کد خبر: ۲۷۴۷۰
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۹
ارسال به دوستان
ذخیره
نماینده مردم زرند و کوهبنان
نماینده مردم زرند و کوهبنان گفت: مدتی است پیگیر خط ویژه گاز صنایع هستیم تا خط انتقال گاز دیگری از کرمان به زرند کشیده شود، نیروگاه 500 مگاواتی که در شهرستان زرند در حال احداث است و همچنین کارخانه فولاد زرند که بزودی به بهره‌برداری خواهد رسید نیز به گاز نیاز دارند.

نماینده مردم زرند و کوهبنان با اشاره به نشست خود با وزیر نفت گفت: وزیر نفت اذعان داشتند که استان کرمان به لحاظ گازرسانی عقب است، همچنین در جلسه‌ای که با مدیر عامل شرکت نفت داشتیم تاکیدمان براین بود که استان کرمان باید ظرف امسال تا سال آینده تحت پوشش کامل گاز قرار گیرد و توجه بیشتر به جنوب و شرق استان کرمان که محروم‌تر هستند، شود.

دکتر حسین امیری‌خامکانی با اشاره به وضعیت گازرسانی به استان کرمان اظهار کرد: گازرسانی در شمال استان کرمان نسبت به جنوب استان از وضعیت مناسب‌تری برخوردار است.

وی ادامه داد: در شهرستان کوهبنان 100 درصد نقاط شهری و 98 درصد نقاط روستایی تحت پوشش گاز هستند و دو درصدی که در این شهرستان از نعمت گاز برخوردار نیستند به دلیل این است که این روستاها در نقاط صعب‌العبور واقع شده‌، ضمن آنکه با مشکل پراکندگی و کم جمعیت بودن در این روستاها نیز مواجه هستیم.

نماینده مردم زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی به میزان گازرسانی در شهرستان زرند اشاره کرد و افزود: 100 درصد نقاط شهری و 91 درصد نقاط روستایی شهرستان زرند از نعمت گاز برخوردار هستند. متاسفانه برخی از روستاها که پراکندگی زیادی دارند تحت پوشش گاز نمی‌باشند که عمده آن مربوط به دهستان حتکن است.

وی اضافه کرد: دهستان حتکن به دلیل صعب‌العبوری هزینه خط انتقال گاز به آن زیاد می‌باشد و وزارت نفت روستاهایی که کمتر از 6 میلیون تومان هزینه انتقال گاز آنها می‌شود در اولویت گازرسانی قرارداده است. اما ما از مدت‌ها قبل پیگیر گازرسانی به این دهستان بوده‌ایم و حتی پیشنهاد طرح LNG(گاز مایع) برای روستاهای صعب‌العبور دادیم به‌گونه‌ای که یک تانکر گاز مایع در این روستاها گذاشته شود.

امیری‌خامکانی از رایزنی‌های صورت گرفته با وزیر نفت در خصوص رفع مشکل دهستان حتکن خبر داد و گفت: مقرر شد مطالعات طرح گازرسانی به حتکن آغاز شود.

نماینده مردم زرند و کوهبنان در خانه ملت با اشاره به تکمیل خط انتقال گاز از شهرستان زرند به سمت کوهبنان و راور در آینده نزدیک ادامه داد: مدتی است پیگیر خط ویژه گاز صنایع هستیم تا خط انتقال گاز دیگری از کرمان به زرند کشیده شود، گفتنی است که نیروگاه 500 مگاواتی که در شهرستان زرند در حال احداث است و همچنین کارخانه فولاد زرند که بزودی به بهره‌برداری خواهد رسید نیز به گاز نیاز دارند ضمن آنگه برخی صنایع دیگر در زرند دغدغه گاز دارند که با پیگیری‌های زیاد وزارت نفت موافقت کرده با مشارکت مصرف‌کنندگان این خط انتقال راه اندازی شود.

وی اضافه کرد: اگر این خط انتقال راه اندازی شود، خط انتقال گاز قبلی به شهرستان زرند را نیز تقویت خواهد کرد، همچنین امیدواریم بتوانیم گاز حتکن که منطقه سردسیری است را نیز تامین کنیم.

66 درصد استان کرمان تحت پوشش گاز هستند

نماینده مردم زرند و کوهبنان  به میزان برخورداری استان کرمان از گاز اشاره کرد و افزود: حدودا 66 درصد استان کرمان تحت پوشش گاز هستند که 85 درصد نقاط شهری و 37 درصد نقاط روستای استان از نعمت گاز برخوردار هستند.

وی با بیان این مطلب که استان کرمان از لحاظ وضعیت گازرسانی از میانگین کشوری پایین‌تر است، اظهار کرد: در شمال استان کرمان تقریبا نقاط شهری صد در صد تحت پوشش گاز هستند و بالای حدود 50 درصد نقاط روستایی شمال استان نیز تحت پوشش گاز هستند اما متاسفانه جنوب و شرق استان در این زمینه خیلی عقب هستند.

امیری‌خامکانی عنوان کرد: در جنوب استان فقط دو شهرستان صد در صد از نعمت گاز برخوردار هستند ولی نقاط روستای آنها زیر 20 درصد می‌باشد، یک شهرستان دیگر در جنوب 68 درصد نقاط شهری و 8 درصد نقاط روستای آن تحت پوشش گاز هستند و سایر نقاط جنوبی و شرقی استان کرمان تقریبا هنوز گازرسانی نشده‌اند یا در حال احداث خط انتقال گاز می‌باشند.

وی با اشاره به نشست خود با وزیر نفت گفت: وزیر نفت اذعان داشتند که استان کرمان به لحاظ گازرسانی عقب است، همچنین در جلسه‌ای که با مدیر عامل شرکت نفت داشتیم تاکیدمان براین بود که استان کرمان باید ظرف امسال تا سال آینده تحت پوشش کامل گاز قرار گیرد و توجه بیشتر به جنوب و شرق استان کرمان که محروم‌تر هستند، شود.

نماینده مردم زرند و کوهبنان  در پاسخ به این سوال که آیا امسال و سال آینده گازرسانی به استان کرمان به اتمام می رسد؟ به ایسنا گفت: این امر بستگی به جدیت، پیگیری و توان مدیریت استان دارد که «عراقی» مدیر عامل شرکت ملی نفت ایران نیز بر این نکته تاکید داشتند و البته منابع مالی که باید توسط وزارتخانه و سازمان مدیریت تامین شود ما نیز در مجمع نمایندگان به سهم خود کمک مدیران خواهیم بود. 

وی در خصوص خوراک پتروشیمی فجر عنوان کرد: مجوز اصولی که داده می‌شود خوراک آن نیز تامین می‌شود.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

دستگیری عاملان تیراندازی منجر به جرح 2 شهروند در کهنوج

قیمت طلا، سکه و ارز پنجشنبه ۳۰ فروردین‌ ۱۴۰۳

یک عادت مهم برای کاهش تاثیر استرس بر قلب

نجات 16 خودروی گرفتار در سیلاب توسط عوامل راهداری جنوب کرمان

هلالی‌های محیط ‌زیست کرمان آبگیری شدند

حضور بیش از 70 تیم گشت پلیس راه در محورهای بارانی استان کرمان

معاون وزیر آموزش و پرورش: امکان افشای سوالات آزمون‌های وزارت آموزش و پرورش غیرممکن است

محور فاریاب _کهنوج بازگشایی شد

سهامداران عدالت بخوانند/ جزییات تازه درباره واریز مرحله سوم سود اعلام شد

رییس کل دادگستری کرمان: وضع برخی از قوانین؛ موجب سنگ‌اندازی در تولید می‌شود / اگر از ظرفیت‌های کرمان استفاده شود، بخش زیادی از مشکلات اقتصادی استان و کشور رفع می‌شود

پربازدید ها

راهداری جنوب کرمان مسدودی چند محور و مسیرهای جایگزین را اعلام کرد

تمامی راه‌های اصلی و روستایی شمال استان کرمان باز هستند

جدیدترین قیمت طلا، سکه و ارز در بازار

سهامداران عدالت بخوانند/ جزییات تازه درباره واریز مرحله سوم سود اعلام شد

قیمت طلا، سکه و ارز پنجشنبه ۳۰ فروردین‌ ۱۴۰۳

نجات 16 خودروی گرفتار در سیلاب توسط عوامل راهداری جنوب کرمان

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)