کد خبر: ۲۷۷۴۱
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۳
ارسال به دوستان
ذخیره
ناصر تقی زاده مدیر عامل گل گهر آخرین وضعیت این سهم که از اول سال ٩۶ تاکنون حدود ۶٠ درصد ( بدون احتساب سود نقدی یا افزایش سرمایه) بازدهی داشته را شفاف سازی کرده است.
صحبت از «گل گهر» است ، یکی از بزرگترین تولید کنندگان و فعالان صنعت سنگ آهن در کشور که در سال مالی ٩۶ کارنامه خوبی از خود بر جای گذاشت و در آخرین گزارش عملکرد خود در سال ٩٧ توانست ١٠٠٠میلیارد تومان فروش را به ثبت برساند. شاید یکی از علل این اتفاقات را بتوان عنصری به نام مدیریت صحیح دانست گزینه ای که این روزها همه بخش های اقتصادی و تولیدی به آن نیاز مبرم دارند.

به گزارش ماین نیوز،  ناصر تقی زاده مدیر عامل این شرکت که در بازار سهام با نماد «کگل» شناخته می شود ، از زمان حضور خود در گل گهر توانسته شرکت را به شرایط ایده آلی برساند و با طرح های توسعه ای اجرا شده و در دست اجرا ، انتفاع سهامداران را نیز افزایش دهد و شرایطی را فراهم کند که سهامداران به روند رو به رشد سهم امید داشته و سرمایه گذاری خود را در این شرکت بلند مدت کنند.

ناصر تقی زاده مدیر عامل گل گهر  آخرین وضعیت این سهم که از اول سال ٩۶ تاکنون حدود ۶٠ درصد ( بدون احتساب سود نقدی یا افزایش سرمایه) بازدهی داشته را شفاف سازی کرده است.

*یکی از سوالاتی که در بازار سرمایه مطرح است وضعیت شرکت گهر زمین زیر مجموعه «کگل» است ، درباره این شرکت قدری توضیح دهید؟*

این شرکت در بحث تولید امسال ۴٫۵ میلیون تن تولید کنسانتره خواهد داشت و مازاد سنگ مورد نیاز خود که چیزی حدود ۱۲-۱۳ میلیون تن است را به گل گهر می دهد. اوایل سال آینده هم گندله سازی و خط سه کنسانتره شرکت راه اندازی خواهد شد. این شرکت امسال ۵۵۰ میلیارد تومان سود داشته و در صورت نهایی شدن برنامه سال جاری قاعدتا بیشتر از امسال سود خواهد داشت.

*از دیگر موارد مطرح شده در بازار آزاد سازی قیمت سنگ آهن است ، آیا این موضوع محقق شده است؟*

قیمت ها در حال حاضر هم تقریبا آزاد است و تفاهم با خریداران شده است، دولت مداخله ای نداشته و دورادور قیمت را کنترل می کند تا از یک حدی قیمت ها فراتر نرود. در حال حاضر قیمت گندله در محدوده ۲۳تا۲۴ درصد نرخ شمش فولاد خوزستان ، قیمت کنسانتره در محدوده ۱۴تا ۱۵ درصد و قیمت آهن اسفنجی هم در محدوده ۵۳-۵۴ درصد بر مبنای شمش فولاد خوزستان است.

*آیا تحریم ها بر مجموعه اثر گذار است؟*

تحریم ها قطعا اثر گذار است اما بستگی دارد که شدت و ضعف آن چقدر باشد. هنوز زود است که درباره اثرات آن اظهار نظر قطعی کرد باید مدتی بگذرد.باید دید برخورد اروپا با این موضوع چیست ، آیا فولادسازهای کشور تحریم می شوند یا خیر؟ اصلا سطح تحریم ها در چه اندازه ای است و موارد دیگری از این قسم به هر حال شرکت فعالیت خود را انجام می دهد و بحث انتقال پول قدری با سختی روبرو می شود. ما مواد اولیه تولید می کنیم آهن اسفنجی تولید می کنیم و این ها خریدار دارد.

*آیا شرکت برنامه ای برای صادرات دارد؟*

برنامه ما برای صادرات بستگی به میزان مصرف داخل دارد، در حال حاضر با توجه به نیاز داخل کنسانتره نیاز به صادرات ندارد و بازار داخل را باید تامین کنیم و عمده آهن اسفنجی را در بازار داخل می دهیم و صادرات را بر اساس نیاز بازار داخل هدف گذاری می کنیم.

*با این شیوه آیا بازار صادراتی را از دست نمی دهید؟*

گل گهر تقریبا همیشه روند سینوسی را در بازارهای صادراتی داشته است و صادرات هم با توجه به شرایط حال حاضر صرفه اقتصادی خوبی دارد اما زمانی که بازار داخل نیاز به مواد اولیه دارد و می تواند کالایی با ارزش افزوده بالاتر تولید کند باید نیاز بازار داخل را تامین کنیم و اگر مازاد بر نیاز داخل تولید کنیم بازارسازی می کنیم و صادرات هم انجام می دهیم.

*آیا نگرانی خاصی از بابت تولید و فروش وجود دارد؟*

نگرانی از بابت تولید نداریم ، سال گذشته مجموع تولید ما ۲۵ میلیون بوده است و امسال انتظار داریم ۲۶ تا۲۸ میلیون تن تولید کنیم و مشکلی هم تا کنون حداقل برای تولید نداشتیم.

*در زمینه اکتشاف و تامین مواد اولیه چه اقداماتی صورت داده اید؟*

در بحث اکتشاف پهنه های مختلف از جمله کویر مرکزی ایران دستور حفاری داریم، در جنوب بم اکتشافاتی صورت گرفته است و در بین معادن خود اکتشافات جدیدی صورت گرفته است و اخیرا یکی از شرکت ها وابسته ما در پهنه بهرام گور هم اقدام به اکتشاف کرده است و امیدواریم همه این ها به نتیجه برسد.در بهرام گور صحبت از وجود بالای ۱۰۰ میلیون تن ماده معدنی است و بین معادن خود نیز ارقام خوبی اکتشاف شده و در کویر مرکزی هم انتظار داریم معادن بزرگی اکتشاف شود.

*با این شرایط آیا نگرانی از بابت خوارک دارید؟*

همیشه باید نگران خوراک باشیم و اگر نگران نباشیم با مشکل روبرو می شویم چرا که حجم تولیدی که الان انجام می شود و سنگ مورد نیاز خود گل گهر منهای گهر زمین دارد مقدار قابل توجهی است ؛ امسال نزدیک به ۲۶میلیون تن سنگ نیاز داریم که اگر اقدام به اکتشاف نکنیم با مشکل روبرو می شویم و همواره باید نگرانی داشته باشیم و برنامه ریزی دقیقی برای تامین سنگ مورد نیازاست.

برای تامین ماده مصرفی خود برنامه داریم و اگر اکتشافاتی که در طول دو سه سال اخیر انجام دادیم را انجام نمی دادیم الان قطعا با مشکلات عظیمی روبرو بودیم.

*طرح های توسعه ای زیر مجموعه ها به کجا رسید؟*

طرح های توسعه ای در حال پیشرفت است برای مثال طرح یک میلیون تن فولاد شرکت جهان فولاد شهریور ماه راه اندازی می شود و طرح های بعدی که دو پروژه جدید است را به زودی شروع می کنیم که با اسپانیایی ها قرارداد داشتیم.

*اعتباری که از اوبر بانک اتریش قرار بود اخذ کنید آیا نهایی می شود؟*

درباره بحث اوبر بانک ۹۹ درصد مشکل حل است و یک درصد ممکن است که اخذ اعتبار با مشکل روبرو شود که ظرف یکی دو هفته آتی مشخص می شود. فعلا هنوز مشکلی نداریم و الان زود است که بررسی کنیم چه می شود، باید عکس العمل اروپایی ها را دید که حدود یک تا یک و نیم ماه زمان نیاز است. اگر تحریم هم شود ما پروژه را اجرا می کنیم و الان ستون های صنعتی در پروژه مد نظر در حال نصب شدن است،گل گهر شرکت قدرتمندی است و زیر مجموعه های ما نیز شرکت های سودده و قدرتمندی هستند و اجرای پروژه های ۷۰۰-۸۰۰ میلیون یورویی برای مجموعه رویا نیست، شرکت در بدترین دوره های سال ۹۴و۹۵ بیشتر از این ارقام پروژه اجرا کرد ، بنابراین الان خیلی دچار مشکل نمی شویم و اگر نتوانیم اعتبار بگیریم با شش ماه تاخیر پروژه را اجرا می کنیم، با توجه به روندی که شرکت و زیر مجموعه ها دارد این توان را داریم که در سال های آتی حدود ۳ هزار میلیارد تومان سود را عملیاتی کنیم و با این شرایط اجرای ۵-۶ هزار میلیارد تومان پروژه ظرف ۵ سال برای ما سخت نخواهد بود.

در پایان باید به این موضوع اشاره کرد که مجموعه گل گهر بیش از ۲۰ پروژه از جمله احداث فاز اول نیروگاه هزار مگاواتی ، احداث پست ۴۰۰ به ۲۳۰ کیلو ولت، احداث کارخانه ذوب و فولاد سازی خط ۱، احداث کارخانه ذوب و فولاد سازی خط۲،احداث کارخانه اکسیژن، احداث کارخانه نورد میلگرد،تولید بریکت سردآهن،احداث کارخانه آهک سازی و …. را در دست اجرا دارد.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)