کد خبر: ۲۷۲۲۷
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۹
ارسال به دوستان
ذخیره
نماینده ولی فقیه در استان کرمان:
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان گفت: همه عزت و افتخاری که در دفاع مقدس خلق شد، به خاطر این بود که شهداء و رزمندگان نه نان می خواستند نه نام.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان گفت: همه عزت و افتخاری که در دفاع مقدس خلق شد، به خاطر این بود که شهداء و رزمندگان نه نان می خواستند نه نام.

به گزارش ایسنا منطقه کویر، حجت الاسلام والمسلمین"حسن علیدادی سلیمانی" صبح امروز 23 اسفندماه در یادواره شهدای دانش آموزان دبیرستان امام خمینی(ره) کرمان اظهار کرد: غالب کمالات و غالب نزاع های بشر در دو محور خلاصه می شود که محورهای درگیری ارزش ها و ضدارزش هاست.

وی با اشاره به اینکه این دو محور می توانند انسان ها را به اوج کمال رسانده یا آنها را ساقط کنند، افزود: شهداء در این دو محور بسیار پیشتاز بودند و خود را خوب مدیریت کردند.

علیدادی سلیمانی تصریح کرد: یکی از این محورها، نان(مادیات) است و بر سر این موضوع، دعواهای ملی و منطقه ای راه می افتد و خیلی از جنگ هایی که در دنیا اتفاق افتاده، به این محور بر می گردد که محور بسیار دعوابرانگیز و جنجالی است.

امام جمعه کرمان با بیان اینکه محور دیگر که به خاطر آن نیز جنگ های زیادی رخ داده، نام است و برای رسیدن به شهرت لشکرکشی ها و کشورگشایی هایی صورت گرفته است، اظهار کرد: پیروزی های الهی نیز در پشت پا زدن به این دو محور است و شهداء کسانی بودند که نه برای نام و نه برای نان حرکت کردند.

علیدادی سلیمانی افزود: شهداء اصلا دنبال شهرت نبودند و در دنیا سابقه ندارد جنگی اتفاق بیفتد و هشت سال درگیر باشند و در این هشت سال یک لوح تقدیر و درجه به کسی ندهند.

وی تصریح کرد: این مسئله فقط در دفاع مقدس اتفاق افتاده و شهدای ما از لوح تقدیر فرار می کردند و هیچ جا ثبت نمی کردند که ما چند وقت در جبهه حضور داشته ایم.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان گفت: همه عزت و افتخاری که در دفاع مقدس خلق شد، به خاطر این بود که شهداء و رزمندگان نه نان می خواستند و نه نام و برخی در نهادهای انقلابی حضور یافته و حقوق نمی گرفتند.

وی افزود: این دو محور در دفاع مقدس تبدیل به فرصت های بزرگی شد و از درون آن این شهداء و چهره ها به وجود آمدند که به شهرت و نان پشت پا زدند و الهی بودن و انسان بودن را در وجود خود تقویت کردند.

علیدادی سلیمانی با بیان اینکه در هشت سال دفاع مقدس آنچه که شناسنامه واقعی فرد را شکل می داد، شخصیت واقعی و الهی بود زیرا نام و نان با بُعد معنوی تعارض داشت، بیان کرد: رزمندگان راه طولانی و سخت مبارزه با هوا و هوس را طی کرده و به مقام عالی شهادت نائل شده و افتخار این مملکت و تاریخ ایران در سایه اسلام هستند.

امام جمعه کرمان تاکید کرد: هر چه زمان بیشتر بگذرد، ارزش و قیمت شهداء بیشتر شده و شناخته تر می شوند. زیرا شهداء گنج هستند.
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)