کد خبر: ۲۷۲۴۹
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۲
ارسال به دوستان
ذخیره
نماینده مردم زرند و کوهبنان:
عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با عنوان اینکه نمی‌توان به مردم خودروی بی‌کیفیت تحمیل کرد، عنوان داشت: نه فقط خودروسازان بلکه همه تولیدکنندگان باید از فرصت بازار 80 میلیونی استفاده و اعتماد این بازار 80 میلیونی را جلب کنند تا ذهنیت اینکه برخی کالاهای خارجی از کیفیت بالاتری نسبت به نوع ایرانی آن برخوردار است از آنان دور شود.
عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با عنوان اینکه نمی‌توان به مردم خودروی بی‌کیفیت تحمیل کرد، عنوان داشت: نه فقط خودروسازان بلکه همه تولیدکنندگان باید از فرصت بازار 80 میلیونی استفاده و اعتماد این بازار 80 میلیونی را جلب کنند تا ذهنیت اینکه برخی کالاهای خارجی از کیفیت بالاتری نسبت به نوع ایرانی آن برخوردار است از آنان دور شود.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت؛ حسین امیری‌خامکانی با اشاره به لوازم تحقق شعار سال مبنی بر حمایت از کالای ایرانی اظهار داشت: طی سال‌های اخیر شاهد بودیم که شعار و هدف‌گذاری سال توسط مقام معظم رهبری با محوریت مسائل اقتصادی تعیین می‌شود و بر همین اساس درک و فهم مشترکی در کشور به‌وجود آمده که در واقع کلید حل مشکلات اقتصادی همچون بیکاری، تولید و مصرف تولیدات داخلی است.

نماینده مردم زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اشتغال پایدار و توسعه در گرو تولید کالا و خدمات است، خاطرنشان کرد: در واقع پایداری تولید نیز در گرو چهار اصل شامل مشاوره در راه‌اندازی واحد تولیدی بر اساس ظرفیت‌ها و نیازهای منطقه‌ای، دوم مشاوره و کمک در تأمین منابع مالی احداث واحد تولیدی، سوم مدیریت اداره واحد تولیدی و چهارم بازاریابی برای فروش و مصرف تولیدات است.

امیری در ادامه بازار مصرف و فروش تولیدات را تابع کیفیت کالای تولیدی و فروش تولیدات عنوان کرد و افزود: افزایش کیفیت کالای تولیدی موجب رونق اقتصادی شده و به توسعه اقتصادی منجر می‌شود و هم بر افزایش گردش مالی و میزان اشتغالزایی اثرگذار است و میزان فروش نیز تابع اعتماد مصرف‌کننده است که خود متأثر از کیفیت تولیدات و قیمت و هزینه‌های تمام شده است که در نهایت همه پارامترهای بازار مصرف و فروش تابع رقابت هستند.

وی با اشاره به اینکه باید رقابت بین تولیدکنندگان داخلی از بعد کیفیت و قیمت به‌وجود آید، تصریح کرد: ابعاد کیفیت و قیمت در تولید کالا، تجهیزات، خدمات فنی و مهندسی و خدمات سرویس‌دهی تجهیزات در داخل منازل، شرکت‌ها و کارخانجات باید از نظر کیفی و هزینه‌ای رقابت‌پذیر شود.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کالا و اقلام مورد نیاز واحدهای مسکونی، تجاری، کارخانجات و شرکت‌ها هم باید از نظر کیفی و هزینه‌ای رقابت‌پذیر شوند، خاطرنشان کرد: باید به تولیدکنندگان فرصت داد که کالای تولیدی آنان بتواند به‌تدریج از نظر کیفی و هزینه رقابت‌پذیر شوند و خدمات خود را ارتقا دهند.

رئیس مجمع نمایندگان استان کرمان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: مدیر، کارکنان و کارگران واحدهای صنعتی و خدماتی باید واقف باشند که اگر کسب‌وکارشان سودده باشد همه آن‌ها نفع می‌برند با افزایش مصرف تولیدات داخلی گردش مالی واحد تولیدی افزایش یافته که در نهایت منجر به توسعه آن واحد شده و حقوق و مزایای کارکنان نیز به‌موقع پرداخت شده و علاوه بر آن واحد تحقیق و توسعه در داخل واحد تولیدی راه‌اندازی می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه برای طراحی، تدوین راهکارهای کیفیت‌بخشی به تولیدات و خدمات باید این فرصت را به تولیدکنندگان، مردم و دولت داد، عنوان داشت: از سوی مردم در راستای مصرف تولیدات داخل، مسؤولان دولتی نیز از طریق اعمال ابزارهای حاکمیتی در واردات کالاهای مشابه داخلی مدیریت کنند و تولیدکننده نیز نباید تولیدات خود را برترین تولید دانسته و بی‌نیاز از ارتقای کیفیت تلقی کند.

امیری با تأکید بر اینکه اصولاً همه تولیدکنندگان باید بدانند محصولاتشان باید رقابت‌پذیر باشد و با اشاره به برخی از این صنایع عنوان داشت: بخش‌هایی همچون کشاورزی، باغداری، صنایع غذایی، دارویی، پوشاک، کفش، صنایع مهندسی و تجهیزات و خودروسازی از جمله این موارد است.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با عنوان اینکه نمی‌توان به مردم خودروی بی‌کیفیت تحمیل کرد، عنوان داشت: نه فقط خودروسازان بلکه همه تولیدکنندگان باید از فرصت بازار 80 میلیونی استفاده و اعتماد این بازار 80 میلیونی را جلب کنند تا ذهنیت اینکه برخی کالاهای خارجی از کیفیت بالاتری نسبت به نوع ایرانی آن برخوردار است از آنان دور شود.

امیری بیان داشت: با مصرف تولیدات داخلی می‌توان فرصت ارتقای کیفیت محصولات تولیدی و گردش مالی را برای تولیدکنندگان داخلی ایجاد کرد.

وی تأکید کرد: در سال حمایت از کالای داخلی اگر بتوان ذهنیت کیفیت برتر کالای خارجی را از مردم دور کرد و به آنان اثبات کرد در برخی موارد نمونه ایرانی برخی کالاها از مشابه خارجی آن دارای کیفیت بالاتری است، موفق شده‌ایم.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه لزوماً کالای خارجی با کیفیت و بهتر از مشابه داخلی نیست، عنوان داشت: کما اینکه امروز بسیاری از تولیدات داخلی نسبت به نمونه مشابه خارجی(چینی) کیفیت برتری دارند.

امیری با اشاره به واردات برخی کالاها گفت: به‌عنوان مثال چه نیاز است از سوزن خیاطی گرفته تا کلاه و عصا از خارج از کشور وارد شود و چرا باید قطعات و تجهیزات کارخانجات و شرکت‌ها وارد شود وقتی که مشابه داخلی آن در داخل کشور تولید می شود در حالی که اشتغال اساسی در واحدهای کوچک و خرد سازنده اینگونه کالاها به وجود می‌آیدکه با واردات این کالاها ضربه بزرگی به این واحدهای خرد وارد می‌شود.

رئیس مجمع نمایندگان استان کرمان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در سال حمایت از کالای داخلی اگر فقط معضل قاچاق کالا و مشکل واردات بی‌رویه و غیرضروری حل شود به هدف رسیده‌ایم، خاطرنشان کرد: قاچاق کالا یکبار و برای همیشه باید در کشور ریشه‌کن شود و واردات نیز باید بر اساس اصول و مدیریت شده باشد.

امیری تصریح کرد: باید در سال حمایت از کالای ایرانی واردکنندگان دارای شناسنامه شوند و مشخص و شفاف باشد هر واردکننده چه کالایی و به چه دلیل وارد می‌کند، در چه مکانی کالای مورد نظر مصرف می‌شود و چه ارگانی مجوز واردات آن را داده است.

وی با بیان اینکه شناسنامه‌دار کردن واردات کالاها امر دشواری نیست، گفت: برای تحقق این امر باید اراده ملی وجود داشته باشد و قانون و مقررات در این زمینه دقیقاً اعمال شود، از بدنه اقتصاد کشور رانت حذف شود و اینکه هیچ شخص، نهاد و یا مرجعی خود را از قانون برتر ندانسته و همه خود را به رعایت قانون ملزم بدانیم.

نماینده مردم زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اقدامات مورد نیاز برای تحقق شعار سال عنوان داشت: در وهله اول باید تولیدکنندگان کالای کیفی با قیمت رقابتی تولید کنند، دوم اینکه مردم به کالای ایرانی اعتماد کنند و آن را به رسمیت بشناسند و پذیرش این اصل در مردم که هر کالای خارجی حتی اگر تولید کشورهای اروپایی باشد، لزوماً بهتر از نمونه داخلی نیست.

امیری موارد دیگر تحقق حمایت از کالای ایرانی را برشمرد و گفت: همه نهادها اعم از دستگاه‌های دولتی، نهادهای حاکمیتی و نهادهای مردم‌نهاد دست به دست هم دهند تا قاچاق کالا در کشور ریشه‌کن شود و نهادهای نام برده شده در مدیریت واردات نیز به کمک هم آمده و با اتحاد شفافیت در واردات را محقق بخشند.

وی در ادامه با اشاره پنجمین عامل تحقق شعار سال تأکید کرد: نباید شعار سال را وسیله مچ‌گیری و هیاهوی بی‌اثر کنیم و باید امر تحقق شعار سال را از طریق این پنج مورد پیش ببریم و اینکه از مدیری سؤال شود «چرا خودروی پراید سوار نمی‌شوی» مشکلی را حل نمی‌کند در حالی که باید پرسید چرا خودروی بی‌کیفیت اصولاً ساخته می‌شود.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)