کد خبر: ۲۷۵۱۰
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۵
ارسال به دوستان
ذخیره
در نشست احزاب و گروه‌های سیاسی با استاندار کرمان مطرح شد
احزاب و گروه‌های سیاسی در نشست با استاندار کرمان به ارایه نظرات خود در خصوص اقتصادمقاومتی پرداختند.
احزاب و گروه‌های سیاسی در نشست با استاندار کرمان به ارایه نظرات خود در خصوص اقتصادمقاومتی پرداختند.

به گزارش خبرگزاری‌ها، دبیر حزب کار شهرستان کرمان شامگاه 17 اردیبهشت‌ماه در نشست موضوعی دبیران احزاب و گروه‌های سیاسی با محوریت اقتصاد مقاومتی خطاب به رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان گفت: آماری از طرح‌هایی که در استان آغاز شده است، بیان کرده‌اید، سوال این است تا کنون چند پروژه به اتمام رسیده است.

علی امینی ادامه داد: آمار و گزارشی از تعداد اشتغال در چند سال اخیر مطرح می‌کنید باید تعداد افرادی که در این دولت بیکار شده‌اند را نیز اعلام کنید. 

دبیر حزب کار شهرستان کرمان تصریح کرد: اکنون همه تولیدات صنایع استان به خارج از استان می‌رود و کالای مورد نیاز استان از جاهای دیگر خریداری می‌کنیم همچنین بسیاری از وسایل که در ادارات دولتی استفاده می‌شود خارج از استان خریداری می‌کنند.

آهنگ رشد استان را با استان‌های دیگر کشور مقایسه کرده‌اید؟!

دبیرحزب کارگزاران سازندگی استان کرمان در این جلسه به نقد گزارشات رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان پرداخت و عنوان کرد: میزان صادرات را براساس نرخ دلار مقایسه کنید و اینکه بیان کنید در سال 92 این میزان دلار صادرات داشته و اکنون این مقدار دلار صادرات داشته‌ایم لذا باید براساس نرخ دلار میزان رشد صادرات را اعلام کنید.

سجاد صفاهانی با بیان این مطلب که آماری که از صادرات ارایه می‌دهید چه میزان مربوط به خام فروشی و صنعتی است، تصریح کرد: به‌طور مثال سطح ورزشی قبل از انقلاب را بعد از انقلاب مقایسه می‌کنید آیا آهنگ رشد در نظر گرفته‌اید همچنین آهنگ رشد استان را با استان‌های دیگر کشور مقایسه کرده‌اید.

چه میزان آموزش برای استفاده بهینه از آب داده‌ایم؟
تیموری عضو انجمن اسلامی معلمان اظهار داشت: هر توسعه‌ای در واقع باید موجب جلوگیری از مهاجرت و رشد حاشیه‌نشینی شود.
وی افزود: در بخش کشاورزی دچار کم‌آبی هستیم و سوال این است که چه میزان آموزش برای استفاده بهینه از آب داده‌ایم.
تیموری با اشاره به اشتغال در حوزه کشاورزی ابراز داشت: سرمایه خفته‌ای در زمین دارد و اگر کشاورز برای استفاده بهینه آموزش نبیند، سرمایه به هدر رفته است.

وی گرفتاری‌های بروکراسی بانکی برای دریافت تسهیلات را مورد اشاره قرار داد و گفت: در حوزه گردشگری، دانشگاه کرمان باید نخبه‌ها را به عنوان نیروی متخصص جذب کند و اگر معتقدیم استان کرمان قابلیت گردشگری را دارد در تربیت نیرو و جذب نخبه‌های این رشته باید تلاش بیشتری صورت گیرد.

خانه احزاب را فعال کنید
همچنین ایران‌نژاد عضو تشکل حزب اسلامی کار استان کرمان با بیان این مطلب که خانه احزاب را فعال کنید، بیان کرد: از ظرفیت همه دلسوزان واقعی استفاده کنید.
مصطفوی یکی د یگر از فعالان سیاسی استان به طرح سوالاتی پرداخت و اظهار کرد: یک سوم نقدینگی استان در اختیار موسسات بدون مجوز است.

عمده کارها در شهر قلعه گنج در جهت سرمایه‌گذاری خاص است
حسین صابری عضو شورای مرکزی اصولگرایان در این نشست اظهار داشت: در برنامه اقتصاد مقاومتی که در استان ارائه شده، چه میزان آن در مرحله اجرایی تحقق می‌یابد و چه کسانی می خواهند اجرا کنند.

وی افزود: برنامه شما بر اساس اسناد بالادستی قبل از طرح جدی اقتصاد مقاومتی است و پیشنهاد می‌کنیم چهار سال از برنامه ششم داریم بازنگری با نگاه اقتصاد مقاومتی داشته باشیم.
صابری با اشاره به معرفی قلعه‌گنج به عنوان شهر الگوی اقتصاد مقاومتی عنوان کرد: کارهای زیادی انجام شده است، اما عمده کارها در شهر قلعه‌گنج زیر 20 هزار نفری و در چهار محور و در جهت سرمایه‌گذاری خاص است.

وی خاطرنشان کرد: تعریف جامع و عملیاتی از اقتصاد مقاومتی ارائه دهید، آنچه امروز اتفاق می‌افتد وظایف جاری است که دستگاه‌ها دارند، در جهت تحقق اقتصاد مقاومتی، تقویت اقتصاد در مقابل تحریم‌ها و شیطنت دشمنان چه کردید.

دستگاه‌های دولتی را باید ملزم به استفاده از کالاهای ایرانی کرد
محمد تکلوزاده عضو شورای اصولگرایی استان کرمان گفت: تحقق شعار سال در دو بخش مردم و دولت باید اجرایی شود، مردم اگر آگاهی کافی را پیدا کنند و آگاه‌سازی در استفاده از خرید کالای ایرانی باشند، قطعا پای کار هستند و حمایت خواهند کرد.
وی افزود: دستگاه‌های دولتی را باید ملزم به استفاده از کالاهای ایرانی کرد، اما این مسئله در حد یک بخشنامه است و عملیاتی نمی‌شود، بزرگترین مصرف کننده کالا شرکت‌های دولتی و شرکت‌های تعاونی مصرف کارکنان دولت هستند.

تکلوزاده خواستار تشکیل تیم نظارتی برای پیگیری از کالاهای مورد استفاده در ادارات دولتی و شرکت تعاونی‌های مصرف کارکنان شد و ادامه داد: اگر خرید کالای ایرانی کمتر صورت می‌گیرد به دلیل سلب اعتمادی است که مردم نسبت به کالاها به دلیل کیفیت پایین ایجاد شده است.

وی گفت: اگر دستگاه‌های استاندارد و نظارتی بر کیفیت کالا را داریم، تیم‌های متخصص و کارشناسان تشکیل و در محل تولید، جنس‌ها را کنترل کنند و اگر کیفیت نداشت برخورد شود و قطعا به این شکل اعتماد مردم بر می گردد.

عرب‌زاده یکی دیگر از فعالان سیاسی استان گفت: اقتصاد مقاومتی به درستی متوجه نشده ایم یا اطلاعات ناقصی در این زمینه داریم.
وی ادامه داد: تزریق سرمایه تکنولوژی و نگاه فنی از بیرون انجام شده است اما ظرفیت های اجتماعی در این بخش ضعیف است.





نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

انسداد 10 راه روستایی در بم و آبگرفتگی برخی از منازل روستایی

جدیدترین قیمت طلا، سکه و ارز در بازار

کشف مواد مخدر و سلاح جنگي از قاچاقچیان مواد مخدر در ریگان

روستای چاه‌غلامعلی زرند مسدود شد  

رفع ۱۶ نقطه حادثه‌خیز و اجرای پل عابر پیاده در پنج نقطه حادثه‌خیز شهر کرمان

پیش‌بینی هواشناسی از وضعیت هوای کرمان طی امروز و فردا / روند افزایش دما از روز یکشنبه

نتایج اولیه کنکور ۱۴۰۳ نیمه مرداد اعلام می‌شود

سیل و بارندگی  ۱۳۳ میلیارد تومان به بخش کشاورزی عنبرآباد خسارت وارد کرد

باند سازمان يافته قاچاق سوخت در کرمان منهدم شد

رقابت بیش از ۱۲ هزار داوطلب کرمانی در نوبت اول کنکور

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)