کد خبر: ۲۸۰۵۰
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۰
ارسال به دوستان
ذخیره
سرپرست معاونت سیاسی استانداری کرمان عنوان کرد
سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمان گفت: 60 درصد مواد مخدر قاچاق نیز از مسیرهای استان کرمان عبور می‌کند و در زمینه کالا و احشام هم این مسأله را شاهد هستیم.

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمان گفت: 60 درصد مواد مخدر قاچاق نیز از مسیرهای استان کرمان عبور می‌کند و در زمینه کالا و احشام هم این مسأله را شاهد هستیم.

حمید ملانوری صبح امروز در در نشست خبری کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان کرمان اظهار داشت: با توجه به شرایط کشور در حوزه اقتصادی و اجتماعی، مبارزه با قاچاق به امر جدی‌تری تبدیل شده است تا بازار را داشته باشیم و حمایت از مصرف کننده و تولید کننده صورت گیرد.

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمان بیان داشت: بخش عمده کالای قاچاق از طریق مرزهای کشور در حوزه استان سیستان و بلوچستان و هرمزگان وارد می‌شود که استان کرمان به دلیل مجاورت با این استان‌ها تحت تاثیر قرار داشته و بخش عمده‌ای از قاچاق کالا از مسیرهای داخل و ترانزیتی استان عبور می‌کند.

ملانوری افزود: 60 درصد مواد مخدر قاچاق نیز از مسیرهای استان کرمان عبور می‌کند و در زمینه کالا و احشام هم این مسأله را شاهد هستیم.

وی با اشاره به اینکه ایران هفتمین کشور در حوزه استفاده از لوازم آرایشی و بهداشتی است، ادامه داد: با توجه به این میزان مصرف، بیش از 70 درصد بازار لوازم آرایشی و بهداشی در اختیار محصولات تقلبی و قاچاق است.

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمان تصریح کرد: سال 95 بیش از 135 هزار قلم انواع لوازم آرایشی و بهداشتی در استان کرمان کشف شد و سال 96 با توجه به مسائل توجیهی و اطلاع‌رسانی به مردم و بازاریان با کاهش 45 درصد قاچاق لوازم آرایشی مواجه بودیم.

وی گفت: سال گذشته در حوزه مبارزه با قاچاق لوازم آرایشی و بهداشتی 74 هزار قلم کشفیات داشتیم که 45 درصد نسبت به سال 95 کاهش را نشان می‌دهد.

ملانوری با اشاره به میزان کشفیات کالاهای قاچاق در سال گذشته خاطرنشان کرد: در تجهیزات ماهواره‌ای 27 هزار و 52 قطعه، تجهیزات پزشکی 124 قلم، وسایل نقلیه 61 دستگاه، لوازم خانگی 730 هزار و 123 عدد، برنج 182 هزار 392 کیلو کشف شده است.

وی بیان داشت: سوخت قاچاق 972 هزار و 229 لیتر، دام قاچاق 4 هزار و 437 راس، دارو 697 قلم، خشکبار 109 هزار و 435 کیلوگرم، وسایل صوتی تصویری 327 دستگاه و مواد محترقه 93 هزار و 784 عدد کشفیات داشتیم.

ملانوری اظهار داشت: به لحاظ مقایسه‌ای، تجهیزات پزشکی 43 درصد، وسایل نقلیه 36 درصد، لوازم خانگی 4 هزار و 900 درصد، سوخت 33 درصد، دام 117 درصد، دارو 66 درصد و صوتی و تصوری 47 درصد افزایش کشفیات داشتیم.

وی ابراز داشت: ارزش ریالی کالاهای قاچاقی که در سال گذشته کشف شده 801 میلیارد و 734 میلیون و 657 هزار ریال بوده که 36 درصد افزایش را نشان می‌دهد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمان گفت: آمار پرونده‌هایی که به تعزیرات حکومتی در بخش کالای قاچاق ارجاع شده است طی سال گذشته در مجموع یک‌هزار و 442 پرونده بوده که به لحاظ ریالی 113 میلیارد و 286 میلیون و 233 هزار و 657 ریال قیمت‌گذاری شده است.

وی تصریح کرد: سه ماهه ابتدای امسال پرونده‌های ارجاع شده به تعزیرات حکومتی در حوزه قاچاق کالا 12 درصد افزایش را نشان می‌دهد و 532 پرونده بوده است.

ملانوری افزود: ارزش ریالی کالاهای قاچاق کشف شده امسال 38 میلیارد و 104 میلیون و 366 هزار و 647 ریال است که 109 درصد افزایش دارد.

وی ابراز داشت: یک هفته قبل دستور‌العمل ایجاد کارگروه تشخیص ایرانی و خارجی بودن مصنوعات طلا ابلاغ شده است تا در صورت قاچاق بودن با آن برخورد شود.
منبع: فارس
برچسب ها: حمید ملانوری ، قاچاق
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

دستگیری عاملان تیراندازی منجر به جرح 2 شهروند در کهنوج

قیمت طلا، سکه و ارز پنجشنبه ۳۰ فروردین‌ ۱۴۰۳

یک عادت مهم برای کاهش تاثیر استرس بر قلب

نجات 16 خودروی گرفتار در سیلاب توسط عوامل راهداری جنوب کرمان

هلالی‌های محیط ‌زیست کرمان آبگیری شدند

حضور بیش از 70 تیم گشت پلیس راه در محورهای بارانی استان کرمان

معاون وزیر آموزش و پرورش: امکان افشای سوالات آزمون‌های وزارت آموزش و پرورش غیرممکن است

محور فاریاب _کهنوج بازگشایی شد

سهامداران عدالت بخوانند/ جزییات تازه درباره واریز مرحله سوم سود اعلام شد

رییس کل دادگستری کرمان: وضع برخی از قوانین؛ موجب سنگ‌اندازی در تولید می‌شود / اگر از ظرفیت‌های کرمان استفاده شود، بخش زیادی از مشکلات اقتصادی استان و کشور رفع می‌شود

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)