کد خبر: ۲۸۱۶۹
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۸
ارسال به دوستان
ذخیره
واکنش بازار به انتخاب رییس جدید بانک مرکزی
رئیس اتحادیه فروشندگان طلا و جواهر از کاهش قیمت سکه نسبت به دیروز خبر داد و ضمن ارائه پیشنهاداتی برای مدیریت بازار سکه به رییس کل جدید بانک مرکزی، گفت: قیمت‌ها به گونه‌ای است که تقاضای خرید مصنوعات طلا افت کرده و قدرت خرید سکه نیز وجود ندارد.
ابراهیم محمدولی  درباره آخرین قیمت‌های بازار طلا تا لحظه ارسال این خبر اظهار کرد: هر قطعه قیمت سکه تمام طرح جدید سه میلیون و ۴۲۰ هزار تومان، سکه تمام طرح قدیم سه میلیون و ۲۲۰ هزار تومان، نیم‌سکه یک میلیون و ۶۸۱ هزار تومان و ربع‌سکه ۸۵۱ هزار تومان است.

وی با اشاره به قیمت جهانی هر اونس طلا به ارزش ۱۲۲۷ دلار، افزود: قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار ۲۷۲ هزار و ۲۵۰ تومان، هر مثقال طلای ۱۸ عیار یک میلیون و ۲۵۴ هزار و ۶۰۰ تومان، هر مثقال طلای ۱۷ عیار یک میلیون و ۱۸۰ هزار و ۳۰۰ تومان و سکه‌ یک گرمی ۴۶۱ هزار تومان در بازار تعیین شده‌ است.

پیشنهاداتی به آقای رییس‌کل

رئیس اتحادیه فروشندگان طلا و جواهر با بیان اینکه قیمت‌ها نسبت به دیروز کاهش داشته اما نسبت به ساعات پیش قیمت‌ها افزایشی شده است، افزود: امیدواریم این کاهش قیمت همین‌طور ادامه یابد و آرامش هم برگردد.

 ان‌شاءالله ریاست جدید بانک مرکزی سیاستی را به کار گیرد و در عمل شدت و حدت داشته باشد و با اطرافیان مشورت کند تا آرامش را به بازار اقتصادی و سکه و طلا برگرداند.

محمدولی در ادامه خاطرنشان کرد: بانک مرکزی باید در درجه اول عرضه و تقاضا را مد نظر قرار دهد و در درجه دوم هرآنچه نیاز بازار است را هم بتواند تامین کند. اگر این اتفاقات بیفتد آرامش در بحث سکه به بازار برمی‌گردد و قیمت طلا هم که جهانی است. امیدواریم در آینده وضعیت موجود بهبود یافته و نوسانات و تنش‌ها و التهابات از بین برود.

افت تقاضای خرید طلا؛ نبود قدرت خرید سکه 

وی درباره حاشیه‌های ایجادشده و تاثیر آن بر بازار توضیح داد: ممکن است مواردی اثرگذاری زیادی نداشته باشد، اما نمی‌تواند بی‌تاثیر هم باشد. طلا فلزی است که عوامل خارجی و داخلی خیلی زود روی آن تاثیر می‌گذارد. 
در این برهه از زمان ممکن است این گونه موارد، از استعفا و حرف و حدیث‌ها تاثیر جزئی روی قیمت طلا داشته باشد اما اگر بانک مرکزی خیلی زود بتواند تعهدات و ثبات را در بازار ایجاد کند، تاثیراتش کوتاه‌مدت و زودگذر است.

رئیس اتحادیه فروشندگان طلا و جواهر در پاسخ به میزان تقاضا برای طلا و سکه بیان کرد: با این قیمت‌ها نمی‌توان انتظار داشت تقاضا خیلی زیاد باشد.
 تقاضا در بحث مصنوعات که خیلی پایین است و رکود عجیبی وجود دارد. در زمینه سکه هم معمول و معقول است و شدت نگرفته زیرا قیمت‌ها طوری شده که مردم کمتر قدرت خرید دارند و نمی‌توانند تقاضای خرید داشته باشند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)