کد خبر: ۲۸۰۷۷
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۷ - ۱۹:۵۸
ارسال به دوستان
ذخیره
شهردار کرمان:
وی در پاسخ به انتقاد از عملکرد شهرداری در ایام نوروز گفت: انتقادات را می‌پذیریم اما توجه داشته باشید که در همان ایام تنها شهرداری در این زمینه وارد عمل شد و اقداماتی از جمله تهیه نقشه و راه‌اندازی پایگاه‌های اطلاع‌رسانی "از من بپرس" را انجام داد و اگر شهرداری همین اقدامات را هرچند با کاستی، انجام نمی‌داد، مورد دیگری در شهر وجود نداشت.

شهردار کرمان با بیان اینکه از رونقی که اقتصاد گردشگری به شهر می‌دهد شهرداری هم منتفع خواهد شد، گفت: به گردشگری اعتقاد داریم و این موضوع در اولویت‌های شهرداری قرار دارد و برای رونق و توسعه این صنعت پای کار هستیم.

 "مهران ‌عالم زاده" در نشست کمیسیون گردشگری و خدمات اتاق کرمان، افزود: در حد امکان از اختیارات قانونی استفاده و به گردشگری کمک می‌کنیم هرچند که شهرداری متولی گردشگری نیست و اولویت‌های دیگری برای این مجموعه تعریف شده که اگر انجام نشوند سایر دستگاه‌ها هم نمی‌توانند برنامه‌های خود در زمینه گردشگری را پیاده کنند و به نتیجه برسند.

وی با بیان اینکه شهرداری تاکنون نیز فعالیت‌های متعددی در حوزه گردشگری انجام داده است، اظهار کرد: بازسازی بازار و میدان گنجعلی‌خان و همچنین بناهای تاریخی از جمله این فعالیت‌ها است زیرا اعتقاد داریم معماری بخشی از هویت شهر است و اهمیت ویژه‌ای دارد. 

عالم‌زاده در پاسخ به سوالی مبنی بر دلیل عقب‌ماندگی گردشگری شهر، تصریح کرد: شهر کرمان در بسیاری زمینه‌ها از جمله آموزش، بهداشت، راه و... کاستی‌هایی دارد و این مشکل تنها متوجه بخش گردشگری نیست ضمن اینکه بخش خصوص هم نتوانسته در این صنعت به وظیفه خود به خوبی عمل کند، مثلا چرا در حوزه هتل عملکرد موفقی نداشتیم؟ دولت که نمی‌تواند هتل بسازد و حتما بخش خصوصی باید به این موارد بپردازد.

شهردار کرمان از شکل‌گیری شوراها و شهرداران محله در قالب جدید خبر داد و گفت: در زمینه مناسب‌سازی سیمای شهر نیز فعالیت‌های جدیدی را آغاز کردیم که امیدواریم ظرف چندسال آینده بتوانیم چهره شهر را از حالت فعلی تغییر دهیم. 

وی در پاسخ به انتقاد از عملکرد شهرداری در ایام نوروز گفت: انتقادات را می‌پذیریم اما توجه داشته باشید که در همان ایام تنها شهرداری در این زمینه وارد عمل شد و اقداماتی از جمله تهیه نقشه و راه‌اندازی پایگاه‌های اطلاع‌رسانی "از من بپرس" را انجام داد و اگر شهرداری همین اقدامات را هرچند با کاستی، انجام نمی‌داد، مورد دیگری در شهر وجود نداشت.

عالم‌زاده از آمادگی شهرداری برای دریافت پیشنهادات بخش خصوصی در زمینه خواهرخواندگی با سایر شهرهای دنیا و استفاده از تجربیات و امکانات آنها خبر داد و گفت: برای برخی فعالیت‌ها در حوزه گردشگری بسته‌های تشویقی در نظر گرفته‌ایم که امیدواریم برای توسعه این صنعت راهگشا باشد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)