کد خبر: ۲۷۴۳۶
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۰:۴۵
ارسال به دوستان
ذخیره
نماینده بافت:
نایب رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس خطاب به وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، گفت:عدم توجه، رسیدگی و تعیین تکلیف سهام آنها، انباشته شدن مشکلات، عدم پرداخت حقوق از دی ماه 96، عدم پرداخت سنوات پایان خدمت و بازنشستگان و هزاران مشکل دیگر معادن اسفندقه، عواقب بدی را ایجاد می کند.
  نماینده بافت در نطق میان دستور خود در مجلس خطاب به رییس جمهور گفت:  در سفر به استان کرمان از ساخت راه آهن سیرجان به کرمان خبر دادید در حالی که مطالعه و مسیریابی طرح راه آهن سیرجان- بافت- کرمان بود که از سال های 88 در پیوست قانون آمده است؛ با کمال تاسف در لحظه اعلام، شهرستان بافت از قلم افتاده است و موج نگرانی مردم را فراهم کرده است.

علیبرز بختیاری ادامه داد: تقاضا می نمایم دستور فرمایید پیگیری و اصلاح لازم صورت پذیرد که احداث راه آهن سیرجان- بافت- کرمان که در مسیریابی قبلی نیز همین بوده است انجام گیرد که از مطالبات به حق مردم است.

بختیاری یادآور شد: برای برقراری عدالت و توزیع متوازن اعتبارت در این خصوص دستور اکید فرمایید درغیر این صورت با این نوع اقدامات همچنان مناطق و شهرستان‌های بدون زیرساخت که لازمه توسعه‌اند محروم تر می مانند و مهاجرت شدت می‌یابد.

 
وضعیت کارگران معدن اسفندقه رسیدگی شود

نایب رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس خطاب به وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، گفت: آقای ربیعی بارها در جلسات و بیانات خود از غم و اندوه کارگران گفته‌اید و گاهی نیز برای آنها اشکی ریخته اید که قابل تقدیر است اما درد و رنج کارگران زحمت کش معدن اسفندقه که از جوانی در گرمای سوزان و سرمای استخوان سوز با تمام وجود جهت احیای معدن سوختند و ساختند به غم اندوه شما نمی افزاید؟

بختیاری بیان کرد: یکبار نماینده‌ای به منطقه اعزام کنید تا حداقل درد دل کارگران را گوش دهند؛ حدود 2 سال است علیرغم پیگیری های هیات مدیره این شرکت مسئولی حاضر نشده حتی یکبار در دفتر شرکت در جمع کارگران حاضر شود؛ عدم توجه، رسیدگی و تعیین تکلیف سهام آنها، انباشته شدن مشکلات، عدم پرداخت حقوق از دی ماه 96، عدم پرداخت سنوات پایان خدمت و بازنشستگان و هزاران مشکل دیگر عواقب بدی را ایجاد می کند.

 
محورهای بافت به کرمان و ارزوئیه به هرمزگان سامان یابد

نایب رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس خطاب به وزیر راه و شهرسازی، اظهار کرد: آقای آخوندی استحضار دارید که شهرستان بافت، رابر و ارزوئیه به دلایل موقعیت جغرافیایی  مناسب و وجود مناطق گردشگری همه ساله میزبان گردشگران داخلی و خارجی است اما به دلیل مشکلات محورهای بافت به کرمان و ارزوئیه به هرمزگان، فرسوده و کم عرض شدن این محورها، تردد و حجم بالای خوردوها با وجود انبوه مسافران تصادفات عدیده ای در این محورها اتفاق می افتد که باعث نارضایتی های عمومی شده است.

وی ادامه داد: آقای آخوندی دستور فرمائید عملیات پروژه های تکمیلی و در دست اجرای محورهای فوق سرعت بیشتری گیرد.

 خشکسالی های پی‌درپی باعث نگرانی کشاورزان شده است

این نماینده مردم در مجلس خطاب به وزیر جهاد کشاورزی، تاکید کرد: آقای حجتی به دلیل خشکسالی‌های پی‌درپی در سال 97 کشاورزان، دامداران و عشایر منطقه شدیدا نگران و آسیب پذیر شده اند؛ گرانی نهادهای کشاورزی دامی، کود و سم مزید بر علت شده است؛ عدم اعلام قیمت های تضمینی به ویژه گندم خود کفایی را در هاله ای از ابهام برده است.

بختیاری تصریح کرد: دستور فرمایید نسبت به استمهال وام های کشاورزی اقدام شود و شرکت پشتیبانی نسبت به تامین علوفه دامی، جو و ذرت اقدام نماید؛ سرمازدگی اخیر باغات و درختان گردو خسارت زیادی را به دنبال خواهد داشت لازم است اقدامی صورت پذیرد.

 وضعیت بحرانی آب مدیریت و ساماندهی شود

نایب رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس در ادامه خطاب به وزیر نیرو، گفت: همه ما و شما از بحران آب گفته‌ایم جز اضطراب و پریشانی برای مردم چه ارمغانی دارد به جای گفتار درمانی لازم است سازمان دهی ومدیریت آب صورت پذیرد.

بختیاری افزود: عدم تصمیم گیری واحد، عدم استفاده بهینه از داشته ها، تعدد تصمیم گیری در مدیریت مصرف آب، مشکلات عدیده‌ای ایجاد کرده است؛ روستاهای اطراف سد صفا رود سال‌هاست بلاتکلیف مانده‌اند و اجازه ساخت و ساز به مردم آن روستا داده نمی شود در حالیکه خسارات آنها را پرداخت نمی کنند.

این نماینده مردم در مجلس اضافه کرد: عدم پرداخت بدهی به پیمانکاران باعث بیکاری کارگران شده است خواهشمند است تیم بازرسی برای تعیین آب حوزه انتخابیه اینجانب اعزام نمایید.
 
نظام رتبه بندی معلمان اجرایی شود

بختیاری خطاب به وزیر آموزش وپرورش گفت: از حضرتعالی به دلیل آشنایی با مجموعه وزارتخانه انتظار بیشتری می‌رفت؛ لازم بود اقدامات شایسته ای برای معیشت معلمان صورت گیرد.

وی تاکید کرد: مدارس و تعدادی از هنرستان ها در حوزه انتحخابیه اینجانب بعضا تا سقف 90 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است اما از آنجایی که به حال خود رها شده اند عمر مفید خود را از دست داده اند؛ پاداش پایان خدمت معلمان 96 حق الزحمه امتحانات خرداد، دی و شهریور ماه  سال 96 پرداخت نشده است.

این نماینده مردم با بیان اینکه در خصوص نظام رتبه بندی معلمان اقدامی صورت نگرفته است، گفت: حدود 85 درصد از مدارس در مقابل زلزله مقاوم نیستند مشکلات مربیان و پیش دبستانی ها هم چنان به قوت خود باقی است .

 گازرسانی به روستاهای کرمان سرعت گیرد

نایب رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس در پایان خطاب به وزیر نفت، افزود: آقای زنگنه با تشکر از زحمات حضرتعالی در مصاحبه ها شنیده می شود اکثر روستاهای بالای 20 خانوار از نعمت گاز برخوردارند در حالی در استان کرمان و به ویژه در حوزه انتخابیه من صدق نمی کند برخی از شهرستان های مراکز بخش و حتی روستاهای صد و 150 خانوار نیز از این نعمت بی بهره اند خواهشمندم این مشکلات برطرف شود.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

انسداد 10 راه روستایی در بم و آبگرفتگی برخی از منازل روستایی

جدیدترین قیمت طلا، سکه و ارز در بازار

کشف مواد مخدر و سلاح جنگي از قاچاقچیان مواد مخدر در ریگان

روستای چاه‌غلامعلی زرند مسدود شد  

رفع ۱۶ نقطه حادثه‌خیز و اجرای پل عابر پیاده در پنج نقطه حادثه‌خیز شهر کرمان

پیش‌بینی هواشناسی از وضعیت هوای کرمان طی امروز و فردا / روند افزایش دما از روز یکشنبه

نتایج اولیه کنکور ۱۴۰۳ نیمه مرداد اعلام می‌شود

سیل و بارندگی  ۱۳۳ میلیارد تومان به بخش کشاورزی عنبرآباد خسارت وارد کرد

باند سازمان يافته قاچاق سوخت در کرمان منهدم شد

رقابت بیش از ۱۲ هزار داوطلب کرمانی در نوبت اول کنکور

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)