کد خبر: ۲۷۱۶۰
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۴
ارسال به دوستان
ذخیره
عضو کمیسیون انرژی مجلس:
عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس از محل ردیف کاهش 12 هزار میلیاردی پرداخت یارانه‌ها دولت را ملزم کرد 7 هزار میلیارد تومان را برای کاهش فقر مطلق به‌کار ببرد.
عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس از محل ردیف کاهش 12 هزار میلیاردی پرداخت یارانه‌ها دولت را ملزم کرد 7 هزار میلیارد تومان را برای کاهش فقر مطلق به‌کار ببرد.

حسین امیری‌خامکانی در گفت‌وگو با فارس با اشاره به پایان کار مجلس در تصویب لایحه بودجه 97 در رابطه با قیمت حامل‌های انرژی اظهار داشت: مجلس با افزایش قیمت حامل‌های انرژی مخالفت کرد و در بودجه سال 97 هیچ حکمی در رابطه با افزایش این قیمت‌ها وجود ندارد و منابع درآمدی برای بحث اشتغال‌زایی که قرار بود از محل افزایش قیمت حامل‌های انرژی تأمین شود با منابع بانکی و صندوق توسعه ملی جایگزین شد در ضمن اینکه بودجه اشتغال زایی هم کاهش یافت.

نماینده مردم زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی افزود: با وجود آنکه هیچ حکمی در رابطه با افزایش قیمت حامل‌های انرژی در مجلس نه‌ به‌صورت پلکانی و نه جهشی تصویب نشد اما دولت طبق قانون قبلی خود یعنی قانون هدف‌مندی یارانه‌ها مجاز است در این رابطه تصمیم بگیرد.

 امیری‌خامکانی خاطرنشان کرد: افزایش یا عدم تغییر قیمت حامل‌های انژی به‌عهده دولت گذاشته شد تا در این خصوص تصمیم بگیرد اما اینکه دولت چه تصمیمی در رابطه با افزایش یا عدم تغییر قیمت حامل‌های انرژی می‌گیرد، مشخص نیست هر چند دولت طبق قانون هدف‌مندی یارانه‌ها با وجود آنکه در سال‌های 95 و 96 اجازه افزایش داشت اما تغییری در این قیمت‌ها نداد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در رابطه با تکلیف پرداخت یارانه‌ها در بودجه تصریح کرد: تصمیم در این رابطه نیز به دولت واگذار شد پرداخت یارانه نقدی از 42 هزار میلیارد تومان در بودجه به 30 هزار میلیارد تومان کاهش یافت تا افرادی که نیازمند نیستند یارانه دریافت نکنند و به همین نسبت تعداد افراد بی‌نیاز از دریافت یارانه مبلغ یارانه کاهش یافت و اکنون این دولت است که باید تصمیم بگیرد چگونه می‌خواهد سطح درآمدی افراد را پایش کند.

امیری‌خامکانی تصریح کرد: دولت در رابطه با سازوکار پایش افراد باید تصمیم بگیرد طبیعی است افراد تحت پوشش سازمان‌های حمایتی از جمله کمیته امداد و سازمان بهزیستی قطعاً یارانه این افراد قطع نمی‌شود.

وی ادامه داد: مجلس از محل ردیف کاهش 12 هزار میلیاردی پرداخت یارانه‌ها دولت را ملزم کرد 7 هزار میلیارد تومان را برای کاهش فقر مطلق به‌کار ببرد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

دستگیری عاملان تیراندازی منجر به جرح 2 شهروند در کهنوج

قیمت طلا، سکه و ارز پنجشنبه ۳۰ فروردین‌ ۱۴۰۳

یک عادت مهم برای کاهش تاثیر استرس بر قلب

نجات 16 خودروی گرفتار در سیلاب توسط عوامل راهداری جنوب کرمان

هلالی‌های محیط ‌زیست کرمان آبگیری شدند

حضور بیش از 70 تیم گشت پلیس راه در محورهای بارانی استان کرمان

معاون وزیر آموزش و پرورش: امکان افشای سوالات آزمون‌های وزارت آموزش و پرورش غیرممکن است

محور فاریاب _کهنوج بازگشایی شد

سهامداران عدالت بخوانند/ جزییات تازه درباره واریز مرحله سوم سود اعلام شد

رییس کل دادگستری کرمان: وضع برخی از قوانین؛ موجب سنگ‌اندازی در تولید می‌شود / اگر از ظرفیت‌های کرمان استفاده شود، بخش زیادی از مشکلات اقتصادی استان و کشور رفع می‌شود

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)