کد خبر: ۲۷۶۶۲
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۹:۲۹
تعداد نظرات: ۲ نظر
ارسال به دوستان
ذخیره
خاطره مرعشی از تحصن نمایندگان مجلس ششم:
سید حسین مرعشی در گفت‌وگوی مفصل خود با روزنامه ایران به ماجرای تحصن برخی نمایندگان اصلاح‌طلب اشاره کرده و روایت جالبی از مواجهه خود با نمایندگان طرح کرده است:
سید حسین مرعشی در گفت‌وگوی مفصل خود با روزنامه ایران به ماجرای تحصن برخی نمایندگان اصلاح‌طلب اشاره کرده و روایت جالبی از مواجهه خود با نمایندگان طرح کرده است:

 تلگرام نباید سیاسی می‌شد. خدا رحمت کند دکتر حبیبی، می‌گفت:«مردِ آخربین مبارک بنده‌ای است»؛ زمانی دوستان اصلاح‌طلب ما می‌خواستند در مجلس ششم تحصن کنند؛ با من مشورت کردند؛ من گفتم اگر امام(ره) در قید حیات بودند و کسی می‌خواست در مجلس تحصن کند، تکلیف خیلی روشن بود. امام می‌گفتند: «احمد؛ بنویس: تحصن در مجلس در حکم محاربه است.» ما مرید امام و مقلد امام بودیم؛ امروز هم سرمایه‌مان امام است. گفتم: «رهبری این کار را نمی‌کند. اما اگر تحصن شما بگیرد و مردم پشت شما قرار بگیرند و پیام بیاید اگر بلند نشوید، حکمتان محاربه است؛ شما می‌نشینید یا بلند می‌شوید؟» گفتند:«بلند می‌شویم.» گفتم:«خب از اول ننشینید.»

 من قبلاً هم گفته‌ام آقای دکتر روحانی هم بر اثر تجربیات گذشته خود و هم براساس همین تجربه برجام، باید بداند اگر می‌خواهد کاری انجام دهد، باید خودش محکم باشد؛ باید بهترین کارشناسان ایران را به کار بگیرد و باید حمایت رهبری را جلب کند. 

ما در سال 92 به آقای روحانی رأی ندادیم که آقای روحانی رادیکال بشود؛ ما روحانی رادیکال نمی‌خواستیم. روحانی محافظه‌کاری که 24 سال نماینده رهبری در شورای امنیت ملی بود، حمایت کردیم تا زانو به زانوی رهبری مسائل را کارشناسی کند؛ هماهنگ کند و پیش ببرد. کشور ما حوصله درگیری تازه ندارد. 

اقتصاد ایران توان پرداخت هزینه‌های جدید ندارد. کاری که آقای خاتمی با همه محدودیت‌هایش کرد. آقای سیدمحمد خاتمی روزی که رئیس جمهوری ایران شد هیچ کدام از سوابق آقای روحانی را نداشت. آقای خاتمی قبل از رئیس جمهوری یک پرونده باز داشت و آن پرونده تهاجم فرهنگی بود. 

آقای خاتمی یکی از متهمان تهاجم فرهنگی بودند. آقای روحانی چنین پرونده‌هایی نداشت. بارها گفته‌ام ما نمی‌خواستیم روحانی هاشمی بشود؛ نمی‌خواستیم روحانی کروبی شود؛ نمی‌خواستیم روحانی مهندس موسوی شود؛ نمی‌خواستیم روحانی خاتمی شود؛ روحانی، روحانی بوده برای ما. برداشت من این است تشخیص نهادهای حاکمیتی نظام امروز این است با آقای خاتمی خیلی راحت‌تر می‌شد کار کرد تا آقای روحانی.


متن کامل این مصاحبه را اینجا بحوانید
برچسب ها: سید حسین مرعشی
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
حسنوند
|
United States
|
۲۰:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۳
0
0
جناب مرعشی سیاستمدار پخته و واقع گرایی است و با وجود حضور در اردوگاه اصلاح طلبان همواره از نقد این جریان دریغ نمی ورزد اما از کنار مشکلاتی که جناح مقابل برای شکست اصلاحات انجام داده می گذرد به عنوان نمونه اگر ببذیریم تحصن مجلس ششم اشتباه بوده باید برای ثبت در تاریخ اشاره ای هم به رد صلاحیت فله ای کسانی که نماینده مجلس و وابسته اصلاح طالبان بودند می کردند نگارنده ضمن احترام به جناب مرعشی یک انتقاد دم دستی هم به ایشان دارم و آن مربوط به سخنرانی ایشان در مراسم اعلام موجودیت شاخه جوانان جمعیت توسعه وآزادی است در آن جلسه با شکوه جا داشت ایشان در باره نقش سازنده وضروری جوانان در سیاست مفصل صحبت می کردند واعضا را مورد تشویق قرار می دادند که وارد وادی سختی شده اندکه به گمانم هردو یعنی ورود نسل جدید سیاست و تشویق آقای مرعشی عین صلاح و صواب بود
سید حسین حسینی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۴
0
0
"قضاوتی که با تکیه به ظن و گمان باشد، عادلانه نیست". نهج البلاغة، حکمت ۲۲۰
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

دستگیری عاملان نزاع و درگیری مسلحانه در بم 

جلوی اختلاس را بگیرید / اگر مردم گرفتار فقر شوند، دین از بین خواهد رفت

کروکی‌های کاغذی تا پایان خرداد ماه به طور کامل حذف می‌شوند

جدیدترین قیمت خودرو امروز اول اردیبهشت 1403

پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان طی روزهای آینده

آتش‌سوزی خودرو پژو ۴۰۵ حامل قاچاق سوخت در پمپ بنزین کرمان

جنگل گلپرکی دلفارد بزرگترین ذخیره‌گاه جنگلی انار شیطان در کشور

حکم قطعی محکومان پرونده پروژه الماس مال کرمان صادر شد

کسب یک طلا و برنز در مسابقات قهرمانی کشور توسط کاراته‌کاهای کرمانی

استاندار کرمان: پیگیری امور اقتصادی در هیچ شرایطی نباید تعطیل شود

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)