کد خبر: ۲۷۶۲۱
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۹
ارسال به دوستان
ذخیره

حمیدرضا ترقی، عضو شورای مرکزی حزب موتلفه می گوید: آمارهای مربوط به پیروزی قطعی نامزد اصولگرایان در انتخابات 1400 با 20 میلیون رای فریبنده است و نمی شود به این نوع احتمالات و آمارها خیلی اطمینان داشت.

به گزارش «انتخاب، محمدباقر قالیباف اخیرا با تایید این موضوع که «اصولگراها با همان ادبیات چهل سال قبل با مردم صحبت می کنند» گفته بود: کسانی که در جریان اصولگرا پیش کسوت هستند و حس می کنند در مرکزیت قرار دارند، احساس می کنند نیازی ندارند حرف بقیه را گوش کنند. 

ترقی در گفت و گو با خبرنگار «انتخاب»، از ابراز نظر مستقیم درخصوص اظهارات قالیباف خودداری کرد اما در پاسخ به این سوال که آیا شما هم اعتقاد دارید که پیشکسوت های اصولگرا احساس می کنند نیازی به گوش دادن ندارند و با ادبیات 40 سال قبل با مردم صحبت می کنند؟، گفت: این بحث ها داخلی است و نیازی به طرح و پرداختن به آن نمی بینم.

او در پاسخ به این پرسش که آیا روند فعلی جریان اصولگرا را از نظر مقبولیت بین مردم مناسب می دانید؟، گفت: باید ببینیم از چه بعدی می خواهیم ارزیابی کنیم. مقبولیت بین مردم برای انتخابات آینده در نظرسنجی ها مشخص می شود. در حال حاضر شرایط برای اصولگرایان، فراهم تر از گذشته است و باید از این فرصتی که در رقابت های سیاسی پدید آمده، نهایت استفاده را ببرند. اما اینکه شکل این استفاده، گفتمان آنها چگونه باید باشد، معمولا جریان های سیاسی متناسب با زمان و مکان گفتمان، مواضع و شعار خود را تنظیم می کنند. هنوز در این زمینه تصمیم قابل ارائه ای گرفته نشده است.

ترقی در پاسخ به این سوال که آیا منظور او از شرایط مناسب برای اصولگرایان، عملکرد دولت روحانی است، گفت: بخشی از این موضوع، به عملکرد دولت و ناامیدی مردم از جریانی که اداره کشور را در دست دارد و عدم حل مشکلات مردم توسط این جریان مربوط می شود. همه این موضوعات در گرایش آینده مردم تاثیر دارد.

ترقی درباره پیش بینی های برخی اصلاح طلبان مبنی بر پیروزی قطعی نامزد اصولگرایان در انتخابات 1400 با 20 میلیون رای، گفت: این آمارها یک مقداری فریبنده است. باید توجه داشت که مردم با توجه به تجربه ای که اندوخته اند،  باید اطمینان پیدا کنند که جریانی قادر است مشکلات آنها را حل کند و از توانمندی های لازم برای اداره کشور برخوردار است.

او ادامه داد: نمی شود روی تبلیغات و این نوع احتمالات و آمارها خیلی اطمینان داشت.

ترقی درباره احتمال کاندیداتوری دوباره قالیباف و میزان اقبال اصولگراها به این موضوع گفت: چون بحثی نشده، نمی دانم چه عکس العملی در درون جریان اصولگرایی پیش خواهد آمد. ولی آنچه مسلم است اینکه گرایش به سمت نیروهای جوان، پرتوان و دارای روحیه جهادی برای کار در کشور باید رو به افزایش باشد. برخی از این ویژگی ها ممکن است در آقای قالیباف وجود داشته باشد.

ترقی درباره احتمال پیروزی یک اصولگرای تندرو در انتخابات 1400 گفت: تعریف های غیرواقعی از تندرو شده؛ اگر مفهوم تندرو، همانی باشد که مقام معظم رهبری رد می کنند، یعنی نه قانون پذیر و مشورت پذیر باشد و خودرای باشد، ما چنین کسی را نه در اصولگراها داریم و نه آن را قبول داریم. اما اگر فردی انقلابی باشد، ترسی از دشمن نداشته باشد، شهامت و شجاعت داشته باشد و قدرت ریسک او بالا باشد، و در عین حال، مشورت پذیر و قانون گرا باشد، چنین عنصری در شرایط کنونی برای کشور مناسب است و تندرو تلقی نمی شود. 

این عضو موتلفه درباره اینکه فردی با چنین ویژگی هایی در میان افراد با سابقه نظامی نیز وجود دارد، گفت: بله از این افراد بین اصولگراها زیاد داریم، ولی باید مطرح بشوند هم به آنها اعتماد بشود و هم در گردش نخبگان به آنها توجه و میدان داده شود.
برچسب ها: ترقی ، انتخابات 1400
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)