کد خبر: ۲۷۱۲۳
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۴
ارسال به دوستان
ذخیره
شهردار کرمان:
در عین حال شاهد ایجاد گره‌های ترافیکی در خیابان‌های اطراف پروژه پل باغ‌ملی کرمان هستیم که در روزهای پایانی بهمن‌ماه سال جاری به بهره‌برداری رسیده است، شهردار کرمان عنوان می‌کند: تقاطع‌هایی که نزدیک به هم هستند، زمانی که زیرگذر یا روگذر احداث می‌شود، ترافیک از نقطه‌ای به نقطه دیگر منتقل می‌شود و درباره پل باغ‌ملی اینکه این طرح جزو اسناد بالادستی و کار مشاور بوده یا خیر، دوستان هستند و بیایند بگویند ضرورت آن چیست.
صبح دیروز ( یکشنبه) همراه با مهران عالم‌زاده شهردار کرمان و تیمی از همکاران وی در شهرداری و تعدادی از خبرنگاران سوار اتوبوس مطالبه‌گری شدیم و از پارک مادر به سمت منطقه حسن‌آباد حرکت کردیم که قرار است چند پروژه مهم شهری در این منطقه اجرا شود، اما پیشرفت چندانی ندارد.

اما خبرنگاران کرمانی در مسیر حرکت اتوبوس به سمت پروژه‌ها سؤوالات خود را پرسیدند، شهردار کرمان سخنان خود را با تعریفی از شهر پایدار آغاز می‌کند و می‌گوید: یک شهر باید به مجموعه عواملی مانند معماری و شهرسازی، میراث تاریخی و طبیعی، بازآفرینی، درآمد پایدار شهری، بحث آب و مسائل محیط زیستی  بپردازد تا بتوانیم شهر پایدار را تعریف کنیم.

مهران عالم‌زاده ادامه می‌دهد: برای هر شهری باید تعریف خاصی داشته باشی که بدانی اولویت چیست و بزرگترین چالش شهر کرمان وسعت بیش از حد شهر با 13 هزار هکتار است در حالی که 550 هزار نفر جمعیت دارد و تراکم 20 نفر است.

وی اضافه می‌کند: اینکه بخواهیم جمعیت شهر کرمان را افزایش دهیم تا تراکم افزایش یابد، اگر غیرکارشناسی باشد، افزایش جمعیت موجب نقص در خدمات‌رسانی در حوزه شهری می‌شود بنابراین اگر بخواهیم تراکم شهر کرمان را به تراکم مجاز برسانیم اما این امر نباید به تهدید بعدی منجر شود و باید از نظر کارشناسی بهره بریم.
 
**پروژه‌های شهری نیمه‌تمام را حتما تمام می‌کنیم

شهردار کرمان زمانی که به منطقه حسن‌آباد می‌رسیم درباره پروژه ادامه بلوار حسن‌آباد تصریح می‌کند: وسط این پروژه یک معارض داریم که ملکی هست که کارهای تملک آن انجام می‌شود، اما مالک این ملک فردی است که توقعات زیادی نسبت به شهرداری دارد.

عالم‌زاده در پاسخ به سؤوال خبرنگاران درباره زمان اجرای این پروژه یادآور می‌شود: پروژه‌ها در شهرداری به دلیل اینکه تابع بودجه و تملک است مشمول زمان می‌شود.

وی درباره حرف و حدیث‌هایی که پشت سر شورا و شهرداری کرمان مبنی بر عدم تمایل آنها برای اجرای پروژه‌های نیمه‌تمام شورای قبلی وجود دارد هم می‌گوید: شورا و شهرداری کرمان اصرار دارد، پروژه‌های شهری که در دوره قبل شورا طراحی شده است حتما انجام شود.

عالم‌زاده در همین زمینه ادامه می‌دهد: هرچند این پروژه‌ها بر اساس توان مالی شهرداری تعریف نشده‌اند و برای دو سه، سال تعریف شده‌اند، اما هنوز می‌بینیم دو سال دیگر زمان می‌خواهند تا به بهره‌برداری برسند، به دلیل اینکه کمبود نقدینگی وجود داشته و شهرداری نتوانسته پول را پرداخت کند، این پروژه‌ها زمان‌بر شده و گریزی هم از این موضوع نیست زیرا شاهد رکود در ساخت و سازها هستیم و درآمد پایدار هم اتفاق نیفتاده است.

وی تصریح می‌کند: اینکه این پروژه‌های شهری چه مشکلی از شهر رفع می‌کنند یا رفع کرده‌اند را افرادی باید پاسخ دهند که آنها را طرح کرده‌اند و اینکه آیا اسناد بالادستی برای اجرای پروژه‌های مذکور طی شده یا نه، الان نمی‌خواهیم وارد این مسائل شویم و به‌نفع مردم از این بحث گذر کرده‌ایم.


 اما و اگرها درباره پل باغ‌ملی کرمان

در عین حال شاهد ایجاد گره‌های ترافیکی در خیابان‌های اطراف پروژه پل باغ‌ملی کرمان هستیم که در روزهای پایانی بهمن‌ماه سال جاری به بهره‌برداری رسیده است، شهردار کرمان عنوان می‌کند: تقاطع‌هایی که نزدیک به هم هستند، زمانی که زیرگذر یا روگذر احداث می‌شود، ترافیک از نقطه‌ای به نقطه دیگر منتقل می‌شود و درباره پل باغ‌ملی اینکه این طرح جزو اسناد بالادستی و کار مشاور بوده یا خیر، دوستان هستند و بیایند بگویند ضرورت آن چیست.

عالم‌زاده از برگزاری شورای ترافیک اضطراری برای رفع گره‌های ترافیکی اطراف پل باغ‌ملی خبر می‌دهد و می‌افزاید: یک طرفه کردن خیابان سعدی و انجام زمان‌بندی در چهارراه‌ها و بسته شدن گردش جلوی کتابخانه ملی از جمله راهکارهای انجام شده است.

وی اظهار می‌کند: به دلیل اینکه در پایان سال هستیم و وضعیت ترافیکی حادتر است باید آماربرداری ترافیک در شرایط غیرپیک صورت گیرد و سپس کارکرد پل باغ‌ملی را ببینیم.

شهردار کرمان با اشاره به انجام کارهای مربوط به تملک‌های پل باغ ملی در ابتدای خیابان شهید رجایی می‌گوید: تملک‌ها در این مسیر تا پایان سال جاری انجام شود و تملک‌های ابتدای خیابان قرنی را هم شهرداری منطقه سه پیگیری می‌کند و این تملک‌ها زمان بیشتری می‌برد و جابه‌جایی پل‌های عابر پیاده هم هست که باید تامین اعتبار شود. 

عالم‌زاده درباره آخرین وضعیت تخریب بخشی از بیمارستان شهید باهنر که در مسیر پروژه باغ‌ملی‌ست هم بیان می‌کند: بخش انکولوژی بیمارستان در مسیر پروژه است و با وجود اینکه توافق‌های لازم برای تخریب این قسمت از بیمارستان باهنر انجام شده است، اما به علت اینکه ساختمان جدید بیمارستان به بهره‌برداری نرسیده است هنوز نتوانسته‌اند این تخریب را انجام دهند.

وی تصریح می‌کند: ما نمی‌توانیم به بیمارستان باهنر برای تخریب فشار آوریم زیرا این بخش تنها بخش تخصصی در کرمان است و حالا می‌خواهیم تملک‌های ابتدایی را انجام دهیم و در مراحل بعدی سراغ این قسمت برویم.

شهردار کرمان همچنین درباره حذف و یا کوچک‌سازی میدان قرنی که در مسیر پروژه باغ‌ملی است، یادآور می‌شود: باید شرایط ترافیکی به نرمال برسد و سپس مطالعات ترافیکی بر روی میدان قرنی صورت گیرد که کوچک کردن یا تقاطع کردن این میدان انجام شود هرچند تقاطع کردن آن طرفداران زیادی ندارد، اما شعاع میدان ممکن است کوچکتر شود.

**پیمانکار پل سیدی بدعهدی کند، خلع ید می‌شود

در همین حال همراه با شهردار کرمان و هیئت همراه به سوی پل سیدی می‌رویم که یکی از قدیمی‌ترین و پربحث‌ترین پروژه‌های شهری است، عالم‌زاده درباره این پروژه توضیح می‌دهد: شهرداری تعهدات مازاد را برای رفع مشکل پذیرفت و پیمانکار قول داده در تیرماه سال آینده پل سیدی را تحویل دهد و آخرین دهنه باکس‌ها در حال ساخت در کارگاه است، اما اگر پیمانکار بدعهدی کند باید او را خلع ید کنیم هرچند همین الان هم برای تعامل و نفع مردم کوتاه آمدیم و گرنه باید پیمانکار را خلع ید می‌کردیم.

وی همچنین در پاسخ به این سؤال که شهرداری کرمان چه پروژه جدیدی را کلید می‌زند، تاکید می‌کند: قرار بر این است، هر زمان منابع مالی تامین شود، پروژه‌های جدید را آغاز کنیم. 

**پیش‌بینی بسته‌های تشویقی برای احداث پارکینگ

 وی از پیش‌بینی یکسری بسته‌های تشویقی برای احداث پارکینگ توسط سرمایه‌گذاران بخش خصوصی خبر می‌دهد و درباره اولویت‌های شهرداری کرمان در سال آینده می‌افزاید: پیاده‌راه میدان ارگ، ساماندهی معبر گلبازخان، معماری میدان آزادی و پیاده‌راه میدان شهدا از اولویت‌های ما در سال جدید است.

**بهره‌برداری از زیرگذر آزادی در شهریور ماه سال آینده 
 
پروژه میدان آزادی آخرین مکانی است که به آن سر می‌زنیم، بنا به گفته شهردار کرمان قرارگاه خاتم‌الانبیاء (ص) به خوبی زیرگذر آزادی را اجرا کرده است.

عالم‌زاده می‌گوید: هیچ کدام از پیمانکاران بومی توانایی لازم از نظر فنی برای اجرای این پروژه را نداشتند.

شهردار کرمان با اشاره به اینکه از عملکرد قرارگاه خاتم‌الانبیاء (ص) در پروژه آزادی رضایت داریم، می‌گوید: از قرارگاه خاتم انتظار داریم در بحث‌های مالی پروژه هم با ما راه بیاید هرچند ما هم قرار است پول مورد نیاز را از محل تحویل و یا فروش زمین در منطقه حسن‌آباد تامین کنیم و این پروژه در شهریور ماه سال آینده به بهره‌برداری رسد. 

**منتظر مسؤولان در اتوبوس مطالبه‌گری هستیم

به گزارش فارس، خبرنگاران  از شهردار کرمان قدردانی کردند که به عنوان نخستین مدیر دعوت آنها برای حضور در اتوبوس مطالبه‌گری را پذیرفت و بعد هم او را تشویق کردند. 

به نظر می‌رسد دست‌اندرکاران اتوبوس مطالبه‌گری کرمان در صورتی که از سایر خبرنگاران زبده کرمانی که امروز نتوانستند شهردار کرمان را همراهی کنند هم در برنامه‌های بعدی دعوت کند، می‌توان به نحو بهتری مطالبات به حق مردم را پیگیری کرد.
منبع: فارس
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)