کد خبر: ۲۷۶۴۰
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۷
ارسال به دوستان
ذخیره
رئيس پليس فتای کرمان هشدار داد
رئيس پليس فتای استان کرمان گفت: در ماه مبارک رمضان برخی از کلاهبرداران با طراحی سایت، کانال و گروه‌هايي در شبکه‌های اجتماعی و انتشار پیام‌هایی مانند کمپین جمع‌آوری نذورات نقدی برای نیازمندان، دادن نذري و افطاري و غيره، کاربران را ترغيب مي كنند تا در این طرح‌ها مشارکت ‌کنند.
رئيس پليس فتای استان کرمان گفت: در ماه مبارک رمضان برخی از کلاهبرداران با طراحی سایت، کانال و گروه‌هايي در شبکه‌های اجتماعی و انتشار پیام‌هایی مانند کمپین جمع‌آوری نذورات نقدی برای نیازمندان، دادن نذري و افطاري و غيره، کاربران را ترغيب مي كنند تا در این طرح‌ها مشارکت ‌کنند.

 امین یادگارنژاد اظهار داشت: امروزه با توجه به سیر پیشرفت فناوری اطلاعات و ارتباطات و پدیده‌هایی همچون شبکه‌های اجتماعی و سایت‌های اینترنتی گاهی شاهد شگردهائی خاص در این فضاها هستیم که با سوء‌استفاده از احساسات و عواطف مردم از طعمه‌های خود کلاهبرداری می‌کنند.

رئیس پلیس فتای استان کرمان افزود: در ماه مبارک رمضان برخی از کلاهبرداران با طراحی سایت، کانال و گروه‌هایی در شبکه‌های اجتماعی و انتشار پیام‌هایی مانند کمپین جمع‌آوری نذورات نقدی برای نیازمندان، دادن نذری و افطاری و غیره، کاربران را ترغیب می کنند تا در این طرح‌ها مشارکت ‌کنند.

یادگارنژاد ادامه داد: از این رو شهروندان توجه داشته باشند شماره حساب‌هایی که برای جمع‌آوری و واریز نذورات مردمی در فضای مجازی منتشر می‌شوند به هیچ عنوان قابل اطمینان نیستند چراکه ممکن است برخی افراد کاربران را با وعده‌های خیرخواهانه تحریک و آنها را به درگاه‌های جعلی و فیشینگ هدایت کنند و به این روش مبالغ واریزی را به نفع خود برداشت کنند.

وی با اشاره به اعلام شماره حساب موسسات مجاز از طریق رسانه‌ها تصریح کرد: در این راستا توصیه می‌شود چنانچه شهروندان قصد کمک به نیازمندان یا پرداخت فطریه و کفاره روزه از طریق درگاه‌های مجازی را دارند حتماً از طریق سایت‌ها و موسسات معتبر اقدام کرده و قبل از هرگونه واریز وجه از اصالت و صحت موسسه یا خیریه مطمئن شوند.

یادگارنژاد یادآور شد: در پرداخت وجه از طریق مجازی نیز باید مراقب بود درگاه مورد نظر ما درگاه اصلی بانک باشد و در راستای پیشگیری از افتادن در دام فیشینگ به آدرس درگاه اینترنتی که با عبارت https آغاز شده توجه کنیم و هنگام بروزرسانی هم دقت داشته باشیم حتماً صفحه کلید مجازی تغییر کند.

رئیس پلیس فتای استان کرمان خاطرنشان کرد: شهروندان در صورت مشاهده موارد مشکوک و مجرمانه می‌توانند از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir لینک ثبت گزارشات مردمی این موارد را به کارشناسان پلیس فتا اعلام کنند.
منبع: فارس
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)