کد خبر: ۲۷۴۴۶
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۹:۲۷
تعداد نظرات: ۲ نظر
ارسال به دوستان
ذخیره
رئیس انجمن هتل‌داران استان کرمان از حال و روز هتل داری در کرمان می گوید
ما می‌گوییم ۱۶ هزار نفر، دولت می‌گوید ۲۵ هزار نفر در هتل‌های استان در نوروز امسال اقامت کردند؛ چرا مثل دیگر استان‌ها نباید ۱۰۰ درصد اشغال باشیم؟

سیدعلی معین‌زاده؛ رئیس انجمن هتل‌داران استان کرمان و عضو هیات مدیره جامعه هتل‌داران ایران با هفته نامه استقامت گفت وگویی انجام داده است که چکیده آن را می خوانید. 
  • چندین سال است همکاران من در بخش هتل‌داری استان؛ از ۲۸ اسفند تا پایان ۱۳ فروردین‌ماه آمار ورود و خروج و مقیم و تعداد اتاق‌های مراکز خود را به تفکیک هر روز و گردشگر داخلی و خارجی برای من می‌فرستند و این آماری که ما داریم؛ کاملا مستند بوده و برآوردی نیست.

  • امسال تنها تفاوت در استان ما این بود که استانداری کرمان کار جمع‌آوری آمار را انجام داد و‌ ما فکر می‌کردیم این‌گونه بهتر خواهد شد اما این سیستم هم جواب نداد.

  •  در مورد آمارهای نوروزی متاسفانه یک دیدگاه بسیار بسیار بد در دستگاه‌های اجرایی هست که اگر آمار بالا باشد یعنی آن‌ها خوب عمل کرده‌اند و برعکس.

  •  یکی از مشکلات اساسی ما این است که شهرستان کرمان اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری مجزا ندارد و باید این اداره تاسیس شود تا بتوان آمارهای شهر و بخش‌های شهرستان کرمان را به تفکیک داشته باشیم.

  • سال گذشته، اداره کل میراث استان اعلام کرد ۲۵ هزار گردشگر در هتل‌ها داشتیم؛ امسال هم می‌گویند ۲۵ هزار تا. حالا این افزایشی که می‌گویند امسال داشته‌ایم؛ کجاست؟

  • براساس همین آماری که می‌دهند و با توجه به دو هزار و ۳۰۰ تخت که در هتل‌های استان داریم مشخص می‌شود تنها ۵۵ درصد ظرفیت هتل‌های استان در نوروز امسال اشغال بود؛ چرا باید این‌گونه باشد وقتی بیش از چهار میلیون نفر وارد استان شده‌اند؟

  • چرا گردشگر خارجی ما امسال در هتل‌ها ۳۵ درصد کاهش داشت؟ باید این مسائل را بررسی کنند.


  • در حوزه‌ی اقامت، آمارها را با سال گذشته مقایسه می‌کنم؛ معاون گردشگری استان اعلام می‌کند ۶۰۰ تا ۶۵۰ نفر ظرفیت کل بوم‌گردی‌های استان کرمان است، بعد آمار اقامت بوم‌گردی‌ها نشان می‌دهد که هر شب دو هزار نفر اقامت داشته‌اند! چطوری ۶۰۰ نفر حداکثر ظرفیت بوم‌گردی است و دو هزار نفر در آن مقیم شده‌اند؟

  • کل تخت مهمان‌پذیرهای ما هم یک‌هزار و ۴۰۰ تاست و در آماری که داده‌اند خودتان بروید حساب کنید ببینید چند برابر تخت‌ها در مهمان‌پذیرها مقیم شدند؟ضمن این‌که اصلا امکان ندارد ۲۵ هزار نفر در هتل‌ها و ۳۰ هزار نفر در مهمانپذیرها اقامت کنند.

  • من معتقدم در مورد آمار باغ فتح‌آباد و باغ شازده که تردیدهایی درباره‌ی آن مطرح شد؛ کاملا رقم اعلام شده درست است؛ شما چنانچه به باغ شازده و هرکدام از موزه‌ها بروید اگر کارت بازنشستگی و دانشجویی و … داشته باشید تخفیف داده و مثلا برای شش نفر، سه بلیت می‌‌دهند و به این شکل، احترام می‌گذارند. اما در باغ فتح‌آباد من امسال مخصوصا به همراه عده‌ای رفتم و سوال کردم؛ بیش از پنج نمونه کارت نشان دادیم؛ هیچ‌کدام را نپذیرفتند و گفتند ما بخش خصوصی هستیم و نفری سه هزار تومان باید بپردازید؛ حتی ۵۰۰ تومان بیش از دیگر بخش‌ها. 


  • آقای مدیرکل گفتند یک شب به یک هتل رفتند که پر بود. من در این‌باره تحقیقاتی کردم دیدم حرف آقای مدیرکل درست بود و در همان روزی ایشان به این هتل سر زده، پر بود؛ اما از شما می‌خواهم بروید با مدیر همان هتل صحبت کنید؛ به من گفت شب تا ساعت یک بامداد تلاش کردم، نرخ را حدود ۵۰ درصد پایین آوردم تا توانستم اتاق‌ها را پر کنم. این هتل هم فقط ۲۸ اتاق دارد!


  •  بزرگ‌ترین هتل پنج ستاره ما که ۱۹۷ اتاق دارد یک شب هم پر نبود. الان هم در سایت‌ این هتل می‌توانید ببینید تخفیف‌های ۳۰ تا ۴۰ درصدی دارد.

  • در یکی از شهرستان‌ها هتل داریم که صاحب آن با هزاران امید ۱۶ میلیارد هزینه‌ی بازسازی‌اش کرد؛ در این ایام اما کل اتاق‌هایی اجاره داده ۳۵ تاست! یعنی هر شب فقط دو اتاق!

  •  مسافر در کرمان بوده اما تعداد زیادی از آن‌ها، در واحدهای غیرقانونی مقیم شده‌اند که از هیچ جا پروانه ندارند. الان وضعیت بازار مسکن خراب است؛ طرف واحدهای آپارتمانی‌اش اجاره نمی‌رود، آن را تجهیز و وارد چرخه‌ی گردشگری کرده است. هیچ نظارتی هم بر کارشان وجود ندارد. خدای ناکرده اگر یک مسئله‌ی امنیتی در این مراکز پیش بیاید، چه‌کسی پاسخگوست؟

  • آموزش و پرورش دیگر نباید وارد بازار گردشگری بشود. کلاس را تجهیز کنند و تا شبی ۸۰ هزار تومان بگیرند و بگویند هتل‌ها گران است! در صورتی که نرخ مهمان‌پذیر ما که خیلی بهتر از این کلاس‌ها خدمات می‌دهد همین‌قدر است. 

  • ما می‌گوییم ۱۶ هزار نفر، دولت می‌گوید ۲۵ هزار نفر در هتل‌های استان در نوروز امسال اقامت کردند؛ چرا مثل دیگر استان‌ها نباید ۱۰۰ درصد اشغال باشیم؟
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
بهمن
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۶
0
0
استان ما بیشتر گرفتار بالا نشاندن خودش با آمار برای نشان دادن مدیریت عالی است و وضعیت کار و نتیجه مهم نیست .
احمدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۶
0
0
تمام آمارهای گردشگری زیاده شماری دارد مختص استان کرمان نیست ، همه استان ها زیاده شماری شده اند
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

دستگیری عاملان تیراندازی منجر به جرح 2 شهروند در کهنوج

قیمت طلا، سکه و ارز پنجشنبه ۳۰ فروردین‌ ۱۴۰۳

یک عادت مهم برای کاهش تاثیر استرس بر قلب

نجات 16 خودروی گرفتار در سیلاب توسط عوامل راهداری جنوب کرمان

هلالی‌های محیط ‌زیست کرمان آبگیری شدند

حضور بیش از 70 تیم گشت پلیس راه در محورهای بارانی استان کرمان

معاون وزیر آموزش و پرورش: امکان افشای سوالات آزمون‌های وزارت آموزش و پرورش غیرممکن است

محور فاریاب _کهنوج بازگشایی شد

سهامداران عدالت بخوانند/ جزییات تازه درباره واریز مرحله سوم سود اعلام شد

رییس کل دادگستری کرمان: وضع برخی از قوانین؛ موجب سنگ‌اندازی در تولید می‌شود / اگر از ظرفیت‌های کرمان استفاده شود، بخش زیادی از مشکلات اقتصادی استان و کشور رفع می‌شود

پربازدید ها

راهداری جنوب کرمان مسدودی چند محور و مسیرهای جایگزین را اعلام کرد

تمامی راه‌های اصلی و روستایی شمال استان کرمان باز هستند

جدیدترین قیمت طلا، سکه و ارز در بازار

سهامداران عدالت بخوانند/ جزییات تازه درباره واریز مرحله سوم سود اعلام شد

قیمت طلا، سکه و ارز پنجشنبه ۳۰ فروردین‌ ۱۴۰۳

نجات 16 خودروی گرفتار در سیلاب توسط عوامل راهداری جنوب کرمان

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)