کد خبر: ۲۷۵۸۳
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۵
ارسال به دوستان
ذخیره
ائمه جمعه در خطبه های استان چه گفتند؟
برجام همچنان محور اصلی خطبه های ائمه جمعه استان در هفته گذشته بود با این رویکرد که اروپایی ها مانند آمریکایی ها قابل اعتماد نیستد. به گزار شگفتار نو، انتقال سفارت آمریکا از تل اویو به بیت المقدس از دیگر بخش های محوری خطبه های جمعه استان بود. انتقاد از سیاست کنترل جمعیت و لزوم تغییر این رویکرد از دیگر مباحثی بود که در خطبه های ااستان به آن پرداخته شد. به گزارش خبرگزاری ها گرامیداشت یاد و خاطره شهدای سوم خرداد و انتقاد از عملکرد دولت در 5 سال گذشته از دیگر مباحث مطروحه بود.
برجام همچنان محور اصلی خطبه های ائمه جمعه استان در هفته گذشته بود با این رویکرد که اروپایی ها مانند آمریکایی ها قابل اعتماد نیستد. به گزار شگفتار نو، انتقال سفارت آمریکا از تل اویو به بیت المقدس از دیگر بخش های محوری خطبه های جمعه استان بود. 
انتقاد از سیاست کنترل جمعیت و لزوم تغییر این رویکرد از دیگر مباحثی بود که در خطبه های ااستان به آن پرداخته شد. به گزارش خبرگزاری ها گرامیداشت یاد و خاطره شهدای سوم خرداد و  انتقاد از عملکرد دولت در 5 سال گذشته از دیگر مباحث مطروحه بود.



ائمه جمعه در خطبه های خود چه گفتند؟

نام شهرستان

نام خطیب

چکیده خطبه

کرمان

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی

حمایت از فلسطین از ارکان اصلی سیاست‌های راهبردی جمهوری اسلامی ایران است و ما هم به لحاظ دینی و هم انسانی موظفیم از مردم مظلوم فلسطین و سایر ملتهای مظلوم در دنیا دفاع کنیم.

 شصت نفر از مردم بی‌گناه فلسطین را برای اعتراض مردمی انتقال سفارت آمریکا که از کودکان هم در بین آنها بود به خاک و خون کشاندند و دنیا سکوت کرده است.

 کشورهای اروپایی در این زمینه برجام  مردود هستند و آنها هم نوکران آمریکا هستند؛ جبهه واقعی مقاومت و طرفداران آن باید توجه داشته باشند که بعضی‌ها مدعیان دروغین دفاع از جبهه مقاومت هستند.

 

رفسنجان

حجت الاسلام رمضانی پور

آقای ظریف برجامت بر باد رفت مردم هم این را باور کردند که برجام چیزی نبوده بیایید از مردم عذرخواهی کنید و به مردم قول دهید صادقانه عمل می کنید آنوقت بینید که ملت چقدر شما را حمایت و کمک خواهند کرد.

 هرچه خرابکاری بود در این ۵ سال انجام دادید اشتغال که ایجاد نکردید هیچ آن را از مردم هم گرفتید، کارخانه ها ریزش نیرو دارند، برای مشکل محصول امسال در رفسنجان چه قدمی برداشتید؟

 ساخت و تولید مشروبات الکی در شهر مذهبی رفسنجان قبیح و زشت است اکثر مردم رفسنجان مومن و متدین هستند و چنین مسائلی بعید است.

 کاهش زاد و ولد برای آینده کشورمان خطرناک است سرانه جمعیت کشورمان ۱٫۶ است و این خوب نیست.

 آقای استاندار بفرمایید برای مشکل خشکسالی و محصول امسال شهرهای شمال استان چه قدمی برداشتید؟ دولت را در کار بکشید و برای مردم کاری کنید، آقایان زودتر اقدام کنند قبل از اینکه همه چیز از بین رود.

 

ریگان

حجت الاسلام علی رنجبر ماهانی

مقام معظم رهبری چند سالی است که در بحث جمعیت کشور نکات اموزنده ای را فرمودند. فرزند آوری یکی از مهم ترین وظایف زنان و مجاهدت زنان است چون فرزند آوری در حقیقت هنر زن است و اوست که زحمات را تحمل می کند. سیاست تک فرزندی و دو فرزندی که در گذشته و حال وجود دارد از سیاست های غلطی است که رشد جمعیت کشور را تهدید می‌کند امیدواریم که خانواده ها در میزان رشد جمعیت کشور سهم بسزایی داشته باشند و نقش آفرینی کنند و به ندای رهبر معظم انقلاب جامع عمل بپوشانند.

 اتحادیه اروپایی که محتاطانه سخن می گوید و طوری سخن می گوید تا رفیق هایش ناراحت نشوند آیا این اتحادیه در ادامه برجام قابل اعتماد است؟ با خروج آمریکا از برجام دستگاه دیپلماسی باید عزت ملی را حفظ کند و طوری عمل کند تا دشمن خیال نکند ما تسلیم شدیم و تحریم ها را روز به روز بیشتر کند ما نباید فراموش کنیم مسئولین، مذاکره کنندگان و دولت محترم فراموش نکنید که دشمن گستاخ ما شش تریلیون دلار در منطقه ی غرب آسیا برای مقابله با جمهوری اسلامی هزینه کرده است. آنها حاضر نیستند با ما کنار بیایند. آمریکایی که شش تریلیون دلار برای مقابله با جمهوری اسلامی هزینه می کندچطور می شود به آن اعتماد کرد؟

 

زرند

حجت الاسلام ابراهیمی

نسل شیعه در خطر است و دشمن برنامه ریزی کرده است که شیعه را در تله جمعیتی و رو به کاهش قرار دهد. به گفته دانشمندان و محققان اگر رشد جمعیت یک کشور ۲/۱ دهم باشد آن کشور سن جانشینی خود را دارد ولی متاسفانه این آمار در ایران ۱/۶ است و در صورتی به ۲/۱ می رسیم که هر خانواده جدید، حداقل ۴ فرزند داشته باشد.

 ترامپ چند روز پیش قرارداد بین المللی برجام را یک تنه کنار گذاشت، البته این دشمن از اول هم پایبند به هیچ چیزی نبوده و نخواهد بود و همان چیزی رخ داد که مقام معظم رهبری گفته بودند.

منوجان

حجت الاسلام حسن سالاری

انتقال سفارت آمریکا به اولین قبلگاه مسلمانان خیانت آشکار ومسلم آمریکا،آل یهود وآل سعوداست وقطعامسلمان عالم این اقدامات خیانت آمیزآل سعود ومزدوران راپاسخ خواهندداد.

 استفاده آب از پشت کنتوررا کاری ناپسند وغیرشرعی خواند .

بخش آسمینون منوجان

حجت الاسلام احمد انصافی

 

برگزاری موفقیت آمیز انتخابات پارلمانی در لبنان وعراق از لحاظ امنیتی را به کلکسیون دستاوردها و پیروزی های این کشورها در عرصه نبرد با تروریسم طی سال های گذشته اضافه کرد و سیاست‏ ورزى هوشمندانه و ترمیم و ارتقاء وجهه‏ ى ملى حزب‏ الله اكنون باعث شده تا این جنبش به همراه متحدان اصلى و سنتى خود، اصلى‏ ترین فراكسیون پارلمان را تشكیل داده و به همراه جریان میشل عون، بیش از نیمى از كرسى‏ هاى پارلمان را از آن كند.

 

رابر

 

بعضی خطوط قرمز را رد کردند این برجام به غیر از خفت و ذلت چیزی دیگری برای مردم نداشت آیا شما از ملت ایران دور هستید می دانید مردم،  زندگی را با چه مشکلاتی پیش می برند و خواستار عذرخواهی از خانواده شهدا و شهدای هسته ای شد که بعضی با کمال وقاحت حرف های تکراری خود را می زدند و به اندازه یک بچه ابتدایی نخواستندحرف مقام معظم رهبری را گوش کنند.

 رئیس جمهور و مسئولین عزت و عظمت ملت ایران را لکه دار نکنند .

 یک نفر در یکی از شهرستانهای اطراف رابرجانش را به خاطر تب کریمه کنگو از دست داد، به  رعایت ذبح دام در کشتارگاه ها و همکاری با مرکزبهداشت  و دامپزشکی را توصیه کرد و خواستارشد: مغازداران، رستوران ها و فسفودها سلامتی مردم را جدی بگیرند ومراقب باشید ذبح دام در کشتارگاه ها انجام گیرد.

جیرفت

حجت الاسلام رضا سعادت فر

به قرارداد نفتی با کشور انگلستان اشاره کرد و گفت: انگلیسی ها در طول تاریخ قابل اعتماد نبودند و این در حالی است که جوانان ما می توانند این طرح را اجرا کنند.

 جریان نفاق جام زهر را جرعه جرعه به حاکم اسلامی می نوشاند از این رو اگر مدیران جامعه ای منافق شوند ابهت و اقتدار رهبری را زیر سئوال می برند.

 

زهکلوت

حجت الاسلام والمسلمین بامری

بدون شك اقدامات خیانت بار آل سعود و مزدوران هم پیمان او در همراهى ذلیلانه با آمریكا و صهیونیسم در به تاراج دادن اهداف ملت مظلوم فلسطین بدون پاسخ نخواهد ماند.

 

سیرجان

حجت الاسلام سیدمحمود حسینی

مشکل از رئیس جمهوری آمریکا است که هم می خواهد به ظلم و گستاخی خود ادامه دهد و هم با برجام در امور داخلی کشور ایران دخالت داشته باشد و حتی قدرت دفاعی که حق مسلم هر کشوری است از ما بگیرد و این است که هرگز ملت ایران زیر بار زور نمی رود.

 در اقدام غیرقانونی و غیراخلاقی انتقال سفارت آمریکا از تل اویو به بیت المقدس صهیونیست ها با همدستی آمریکا 70 نفر از جمله یک کودک هشت ماهه به شهادت رسیدند و 2 هزار و 900 نفر مجروح شدند و سئوال اینجاست که چرا جوامع بین المللی و کشورهای عربی و اروپایی در وقوع این همه جنایات سکوت می کنند؟

 

بردسیر

حجت الاسلام میثم تارم

توان نظامی ایران قوی تر از تصور آمریکاست‌ و همانطور که توانست با مشورتهایی که به سوریه داده بود، در زمانی اندک پایگاههای اسرائیل را هدف قرار دهد، برای مواجهه با هر گونه تهدید احتمالی نیز از آمادگی کامل برخوردار است.

 برخی ها در داخل کشور مواضعی اتخاذ می‌کنند که به نظر می رسد همسو با آمریکا بوده و به دنبال خیانت هستند. این افراد به دلیل منافع خودشان وضعیت بازار داخلی را آشفته می‌ کنند، و گرنه جمهوری اسلامی هیچ کمبودی در رفع مشکلات اقتصادی خود ندارد.

 

کوهبنان

حجت‌الاسلام عباس جعفری

جامعه اسلامی باید دنبال تحقق نابودی اسرائیل باشد که همواره خواسته بنیانگذار کبیر انقلاب و مقام معظم رهبری بوده است.

 کار ناپسند انتقال سفارتخانه اسرائیل با چراغ سبز عربستان و برخی کشورهای مرتجع عربی صورت گرفت، برخی کشورهای منطقه نیز با سکوت خود از این کار حمایت می‌کنند.

اسماعیلی جیرفت

حجت‌الاسلام محمد‌حسین نوزایی

در حوزه سیاسی مسؤولان سیاسی باید تقوا داشته باشد و در موضع‌گیری‌ها بصیرت داشته باشند، قوانین بر اثر جناح‌بندی تصویب نکند که خیانت به کشور و مردم است.

 مسؤولان کشور باید به اروپا ضرب‌الاجل مشخص کنند، اروپا با آمریکا هم‌پیمان است، راه مقابله با آمریکا گوش دادن به فرمان مقام معظم رهبری است.

انار

حجت‌الاسلام حسن منتظری

آمریکایی‌ها علیرغم ده‌ها امتیازی که در برجام از ایران گرفتند، خواهان توقف و تعطیلی دائم فعالیت‌های هسته‌ای، محدودیت‌های موشکی و دفاعی ایران، اعمال بازرسی از اماکن نظامی ایران را داشتند که با ایستادگی و مقاومت جمهوری اسلامی ایران مواجه و سرانجام بدون پایبندی به تعهدات از برجام خارج شدند.

 چشم دوختن به اروپایی‌ها برای حل مشکلات اقتصادی همان‌قدر اشتباه است که چشم دوختن به آمریکا اشتباه بود، ملت ایران و مسؤولان نظام با توجه به همه ظرفیت‌های کشور و روی آوری به اقتصاد مقاومتی و تحکیم توسعه اقتصادی و زیرساختی در کشور از این پیچ تاریخی عبور می‌کنند.

 

ماهان

حجت‌الاسلام محمد محمدزاده

بازرسی اماکن نظامی ایران، توقف و تعطیلی دائم فعالیت‌های هسته‌ای، گنجاندن موضوع محدودیت‌های موشکی و پایان دادن به فعالیت‌های منطقه‌ای ایران از شروط عدم خارج شدن ترامپ از برجام بود.

 دولت ایران هنوز تصمیم برای ماندن یا خارج شدن از برجام نگرفتند، اما چه خوب بود همانگونه که آمریکا از برجام خارج شد، ما هم اعلام می‌کردیم از برجام خارج می‌شویم.

 مهلت دادن به اتحادیه اروپا کار اشتباهی است و به این کشورها نمی‌شود اعتماد کرد، چراکه اینها به دنبال منافع خود هستند و منافع وقتی تامین می‌شود که با آمریکا باشند نه با ایران.

 چشم دوختن به اروپا برای حل مشکلات اقتصادی همان‌قدر اشتباه است که چشم دوختن به آمریکا برای حل مشکلات اقتصادی است.

 

 

 

 

آخرین اخبار

عدم توجه به جلو علت 53 درصد از تصادفات برون شهری

افزایش خطر ابتلا به سرطان با تغذیه بد

پیش بینی هواشناسی از رعد و برق و بارش باران در مناطقی از کرمان

هشدار مهم به یارانه‌بگیران/ این پیامک‌ها جعلی است

تصمیمات مدیران نباید عرضه سوخت را برای مردم سخت کند / کمبود و شلوغی جایگاه‌های عرضه سوخت گاز به هیچ وجه قابل قبول نیست

معاون استاندار کرمان: از زمان واگذاری معادن زغال سنگ کرمان، هیچ توسعه‌ای در آن اتفاق نیفتاده است

مدیر شبکه بهداشت رودبار جنوب: اجرای طرح واکسیناسیون نوبت صفر الزامی است

توصیه خیرخواهانه همتی به دولت سیزدهم: فاصله نرخ ارز بازار با نرخ نیمایی را کم کنید؛ وگرنه با خروج سنگین سرمایه روبرو می‌شوید

نجات دو کودک گرفتار در سیلاب زرند

مشترکان خوش مصرف برق خانگی جوایز نقدی و خودرو دریافت خواهند کرد

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)