کد خبر: ۲۸۰۴۸
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۲
ارسال به دوستان
ذخیره
یک عضو مجلس شورای اسلامی در خصوص محدودیت سفر علمای اهل ست مخصوصا مولوی عبدالحمید گفت: در خصوص این محدودیت‌ها با آقای علوی جلسه خصوصی داشتم و ایشان مطالبی را در این زمینه عنوان کردند.
یک عضو مجلس شورای اسلامی در خصوص محدودیت سفر علمای اهل ست مخصوصا مولوی عبدالحمید گفت: در خصوص این محدودیت‌ها با آقای علوی جلسه خصوصی داشتم و ایشان مطالبی را در این زمینه عنوان کردند.

محمود صادقی درباره محدودیت مسافرت برخی از علمای اهل سنت از استان محل زندگی‌شان گفت: هفته گذشته طی تذکری کتبی به وزرای کشور و اطلاعات در خصوص محدودیت مسافرت علمای اهل سنت این مطلب را عنوان کردیم.

وی ادامه داد: برای این‌که این تذکر در مجلس مطرح شود، باید امضاها به ۱۰۰ نفر می‌رسید، اما نخواستیم فضا ملتهب شود بنابراین با همین تعداد افراد شروع کردیم. بعداز  جمع آوری امضاها  از طرف وزارت اطلاعات با من تماس گرفته شد تا در مورد این موضوع به بحث و گفت‌وگو بنشینیم و به راه حل مناسبی دست پیدا کنیم.

این عضو فراکسیون امید یادآور شد: البته این خبر چندین ماه است که مطرح شده و شخص آقای مولوی عبدالحمید نیز در خطبه‌های نمازشان در آذر ماه‌ این موضوع را بیان کردند.

وی  با بیان این که در خصوص این محدودیت‌ها با آقای علوی جلسه خصوصی داشتم،‌ گفت: با وزیر اطلاعات در این زمینه تماس گرفتم و یک جلسه هم با وی برای پیگیری این موضوع گذاشتیم که ایشان مطالبی را در این زمینه عنوان کردند.

صادقی ادامه داد: وزیر اطلاعات گفتند آقای مولوی مسافرت زیاد دارند و این محدودیت به خاطر جو امنیتی است، که پاسخ دادم حق تردد و جا‌به‌جایی از جمله حقوق شهروندی هر فرد است، چه برسد به یک روحانی برجسته که دلسوز نظام است.

وی تاکید کرد: آقای مولوی عبدالحمید در تمامی مراحل از نظام حمایت کردند و در انتخابات اخیر سنگ‌تمام گذاشتند، بنابراین درست نیست که اینگونه با وی برخورد شود.

نماینده مردم تهران گفت: این‌گونه رفتارها و عملکردها باعث یأس و ناامیدی مردم و همچنین خلف وعده آقای روحانی می‌شود.

وی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه مولوی عبدالحمید نقش بسزایی را در رأی‌آوری روحانی در دوازدهمین انتخابات ریاست جمهوری داشته،‌ آیا درباره این محدودیت‌ها با شخص رئیس‌جمهور مکاتبه و یا صحبت‌هایی شده است،‌ عنوان کرد: بله، این موضوع بیان شده است،‌ البته به‌غیر از بحث حمایت آقای مولوی از ریاست‌جمهوری آقای روحانی، باید این نکته را به یاد داشته باشیم، ایشان همیشه حامی نظام بوده است و هیچ گونه عملی انجام نداده که مغایر با مسائل جمهوری اسلامی ایران باشد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری هم در یک نامه مکتوب اعلام کردند که حقوق اهل سنت رعایت شود و اساسا هیچ گونه تعارضی بین رویکردهای نظام و این بخش از جامعه ایران وجود ندارد.

وی افزود: در اصول مختلف از جمله ۱۹ و ۲۰ بر برابری حقوق اقوام، قوم ها و قبیله‌های مختلف تاکید شده است و اصل ۱۲ هم این مهم را به رسیمت می‌شناسد و از اقوام و گروه‌های مختلف اهل سنت نام می‌برد.

صادقی تاکید کرد: با این که مذهب رسمی کشور ما شیعه و اسلام است اما مذاهب دیگر را به رسمیت می‌شناسد، حتی به آن‌ها اجازه داده است در محل‌هایی که اکثریت دارند مقررات شرعی خودشان را اجرا کنند.

وی افزود: قانون اجازه داده است که بقیه اقوام در مجلس حضور داشته باشند و خوشبختانه ما تعداد زیادی نماینده اهل سنت در مجلس داریم.


منبع: ایلنا
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

دستگیری عاملان تیراندازی منجر به جرح 2 شهروند در کهنوج

قیمت طلا، سکه و ارز پنجشنبه ۳۰ فروردین‌ ۱۴۰۳

یک عادت مهم برای کاهش تاثیر استرس بر قلب

نجات 16 خودروی گرفتار در سیلاب توسط عوامل راهداری جنوب کرمان

هلالی‌های محیط ‌زیست کرمان آبگیری شدند

حضور بیش از 70 تیم گشت پلیس راه در محورهای بارانی استان کرمان

معاون وزیر آموزش و پرورش: امکان افشای سوالات آزمون‌های وزارت آموزش و پرورش غیرممکن است

محور فاریاب _کهنوج بازگشایی شد

سهامداران عدالت بخوانند/ جزییات تازه درباره واریز مرحله سوم سود اعلام شد

رییس کل دادگستری کرمان: وضع برخی از قوانین؛ موجب سنگ‌اندازی در تولید می‌شود / اگر از ظرفیت‌های کرمان استفاده شود، بخش زیادی از مشکلات اقتصادی استان و کشور رفع می‌شود

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)