کد خبر: ۲۷۸۶۷
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۴
ارسال به دوستان
ذخیره
رئیس سازمان بازرسی با انتقاد از وضعیت خریدوفروش سکه گفت: سازمان بازرسی به طور جدی به این موضوعات ورود کرده است.
ناصر سراج در نشست خبری خود با خبرنگاران با اشاره به برنامه‌ریزی‌های سازمان بازرسی در سال جاری گفت: برنامه‌های بازرسی به دو بخش ویژه و جاری تبدیل می شود که در قسمت برنامه های ویژه و تعریف نشده بازرسی‌ها انجام می‌شود.

به گزارش تجارت‌نیوز، وی افزود: بازار سکه، خودرو، مسکن و ارز چهار بازاری است که سازمان بازرسی به آن ورود کرده است. در رابطه با سکه هفت میلیون و ششصد هزار ثبت نام سکه داشتیم که ۵۰ نفر، پنج درصد این سکه‌ها را در اختیار دارند و هر سکه ای یک‌ میلیون سود دارد.

سراج در رابطه با عملکرد سازمان بازرسی در سال ۹۶ گفت: در سال گذشته ۵۴ هزار و ۴۷۱ شکایت و اعلامات به سازمان بازرسی واصل شده است که نسبت به سال ۹۵ حدود ۱۳ درصد افزایش داشته است که از این تعداد حدود ۵۰ هزار شکایت و اعلام را بررسی کردیم و به مراجع ذیربط و شکات اعلام کردیم.

وی به عملکرد این سازمان در خصوص ورود به مزایده ها و مناقصات گفت: ۴۱هزار و ۵۱۷ ثبت اطلاعات اولیه در رابطه با مناقصه ها داشتم که بیشتر این‌ها را از طریق فضای سایبر کنترل کردیم و ۸ هزار و ۵۹۱ مناقصه را به خاطر حجم بالای مناقصات به طور فیزیکی کنترل کردیم. ۲۵۸ مورد هم در خصوص مناقصات درخواست لغو و یا تجدید نظر داشتیم.

وی با بیان اینکه این سازمان سعی کرده است که بیشتر به دنبال کیفیت باشد، گفت: سال گذشته ۹ هزار و ۷۰۸ گزارش از سازمان خروجی کیفری ، دیوان عدالت، دیوان محاسبات و یا هیات‌های بدوی رسیدگی به تخلفات اداری و نهاد ریاست جمهوری داشته است.

سراج به اقدامات این سازمان در رابطه با اثر بخشی‌های مالی اشاره کرد و گفت: در سال ۹۶ یکصد و نوزده مورد اصلاح ساختارها و فرایند ها، هزار و ۱۷۰مورد اصلاح قوانین و مقررات و یا جلوگیری از اقدامات و تخلفات،۷۴ مورد صدور، لغو و یا اصلاح مقررات و ۹۶مورد ،صدور، لغو و اصلاح مجوزها و مقررات توسط این سازمان انجام شده است.

سراج افزود: هم‌چنین سال گذشته ۷ مورد صدور سند مالکیت اراضی عمومی و دولتی به مساحت ۱۲میلیون و ۹۱۸ هزار و ۲۹۷ متر مربع از سوی سازمان بازرسی انجام شده است.

این سازمان همچنین موفق به انجام ۷۵۸ مورد اصلاح و بهبود امور و ۲ هزار و ۸۸۳ مورد محکومیت انتظامی و ۶۰۰ نفر محکومیت کیفری و ۳۰ مورد ابطال مصوبات از سوی دیوان عدالت و ۳۸ مورد جلوگیری از تخریب و تصرف اراضی به ارزش صد میلیارد و ۶۷۶ میلیون و ۹۹۰ هزار ریال به مساحت ۵ میلیون و ۸۳۸ هزار و ۳۶۸متر مربع شده است.

وی همچنین به اثر بخشی های مالی سازمان بازرسی اشاره کرد و گفت: در سال گذشته، سازمان بازرسی کل کشور ۳۰هزاز و ۷۰۷ میلیارد ریال وصول مطالبات و انتقال وجوه ، ۵۲۸ میلیارد ریالی و ۹۹هزار یورو استرداد وجوه اموال آنجام شده است.

همچنین این سازمان در سال ٩۶ موفق شد ضمن جلوگیری از یک هزار و ٣٧٣ میلیارد ریال فرار مالیاتی و ٢۴١ میلیارد ریال قاچاق، یک هزار و ۵١۴ میلیارد نیز درآمد دولت را افزایش دهد.

افزایش گزارش‌های خروجی سازمان بازرسی
سراج در خصوص گزارش‌های خروجی از سازمان بازرسی گفت: ۹ هزار و ۸۰۷ مورد خروجی داشتیم که در مقایسه با سال گذشته‌اش ۲ هزار گزارش افزایش داشتیم.

وی در خصوص افزایش قیمت خودروها گفت: به عنوان مثال خودرو سوزوکی در حدود ١٠٠ میلیون تومان، خودرو ٢٠٠٨ ، ٧٠ الی ٨٠ میلیون تومان و خودرو استپ وی حدود ٣٠ میلیون تومان گران شد.

وی ادامه داد: در همین ارتباط سازمان ورود و سایت‌هایشان را بررسی کرد. امیدواریم بتوانیم ضمن کنترل قیمت‌ها شاهد کاهش قیمت هم باشیم.

معتقدیم این قیمت ها حبابی است و قسمت واقعی نیست و مصرف کنندگان واقعی نیز در این بازارها وجود ندارند و اکثرا دلال ها هستند که بازار را ملتهب می کنند که امیدواریم با کمک دولت این مشکلات برطرف شود.

بررسی بازار سکه، ارز، مسکن و خودرو در جلسه فردا
وی گفت: فردا دوشنبه جلسه ستاد مبارزه با فساد اقتصادی را داریم که نمایندگان سه قوه در این جلسه حضور دارند و امیدواریم در این جلسه در خصوص ۴ بازار خودرو، مسکن، ارز و سکه تصمیم‌گیری شود.

وی به موضوع خودروهای خارجی و گران شدن بیش از حد آن اشاره کرد و گفت: متاسفانه سایت وزارت صنعت ، معدن و تجارت(صمت) هک شد و حدود ۵ هزار خودرو مدل بالا و گران قیمت وارد کشور شد که از این تعداد حدود ۴ هزار خودرو ترخیص و وارد بازار شده است و هزار خودرو همچنان در گمرک است که امیدواریم در این خصوص نیز تصمیم‌گیری شود.

وی تصریح کرد: اختلاف قیمت این خودروها به نزدیک نیم میلیارد تومان می رسد، مانند ولوو و بی ام و که هیچ کدام از این خودروها قیمت واقعی ندارند. امیدواریم با همکاری سه قوه این بازار را کنترل و قیمت‌ها را به قیمت واقعی برسانیم.

پرونده فلایت چک‌ها هنوز به دادگاه ارسال نشده است
ناصر سراج، در خصوص گزارش اخرین وضعیت ورود سازمان بازرسی به موضوع خرید دو هواپیمای فلایت چک و اینکه سازمان دیده بان شفافیت و عدالت گزارشی در رابطه با عذم تخلف منتشر کرده است آیا تخلفی در این رابطه محرز شده است؟ گفت: دیده‌بان شفاقیت و عدالت حق ورود به مسایل قضایی را ندارد.

وی افزود: پرونده را بررسی‌ کردیم و افرادی نیز احضار شدند. گزارش در شرف تکمیل است اما هنوز به دادگاه ارسال نشد است.

رییس سازمان بازرسی کل کشور در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار مهر مبنی بر اینکه شنیده شده است اخیرا تعدادی دوتابعیتی و دوشغله در شهردازی تهران شناسایی‌ شدند آیا سازمان بازرسی کل کشور به این موضوع ورود کرده است؟گفت: علاوه برشهرداری به کل مسیله دوتابعیتی ها در کل کشوز ورود کردیم.

طبق‌قانون هیچی کس حق ندارد، از بازنشسته ها و دوتابعیتی ها در سمت های دولتی استفاده کند. به این موضوع ورود کردیم تعدادی تمکین کردند قطعا پولی که این افراد دزیاقت می کنند تصرف در اموال است.

بررسی احتکار خودرو از سوی خودروسازان
در پاسخ به سوالی مبنی بر لغو ثبت نام ایران خودرو، بی اطلاعی نمایندگی ها و احتمال احتکار از سوی این شرکت گفت: پیشنهاد ما این است که به نمایندگی ها خودرو ندهند و خودروها مستقیم به مصرف کننده واگذار شود.

قرار بود امروز سایت باز شود، این موضوع و عدم واگذاری خودرو به غیر از مصرف کننده را پیگیری می کنیم و امیدواریم با تمهیدات صورت گرفته بتوانیم وضعیت را کنترل کنیم.

وی افزود: خودروسازان را در رابطه با برخی مسایل زیاد نمی‌توان مقصر دانست زیرا هزینه‌های سربار زیادی دارند، نیرویی که در حال حاضر در شرکت های خودروسازی مشغول به کار هستند انبوه است و این تعداد مورد نیازشان نیست و به خاطر بیکاری نمی‌توانند عذر نیروها را بخواهند، علاوه بر این برخی صاحب منصب‌ها فشار می‌آورند که این شرکت‌ها نیروی بیشتری جذب کنند. در مورد بحث احتکار نمی توان با قاطعیت صحبت کرد و باید موضوع بررسی شود.

واکنش به اظهارات عضو کمیسیون اصل ۹۰
وی در خصوص گلایه عضو کمیسیون اصل ٩٠ مبنی بر عدم همکاری سازمان بازرسی با این کمیسیون گفت: متاسفانه آقایی که مصاحبه کرده پرسنل خود ماست که به مجلس مامور شده است.

عملکرد چندین ساله خودش را در سازمان بازرسی ارائه کند و آنوقت هرچه بگوید قبول داریمشما به این آقایان بفرمایید چند برنامه فوق العاده در کمیسیون اصل ٩٠ تصویب کردند و ما جواب ندادیم؟ما موظف هستیم قانون را اجرا کنیم و هرگزارش و نامه ای که می دانیم آبروی کسی نمی رود جواب دادیم اما اگر قرار باشد آبروی کسی برود صدنامه هم بدهند جواب نمی دهیم.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص پرونده عرضه ٢١ درصد سهام ایرانسل در بورس که پیشتر نیز سازمان بازرسی طی اطلاعیه ای بر این موضوع تاکید کرده بود گفت: مسئولان ایرانسل آمدند قول و تعهد دادندکه مساله را حل کنند و پاسخ را به ما بدهند اما تا جایی که اطلاع دارم هنوز به ما جواب نداده‌اند، ما پیگیری کردیمقرار شده تفاهم کنند و گزارش آن را برای ما بیاورند.
برچسب ها: سکه ، انحصار
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)