی و پرورش به آن‌ها ارائه می‌شود.

مهران باهری گفت: دانش‌آموزان استثنایی، در جامعه ما پذیرفته نمی‌شوند و بعضی خانواده‌ها فرزند خود را پنهان می‌کنند.

باهری افزود: 2 هزار و 920 دانش‌آموز کم‌توان ذهنی در استان کرمان داریم، معلولیت در استان و کشور رو به افزایش است و این مسأله در معلولیت اوتیسم بیش‌تر مشاهده می‌شود.

باهری تاکید کرد: قبلاً از هر 100 نفر یکی به بیماری اوتیسم مبتلا می‌شد، اما اکنون به 68 نفر افزایش یافته است و هنوز زمینه‌ی تحصیل مطلوب آن‌ها را به دلیل نداشتن فضای آموزشی استاندارد در کرمان نتوانستیم، فراهم کنیم،

سرپرست اداره آموزش و پرورش استثنایی استان کرمان گفت: پذیرش اجتماعی دانش‌آموزان و بچه‌های استثنایی نیازمند همکاری ائمه جمعه در تریبون‌های نماز جمعه و سخنرانی‌ها است تا این مسأله در جامعه پذیرفته شود.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)