کد خبر: ۲۷۹۲۱
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۴
ارسال به دوستان
ذخیره
نماینده مردم کهنوج، فاریاب، منوجان، رودبار و قلعه‌گنج:
عضو مجمع نمایندگان استان کرمان با انتقاد از اینکه ۱۰۰ تا ۵۰۰ نفر ایرانی در جنوب کرمان شناسنامه ندارند، گفت: وزارت اطلاعات باید هویت این افراد را تایید کند.
عضو مجمع نمایندگان استان کرمان با انتقاد از اینکه ۱۰۰ تا ۵۰۰ نفر ایرانی در جنوب کرمان شناسنامه ندارند، گفت: وزارت اطلاعات باید هویت این افراد را تایید کند.

احمد حمزه در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در رابطه با موضوع فروش شناسنامه در شهرهای جنوب استان کرمان با یادآوری دستگیری این باند و گروه، گفت: حدود 10 سال پیش برخی از اهالی شهرستان قلعه گنج به دلیل فقر اقتصادی و فرهنگی اقدام به فروش شناسنامه های خود به اتباع بیگانه کردند که متاسفانه به دلیل فقدان شناسنامه از امکانات دولتی محروم هستند.

نماینده مردم کهنوج، فاریاب، منوجان، رودبار و قلعه‌گنج در مجلس شورای اسلامی، افزود: باندی که در خرید و فروش شناسنامه ها دخیل بود دستگیر و متلاشی شد اما متاسفانه مشکلات ناشی از بی هویتی افراد را آزار می دهد و ثبت احوال به هیچ وجه حاضر نمی شود برای این افراد شناسنامه صادر کند.

وی با انتقاد از اینکه بی شناسنامه ها از امکانات دولتی و عمومی مانند حق بیمه و یارانه محروم هستند، تصریح کرد: در کنار افرادی که اقدام به فروش شناسنامه های خود کردند برخی افراد نیز به دلیل صعب العبور بودن مناطق، در دسترس نبودن ثبت احوال، بی سوادی، ناآگاهی و عدم ارتباط مناسب برای گرفتن شناسنامه به اداره های ثبت مراجعه نکرده بنابراین در حال حاضر خود و فرزندانشان از اسناد هویتی و سجلی بی بهره هستند.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با انتقاد از اینکه 100 تا 500 ایرانی در جنوب کرمان شناسنامه ندارند و پیگیری ها برای تعیین تکلیف وضعیت آنها تاکنون نتیجه بخش نبوده است، گفت: متاسفانه این افراد به شدت با فقر اقتصادی دست و پنجه نرم می کنند و از تمامی حمایت های دولتی محروم هستند؛ به این افراد یارانه تعلق نمی گیرد و فرزندان آنها از حق تحصیل محروم هستند این در حالی است که سازمان ثبت احوال بر این باور است که هویت این افراد باید از سوی وزارت اطلاعات تایید شود و روند طولانی این موضوع از سوی وزارت اطلاعات نیز باعث شده تاکنون پیگیری ها به نتیجه نرسد.

حمزه حضور اتباع بیگانه در استان کرمان را معضلی بزرگ خواند و ادامه داد: حضور اتباع بیگانه در مناطق جنوبی استان کرمان ممنوع است اما در مناطق شمالی مجاز است.

عضو هیات رییسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس دهم، با انتقاد از اینکه تعداد اتباع بیگانه غیرمجاز در شهرستان رفسنجان از مجازها بیشتر است، تصریح کرد: این افراد در تمامی مشاغل مانند تجارت پسته فعالیت دارند و در واقع حضور تعداد بالای اتباع غیرمجاز در کشور تهدید امنیت بزرگی است که باید مدیریت شود.

نماینده مردم کهنوج، فاریاب، منوجان، رودبار و قلعه‌گنج در مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر لزوم ساماندهی اتباع بیگانه، تصریح کرد: وزارت کشور باید ساماندهی اتباع بیگانه را در دستور کار قرار دهد و از ورود اتباع بیگانه غیرمجاز به کشور جلوگیری کند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)