کد خبر: ۲۷۹۸۸
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۴
ارسال به دوستان
ذخیره
ائمه جمعه استان در خطبه‌های خود چه گفتند؟
محور خطبه های این هفته استان، انتقاد از عملکرد آمریکا در خصوص حقوق بشر بود. پرداختن به مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم و لزوم پاسخگویی مسوولان در برابر آن و تاکید بر برجام داخلی داشتن از دیگر محورهای خطبه‌های این هفته استان بود. به گزارش گفتارنو، درخواست از قوه قضاییه برای برخورد با شرکت‌هایی که ارز 4200 تومانی دریافت کردع و کالایشان را به قیمت ارز هشت هزار تومانی می‌خرند از دیگر محورهای خطبه های ائمه جمعه استان بود.

محور خطبه های این هفته استان، انتقاد از عملکرد آمریکا در خصوص حقوق بشر بود. پرداختن به مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم و لزوم پاسخگویی مسوولان در برابر آن و تاکید بر برجام داخلی داشتن از دیگر محورهای خطبه‌های این هفته استان بود. 

به گزارش گفتارنو، درخواست از قوه قضاییه برای برخورد با شرکت‌هایی که ارز 4200 تومانی دریافت کردع و کالایشان را به قیمت ارز هشت هزار تومانی می‌خرند از دیگر محورهای خطبه های ائمه جمعه استان بود. 

در زیر چکیده خطبه های استان را می خوانید. 

ایمه جمعه استان در خطبه‌های خود چه گفتند؟

نام شهرستان  

نام خطیب

چکیده خطبه

کرمان

حجت‌الاسلام حسن علیدادی‌سلیمانی

 همه دستگاه‌ها باید به آموزش و پرورش کمک کنند و ضمن اینکه هر جا مرکز را از درگیری‌های جناحی خالص کردیم موفق شدیم.

 از وزارت کشور و هیأت دولت تقاضا داریم که هر چه زودتر استاندار پنهاورترین استان را انتصاب کنند، اختیارات سرپرست‌ها با استاندار متفاوت است.

 نمونه حقوق بشر آمریکایی را در چهار دهه انقلاب دیده‌ایم و آخرین آن در برجام بود که حرف‌هایی برای برقراری صلح زدند، اما پای آن نایستادند.

سیرجان

حجت الاسلام سید محمود حسینی

توطئه برای جدا کردن مردم از نظام از برنامه های همیشگی آمریکا و استکبار است و امروز هم که عده ای به دنبال هرج و مرج هستند قصد خراب کردن چهره بازاریان را داشتند و دارند که شناسایی شدند و قوه قضائیه نیز باید برخورد قاطع با برهم زنندگان امنیت و آسایش مردم داشته باشد.

 مبارزه قاطع با مفاسد اقتصادی و مخلان نظم و امنیت از وظایف و شاخصه های قوه قضایی است که مردم خواستار این قاطعیت هستند.

رفسنجان

حجت‌الاسلام سیدمحمود حسینی

عده‌ای فرصت طلب با سوءاستفاده از اعتراضات بازاریان به تخریب اموال عمومی و طرح شعارهای ساختارشکنانه پرداختند که با هوشیاری بازاریان انقلابی و متدین این اقدامات مذبوحانه به جایی نرسید

 با یک برجام داخلی و مشارکت مردم و سه قوه می‌توانیم از مشکلات سیاسی و اقتصادی نجات پیدا کنیم و برای دفاع از اقتصاد کشور انقلابی و جهادگونه مقابل سوءاستفاده گران و اخلالگران امر معیشت مردم باید ایستاد.

انار

حجت‌الاسلام حسن منتظری

امیدواریم به همت مسؤولان نظام به ویژه دست‌اندرکاران امور اقتصادی برخورد با مفسدان اقتصادی با قاطعیت انجام شود.

 هدف دشمنان بویژه آمریکایی‌ها این است که با تحریم‌ها و فشارهای اقتصادی مردم را ناراضی و وادار به اعتراض و تجمعات و راهپیمایی‌ها کنند تا به خواسته‌های خودشان برسند.

 باید همه در راستای صرفه‌جویی در مصرف آب و برق همکاری کنند

منوجان

حجت‌الاسلام امین رضوانی

به مشکلات و مطالبات مردم در حوزه‌های مختلف باید رسیدگی شود و اینکه راه حل مشکلات مردم مشارکت همه نهادها و خود مردم است.

مقام معظم رهبری در این زمینه قوای سه گانه را فرا خواندند و از آنها خواستند به مشکلات مردم رسیدگی کنند و یکی از کلیدواژه‌های مقام معظم رهبری این است که اگر ملت به صحنه بیاید مشکلات حل خواهد شد و اینکه ما به برجامی داخلی نیاز داریم و باید مشکلات را درون خود حل کنیم.

 مفسدان اقتصادی با دشمنان اسحله به‌دستی که قلب جوانان ما را نشانه می‌گرفتند، تفاوتی ندارند.


فاریاب

حجت‌الااسلام علی رفیعی

اکنون باید سران سه قوه با هم‌فکری کشور را از این بحران بیرون آورند و در این زمینه مدیریت جهادی لازم است.

با توجه به توصیه‌های مقام معظم رهبری و اوضاع بد اقتصادی دولت موظف است در اسرع وقت کابینه خود به ویژه تیم اقتصادی خود را ترمیم کند.

جیرفت

حجت‌الاسلام محمدحسین نوزایی

نباید عده‌ای پیاده‌نظام آمریکا در داخل باشند تا آمریکا بتواند به اهداف اقتصادی خود در ایران برسد

 آمریکا در قضیه برجام به ملت ایران توهین کرد و از بر جام خارج شد ولی عده‌ای کوته فکر به ترامپ نامه نوشتند که با ایران مذاکره کند اینها بدانند اگر از روی علم این نامه را نوشته باشند ملت ایران بینی آنها را به خاک می‌مالید.

کوهبنان

حجت‌الاسلام سیداحمد موسوی

رئیس جمهور آمریکا انسانی پلید و فریبکار است که هر روز بر کینه و دشمنی علیه جامعه اسلامی مبادرت می‌ورزد غافل از این که در نهایت خفت و نابودی از آن خودشان خواهد بود.


عنبرآباد

حجت‌الاسلام حسین فضیلتی‌نیا

مشکلات و مطالبات مردم در حوزه‌های مختلف از سوی مسؤولان امر باید به رسمیت شناخته شود و هیچ فرد مسؤولی نمی‌تواند مشکلات فعلی جامعه در حوزه‌هایی نظیر افزایش قیمت ارز، خودرو، مسکن، رکود، بهداشت و درمان و مشکلات زیست محیطی را منکر شود.

 دولت به عنوان رئیس قوه مجریه نمی‌تواند به تنهایی بار این مسوولیت سنگین را بر دوش بکشد از این رو است که رهبر معظم انقلاب برای حل مشکلات، فرمان تشکیل قرارگاه عالی اقتصادی که متشکل از قوای سه گانه کشور است را صادر فرمودند.

 یکی از راه‌های مهار نوسانات و التهاب‌های اقتصادی، مبارزه قاطع دستگاه قضا با فعالیت‌های سوداگرانه و اخلال‌گرانه در اقتصاد کشور است.

ماهان

حجت‌الاسلام محمد محمدزاده

در حال حاضر نقشه دشمن جنگ اقتصادی است و هدفش از این مبارزه این است که مردم را نسبت به نظام جمهوری اسلامی بدبین کند و به خیال خام خودشان نظام اسلامی را در ایران تغییر دهند.

ریگان

حجت الاسلام علی رنجبر ماهانی

قوه قضاییه از جانب دشمنان خارجی و غافلین داخلی آماج شدید ترین فشار های تبلیغی و رسانه ای است به گونه ای که یک قاتل بی رحم که چند جوان حافظ امنیت را به قتل رسانده مظلوم جلوه می دهد

 کر و لال و کور باد آن کسی که این همه جنایت آمریکا را می بیند و می شنود و می خواند اما باز هم دم از مذاکره مستقیم با آقای ترامپ می زند. بوش پدر و بوش پسر، اوباما و تراپ همه سر و ته یک کرباس اند، خوی وحشی گری و استکباری دارند اما برخی ها غافل، نادان و احمق هستند این را نمی فهمند.

 از مردم خوب و عزیز که همیشه نظام و انقلاب را در همه ی صحنه ها یاری نموده اند درخواست می کنیم ضمن اینکه مطالبات به حق و قانونی خود را از مراجع ذی صلاح پیگیری نمایند و از مسئولین مطالبه نمایند و مسئولین هم باید جوابگوی مطالبات به حق و قانونی مردم باشند

 اگر مسئولین کشور برجام خارجی را رها کنند و به برجام داخلی بچسبند تمام مشکلات کشور حل خواهد شد؛برجام داخلی یعنی برنامه ی جامع اقدام مشترک دولت و ملت برای حل مشکلات مردم. اگر شرکت هایی که ارز ۴۲۰۰تومانی از دولت گرفته و کالای وارد شده را با ارز ۸۰۰۰تومانی فروخته اند اگر با اینها برخورد شود و اگر با چنین شرکت هایی که احتکار کرده اند برخورد شود و اگر شرکت هایی که با هک کردن سایت وزارت خانه ای هزاران خودروی غیر قانونی که وارد کشور شده است برخورد قاطع شود دیگر ما شاهد اخلال در عرصه ی اقتصاد نیستیم .

 

هنزاء رابر

حجت‌الاسلام یاور نجم‌الدینی

مردم ما خوب می‌دانند که اگر دشمن می‌توانست به ما حمله کند، رحم نمی‌کرد و مردم ما از متولیان می‌خواهند دشمن شناسی خود را تقویت و با دشمنی که عهدشکنی می‌کند مذاکره نکنند.

بخش آسمینون (نودژ)

حجت الاسلام و المسلمین حسن سالاری

نا آرامى و اغتشاش، دستور كار آمریكایى‏ ها در ایران‏ برای تغییر حکومت جمهوری اسلامی به‏ واسطه نارضایتى از حاكمیت بوده است، غفلت نسبت به این موضوع مسأله‏ اى بسیار خطرناك است .

 رهبر معظم انقلاب اسلامی با اشاره به مسئولیت‏ های سنگین و حاکمیتی دستگاه قضا تأکید کردند: قوه قضاییه باید «مظهر عدالت» و «ملجأ مورد اطمینان و پناهگاه آرامش بخش مردم» برای احقاق حقوق فردی و عمومی باشد و اعتماد افکار عمومی را با تبلیغ درست یعنی انعکاس هنرمندانه و مؤثر واقعیات و عملکرد دستگاه قضایی و نیز حرکت و تحول مستمر درونی به‏ دست آورد.

بردسیر

حجت الاسلام میثم تارم

در شرایط کنونی نمی توان چشم به روی افزایش قیمت دلار و کاهش ارزش ریال بست و رکود، تورم، گرانی، بحرانهای زیست محیطی و رنج مردم را از بابت این مسائل انکار کند.

 قوای سه گانه دست در دست هم مستمر پیگیر رفع مشکلات باشند و دولت هم تیم اقتصادیش را عوض کند.

 شرکتهایی که ارز 4200 تومانی دریافت کرده و کالایشان را به قیمت ارز هشت هزار تومانی می فروشند، یا ارز گرفته و کالایی وارد نکرده اند، یا کالاها را انبار کرده اند تا از تنگناهای اقتصادی مردم جیبشان را پر کنند، اقدامشان با دشمنان برانداز نظام یکسان است و قوه قضاییه باید با شدت و حدت با آنان برخورد کند.

 ورزشکاران ایرانی توانستند با اقتدار در مقابل قهرمانان اروپا و آفریقا و قهرمان جهان ظاهر شوند و این تلاش آنها شایسته تقدیر و دست مریزاد است.

 

 



آخرین اخبار

دستگیری عاملان تیراندازی منجر به جرح 2 شهروند در کهنوج

قیمت طلا، سکه و ارز پنجشنبه ۳۰ فروردین‌ ۱۴۰۳

یک عادت مهم برای کاهش تاثیر استرس بر قلب

نجات 16 خودروی گرفتار در سیلاب توسط عوامل راهداری جنوب کرمان

هلالی‌های محیط ‌زیست کرمان آبگیری شدند

حضور بیش از 70 تیم گشت پلیس راه در محورهای بارانی استان کرمان

معاون وزیر آموزش و پرورش: امکان افشای سوالات آزمون‌های وزارت آموزش و پرورش غیرممکن است

محور فاریاب _کهنوج بازگشایی شد

سهامداران عدالت بخوانند/ جزییات تازه درباره واریز مرحله سوم سود اعلام شد

رییس کل دادگستری کرمان: وضع برخی از قوانین؛ موجب سنگ‌اندازی در تولید می‌شود / اگر از ظرفیت‌های کرمان استفاده شود، بخش زیادی از مشکلات اقتصادی استان و کشور رفع می‌شود

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)