کد خبر: ۲۸۰۳۰
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۷
ارسال به دوستان
ذخیره
دیروز نماد‌های «کرمان»، «ارفع» و «ساینا» هر یک با نزدیک به 5 درصد افزایش شاهد بیشترین افزایش قیمت بودند و نماد‌های کشرق، سبزوا و کاسپین با همین میزان افت قیمت رو‌به‌رو شدند.
در آخرین روز این هفته نخستین عرضه اولیه فرابورس ایران در سال 97 با کشف قیمت 1700 ریالی برای هر سهم شرکت پتروشیمی غدیر در نماد معاملاتی «شغدیر» انجام شد که نزدیک به 147 هزار نفر در این عرضه مشارکت کردند. عرضه اولیه 10 درصد از سهام شغدیر معادل 130 میلیون سهم این شرکت که در بازه قیمتی 1650 تا 1700 ریالی و به روش ثبت سفارش انجام شده بود با تخصیص بیش از 99 درصدی سهام به حقیقی‌ها پایان یافت.

به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا)، و بنابر اعلام روابط عمومی فرابورس ایران، در پی این عرضه اولیه حجم معاملات فرابورس ایران در روز جاری نسبت به روز گذشته افزایش یافت به گونه‌ای که حجم معاملات در بازار‌های نُه‌گانه فرابورس به بیش از 740 میلیون ورقه بهادار به ارزش بیش از 4 هزار و 623 میلیارد ریال رسید که این حجم از داد‌و‌ستد‌ها در بیش از 202.5 هزار نوبت معاملاتی صورت گرفت. در این میان، بازار‌های اول و دوم فرابورس در مجموع میزبان معامله افزون بر 553 سهم به ارزش بالغ بر یک هزار و 160 میلیارد ریال بودند که نماد شرکت سهامی ذوب‌آهن اصفهان با ثبت حجم معاملاتی نزدیک به 197 میلیون سهم به ارزش معاملاتی 263 میلیارد ریال صدر‌نشین این دو بازار از نظر میزان حجم و ارزش مبادلاتی شد.

در روزی که گذشت نماد‌های «کرمان»، «ارفع» و «ساینا» هر یک با نزدیک به 5 درصد افزایش شاهد بیشترین افزایش قیمت بودند و نماد‌های کشرق، سبزوا و کاسپین با همین میزان افت قیمت رو‌به‌رو شدند.

امروز چهارشنبه 13 تیر‌ماه 97، سه تابلو بازار پایه میزبان داد‌و‌ستد 163 میلیون سهم به ارزش 269 میلیارد ریال بود بودند که در این میان نماد واحیا متعلق به تابلو ب با بیش از 47 میلیارد ریال ارزش، بیشترین ارزش معاملاتی را به خود اختصاص داد.

شاخص کل فرابورس نیز امروز در حالیکه در ساعات اولیه افزایش بیش از 10 واحدی را تجربه کرده و به پله 1263 واحدی رسیده بود، هفته کاری را با ثبت ارتفاع 1252 واحدی به پایان رساند. نماد‌های زاگرس و مارون با بیش از 4 و 2 واحد تاثیر، مثبت‌ترین اهرم‌ها بر آیفکس بودند و در کنار افت‌و‌خیز‌ سایر نماد‌ها در نهایت در افزایش 2.5 واحدی شاخص کل سهیم بودند.

در ادامه، تابلو تسهیلات مسکن نیز در روزی که حداکثر اختلاف قیمتی تسه‌‌ها به 31 هزار ریال نمی‌رسید شاهد مبادله بیش از 48 هزار ورقه بهادار به ارزش 33 میلیارد ریال بود که در این میان تسه آبان 96 با بیشترین استقبال رو‌به‌رو شد و بیش از 17 هزار تسه در این نماد به ارزش 11.5 میلیارد ریال در 282 نوبت معاملاتی میان معامله‌گران دست‌به‌دست شد.

همچنین بیش از 3 میلیون ورقه بهادار به ارزش 2 هزار و 946 میلیارد ریال در تابلو اوراق با درآمد ثابت جابه‌جا شد که «افاد1» با حجم معاملاتی 1.5 میلیون ورقه‌ای و ارزش معاملاتی نزدیک به 1 هزار و 413 میلیارد ریالی، صدرنشین اوراق در این تابلو شد.

علاوه بر این، معامله بیش از 9 میلیون ورقه بهادار متعلق به صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله (ETF) به ارزش نزدیک به 170 میلیارد ریال رقم خورد.

از رویداد‌های مهم هفته آتی نیز می‌توان به عرضه اولیه بیش از 15 میلیون ورقه اسناد خزانه اسلامی در نماد «اخزا623» که در تاریخ 28 مرداد‌ماه 1399 سررسید می‌شود اشاره کرد. بدین ترتیب یکشنبه 17 تیرماه در بازار ابزار‌های نوین مالی فرابورس ایران شاهد عرضه این سری از اسناد خزانه اسلامی خواهیم بود.
برچسب ها: فرابورس ، نماد کرمان
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

رییس دادگستری زرند: برخورد قضایی در انتظار افرادی که اطفال را به تکدی‌گری می‌گمارند

نیمی از مزارع گندم قلعه گنج در معرض سیل قرار دارند

فرماندار جیرفت: همه امکانات خدماتی و امدادی استان پای کار هستند

تعرفه‌های پزشکی ابلاغ شد

آخرین وضعیت قیمت ها در بازار طلا و سکه

مدیرکل امور اتباع استانداری کرمان: اکنون شرایط و امکان پذیرش جدید مهاجران در استان وجود ندارد

مدارس شهرستان جیرفت و قلعه‌گنج سه‌شنبه و چهارشنبه تعطیل شد

در صورت اطلاع مسئولان زمینه‌سازی ساخت دقایق کوتاه مربوط به کرمان در فضای شهری کرمان به شکل مناسبی تدارک دیده می‌شد

عملیات شجاعانه فرزندان غیور ایران اسلامی موجب افتخار است/ این حمله یک تصمیم استراتژیک برای نمایش اقتدار، امنیت و غرور ملی بود/ باید به قدرت ملی خود ببالیم

حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی جرم و مورد پیگرد است

پربازدید ها

کرمان و 14 استان دیگر درگیر کاهش بارندگی

آخرین شرایط سهمیه بنزین و کارت سوخت در سال 1403 مشخص شد

قیمت طلا و سکه جهشی شد

امسال  ۹۰۰ تن کلزا از مزارع جنوب کرمان برداشت می‌شود

جدیدترین قیمت سکه، طلا و ارز در بازار

برداشت گندم از مزارع عنبرآباد آغاز شد

خانوار‌ها طبق مدل خودرو و تراکنش‌های بانکی دهک‌بندی می‌شوند

پرواز همه فرودگاه‌های کشور برقرار شد

آخرین وضعیت قیمت ها در بازار طلا و سکه

نحوه درخواست صدور کارت سوخت از اردیبهشت تغییر می‌کند

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)