کد خبر: ۲۷۴۷۲
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۷
ارسال به دوستان
ذخیره
یازدهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران شامگاه جمعه در تالار خواجه نصیر دانشگاه فرهنگیان کرمان با حضور دوستداران موسیقی به کار خود خاتمه داد.
 یازدهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران شامگاه جمعه در تالار خواجه نصیر دانشگاه فرهنگیان کرمان با حضور دوستداران موسیقی به کار خود خاتمه داد.

به گزارش ایرنا، معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، جمعی از مسئولان، هنرمندان و علاقه مندان در آیین اختتامیه یازدهمین دوره جشنواره موسیقی نواحی ایران حضور داشتند.

معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این آیین گفت: انسان در گذر عمر خود غم و شادی، بیم و امید و ... را تجربه می کند و زمانی که زبان از بیان می ماند، موسیقی آغاز می شود.

سید محمد مجتبی حسینی افزود: عواطف و بیان انسانها در بستر تاریخ شکل می گیرد و با وجود غنای فرهنگی، موسیقی نواحی پیدا می شود.

وی بیان کرد: احساسات انسانی در موسیقی نواحی چنان شکل گرفته که با تمامی عواطف و قدیمی ترین نغمه ها می تواند تصویری از بلندای تاریخ و فرهنگ این سرزمین را ببینیم و به آن ببالیم.

وی با بیان اینکه موسیقی نواحی آیینه روشن گفت و گو است تصریح کرد: این موسیقی در سامان دادن رویدادها، جایگاه شایسته ای دارد.

حسینی تاکید کرد: مسئولان جشنواره موسیقی نواحی در آینده ای نزدیک کار تدوین جشنواره دوازدهم موسیقی نواحی را با بهره گیری از اساتید موسیقی آغاز کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان نیز گفت: 200 میهمان از 21 استان کشور در جشنواره امسال موسیقی نواحی حضور داشتند و به اجرای برنامه پرداختند.

محمدرضا علیزاده افزود: جای بسی خوشبختی است که هر سال شاهد شور و نشاط بیشتری در برگزاری جشنواره موسیقی نواحی هستیم.

وی اظهار کرد: با ابتکار مسئولان جشنواره امسال شاهد برگزاری نمایشگاه آثار و تولیدات حوزه موسیقی نواحی، نمایشگاه ساز سازی و کتاب های مرتبط بودیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان بیان کرد: با حضور نماینده صندوق هنرمندان کشور، تعدادی از هنرمندان که بیمه نداشتند، مراحل بیمه آنها انجام شد.

وی افزود: همچنین همزمان با افتتاح این دوره از جشنواره در میدان گنجعلیخان کرمان، نقارخانه بازار وکیل کرمان نیز پس از مدتها تعطیلی بازگشایی شد.

آیین اختتامیه جشنواره موسیقی نواحی در کرمان با هنرنمایی جمعی از پیشکسوتان و گروه های منتخب این جشنواره همراه بود که با استقبال شدید حضار مواجه شد.

در این آیین بیانیه پایانی هیئت داوران یازدهمین جشنواره موسیقی نواحی کرمان قرائت و لوح سپاس جشنواره به تمام گروه های شرکت کننده اهدا شد.

همچنین در این آیین از استاد علیدوست فلاحتی هنرمند پیشکسوت جشنواره با 86 سال سن به عنوان کهنسال ترین شرکت کننده و حسن عیسی پور با 16 سال سن به عنوان جوانترین هنرمند موسیقی نواحی تقدیر به عمل آمد.

یازدهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران از 11 اردیبهشت تا 14 اردیبهشت در شهر کرمان و 11 شهرستان استان برگزار شد این در حالی است که در برخی محافل از عدم برگزاری جشنواره دوازدهم در کرمان سخن گفته می شود. 
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)