کد خبر: ۲۷۸۲۱
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
ارسال به دوستان
ذخیره
فرماندار رودبار جنوب کرمان با اشاره به مشکل پیش‌آمده درباره «هندوانه کشاورزان جازموریان» گفت: کشاورزان عمده و کسانی که بذر‌های بهتری استفاده کرده بودند توانستند هندوانه خود را به فروش برسانند و مقدار کمی از هندوانه‎‌هایی که کیفیت مناسبی نداشتند روی زمین ماند.
 فرماندار رودبار جنوب کرمان با اشاره به مشکل پیش‌آمده درباره «هندوانه کشاورزان جازموریان» گفت: کشاورزان عمده و کسانی که بذر‌های بهتری استفاده کرده بودند توانستند هندوانه خود را به فروش برسانند و مقدار کمی از هندوانه‎‌هایی که کیفیت مناسبی نداشتند روی زمین ماند.

ابوذر عطاپور‌وزیری در گفت‌وگو با میزان، با اشاره به مشکل پیش‌آمده درباره «هندوانه کشاورزان جازموریان کرمان» گفت:۹۰ درصد امرار معاش مردم شهرستان رودبار جنوب از کشاورزی تامین می‌شود و عمدتا هم صیفی جات در این شهرستان کشت می‌شود.

وی ادامه داد: امسال هم به‌خاطر معضل گرما، هندوانه شهرستان رودبارجنوب زودتر از موعد مقرر خود به بار نشست به‌همین دلیل وقتی به بازار عرضه شد که بازار با هندوانه استان‌های همجوار کرمان اشباع شده بود.

فرماندار رودبارجنوب تاکید کرد: البته کشاورزان عمده و کسانی که بذر‌های بهتری استفاده کرده بودند با این وضعیت بازار توانستند هندوانه خود را به فروش برسانند. البته مقدار کمی از هندوانه‎‌هایی که  کیفیت مناسبی نداشتند روی زمین ماندند. محصولات هندوانه در حد خیلی جزئی به فروش نرسید.

فرماندار رودبارجنوب تاکید کرد: اردیبهشت ماه امسال، وقتی  محصول گوجه شهرستان رودبار جنوب وارد بازار شد، قیمتش خیلی پایین بود که بلافاصله با جلساتی که تشکیل شد، سازمان تعاون روستایی گوجه کشاورزان را خرید و تعادلی در بازار ایجاد شد. مشکل ما بیشتر در فروش محصول گوجه بود و در بخش هندوانه مشکلی نداشتیم . هندوانه با کیفیت وارد بازار شد و به قیمت مناسبی هم به فروش رسید.

عطاپور وزیری خاطر نشان کرد: کارخانه‌های رب گوجه هم فعال شدند و پول کشاورزان هم که سازمان تعاون روستایی از آنها خریداری کرده بود همین دیروز به صورت کامل پرداخت شد.

وی عنوان کرد: در فرمانداری با همکاری سازمان جهاد کشاورزی جنوب استان کرمان در حال تنظیم سند جامع کشاورزی برای شهرستان رودبار جنوب هستیم که تا یک ماه آینده آماده می‌شود. همزمان هم درحال شناسایی چاه‌های آب، سابقه کشاورزی محصولات و کشاورزان عمده هستیم. 
 
عطاپور وزیری اظهار داشت: وقتی طرح جامع کشاورزی رودبار جنوب آماده شود، توافقنامه ای را با کشاورزان امضا می‌کنیم تا محصولی کشت شود که هم از لحاظ آبی صرفه جویی داشته باشد و هم از نظر فروش، بازار مصرف خوبی داشته باشد.

فرماندار رودبار جنوب افزود: در شهرستان رودبار جنوب ۵ هزار هکتار کشت حنا داریم که این محصول دارای  کیفیت بهترین در دنیاست. برنامه داریم با این برنامه جامع، کشاورزان را به سمت کشت‌های کم آب و جایگزین مانند گندم،دانه‌های روغنی و استراتژیک سوق دهیم تا کشاورزان  هم توانمند شوند.
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ریسی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۴
0
0
این سند کشاورزی را که سه سال قبل با جلد زرنگار مدیر سازمان در تلویزیون نشان می داد ولی تازه دارید تنظیمش می کنید . حتما در حال چاپ دوباره است .
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)