کد خبر: ۲۷۸۰۳
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۵
ارسال به دوستان
ذخیره
شهروند نوشت:  در تمام این چند وقت اخیر صحبت از نمایش بازی‌های جام‌جهانی در سینماها دهان فوتبال‌دوستان را آب انداخته و در حقیقت مدت‌هاست دوستداران فوتبال به شکم‌شان صابون زده‌اند که بازی‌های جام‌جهانی را در جمع، در کنار خانواده و پیش دوست و رفیق و نامزدشان در شرایطی نزدیک به استادیوم تماشا خواهند کرد.

 البته اخبار متناقضی که در این مورد منتشر شده و شل کن سفت کن‌های متعددی که شاهد بوده‌ایم، دوستداران این اتفاق را نگران کرده؛ چه شاهد بوده‌اند که یک روز مراکز ذینفع به‌کل این قضیه را تکذیب کرده و روزی دیگر از نمایش چند بازی معدود گفته‌اند، اما به‌هرحال از آن روزی که پلیس رضایت خود را با این قضیه اعلام کرده، به نظر می‌رسد در اصل ماجرا تردیدی نیست و تنها باید یک‌سری جزییات حل شود؛ که دیروز رئیس انجمن سینماداران کوشیده بود بعضی از آنها را رفع کند.

 گفت‌وگوی روز گذشته رئیس انجمن سینماداران با ایلنا گرچه با هدف پاسخگویی به نقاط ابهام این قضیه بود، اما خود ابهام‌ها را بیشتر کرد. محمد قاصد اشرفی با اعلام این‌که هنوز مجوز نیروی انتظامی صادر نشده، در ادامه از جزییات پخش مسابقات جام‌جهانی فوتبال در سینماها گفته بود و در آخر هم اعلام کرده بود که قیمت بلیت این نمایش‌ها ۲۰‌هزار تومان تعیین شده است.

مهمترین نقطه ابهام در خبر اعلام‌شده قیمت بلیت مسابقات است. در صورتی که بلیت دوازده ‌هزار تومانی سینما نیز در صورت پر رفتن سالن‌ها برای سینماداران سودآور است، آن ‌هم در شرایطی که نیمی از فروش به سینمادار می‌رسد و نیمی دیگر به تهیه‌کننده فیلم؛ این پرسش که چگونه برای مسابقاتی که سینمادار هیچ طرف حساب رسمی دیگری ندارد بلیت ٢٠‌هزار تومانی تعیین شده، پرسش مهمی است که البته رئیس انجمن سینماداران به آن پاسخ دقیق نمی‌دهد. اشرفی به «شهروند» می‌گوید که هنوز این رقم قطعی نیست و فقط «قیمت پیشنهادی سینماداران» است. 

درحالی‌که اشرفی به دلایل پیشنهاد این مبلغ پاسخی نمی‌دهد، اما یکی از اعضای شورای صنفی که نمی‌خواهد نامش در گزارش ذکر شود، به «شهروند» می‌گوید: حقیقتش سینماداران از رفتار جماعتی که فوتبال می‌بینند، هراس دارند. آنها بر پایه تجارب قبلی می‌گویند که زمان نمایش فوتبال به‌هرحال خساراتی به سالن‌ها و صندلی‌ها وارد می‌شود و به قول معروف فوتبالی‌ها جو استادیوم را وارد سالن سینما می‌کنند که این هزینه‌ساز است.

 اشرفی در ادامه به «شهروند» می‌گوید: فعلا فقط ارشاد با نمایش ۶ مسابقه موافقت کرده است که ۳ مسابقه بازی‌های مقدماتی ایران است و ۳ بازی دیگر نیز بعدا مشخص خواهد شد. اشرفی همچنین اعلام می‌کند که همه سالن‌های سینما با رعایت سقفی که تعیین شده می‌توانند مسابقات جام‌جهانی را پخش کنند؛ مثلا یک پردیس‌ پنج‌سالنه فقط در ۲ سالن می‌تواند فوتبال نمایش دهد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)