کد خبر: ۲۸۲۳۸
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۰:۴۰
ارسال به دوستان
ذخیره
مدیر کل سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان گفت: کرمان به زودی قطب فولاد کشور خواهد شد. به گزارش گفتار نو، مهدی حسینی‌نژاد امروز صبح در پنجمین همایش حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان بیان داشت: امروز از افرادی تقدیر می‌کنیم که از منظر تولید به عنوان سربازان جنگ اقتصادی نام برده می‌شود و در هر جنگی طبیعتاً تلفاتی هم داریم. وی افزود: در شرایط کنونی کشور شاهد نوسانات روزانه و ساعتی قیمت‌ها هستیم که باعث شده اقتصاد کشور دچار چالش شود. حسینی‌نژاد بیان داشت: استان کرمان از ظرفیت‌های بسیار خوبی در زمینه‌هایی صنعت، معدن، تجارت، انرژی‌های پاک و کشاورزی بهره می‌برد.

مدیر کل سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان گفت: کرمان به زودی قطب فولاد کشور خواهد شد.

به گزارش گفتار نو، مهدی حسینی‌نژاد امروز صبح در پنجمین همایش حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان بیان داشت: امروز از افرادی تقدیر می‌کنیم که از منظر تولید به عنوان سربازان جنگ اقتصادی نام برده می‌شود و در هر جنگی طبیعتاً تلفاتی هم داریم.

وی افزود: در شرایط کنونی کشور شاهد نوسانات روزانه و ساعتی قیمت‌ها هستیم که باعث شده اقتصاد کشور دچار چالش شود.

حسینی‌نژاد بیان داشت: استان کرمان از ظرفیت‌های بسیار خوبی در زمینه‌هایی صنعت، معدن، تجارت، انرژی‌های پاک و کشاورزی بهره می‌برد.

رییس سازمان صنعت معدن و تجارت استان کرمان خاطرنشان ساخت: کسانی که در این مراسم از آن‌ها به عنوان تولید کنندگان برتر نام برده می‌شود افرادی هستند که ظرفیت‌های موجود استان را از بالقوه به بالفعل تبدیل کرده است.

وی افزود: کسانی در بیرون از مرزها به دنبال ایجاد چالش در کشور هستند اما با کمک و همت تولیدکنندگان از این بحران عبور خواهیم کرد.

حسینی‌نژاد تصریح کرد: در زمینه ظرفیت‌های معدنی استان کرمان رتبه نخست را با ۴۰ درصد تولید ناخالص داخلی به خود اختصاص داده است.

وی یادآور شد: در استان کرمان شاهد بیش از ۵.۸ میلیارد تن ذخایر فلزی و کانی‌های غیر فلزی هستیم اما اگر در این خصوص برنامه‌ریزی وجود نداشته باشد نه تنها ذخایر خود را از دست می‌دهیم بلکه به محیط زیست هم ضرر می‌رسانیم.

مدیر کل سازمان صنعت معدن و تجارت استان کرمان اشاره کرد: باید برنامه‌ریزی کنیم تا ارزش افزوده ایجاد شود و قیمت‌ها کاهش پیدا کند.

وی افزود: در سال‌های گذشته در حوزه‌های معدنی بیش از ۳۶ هزار میلیارد تومان ظرفیت داشتیم در حالی که کرمان به عنوان قطب فولاد کشور در آینده‌ای نزدیک مطرح می‌شود.

حسینی‌نژاد ادامه داد: هم اکنون ۳ میلیون تن شمش فولاد در استان تولید می‌شود که تا پایان سال این رقم به ۱۰ میلیون تن می‌رسد در حالی که در سند چشم‌انداز پنج ساله ۵۵ تن پیش‌بینی شده است.

وی به حوزه خدمات اشاره کرد و گفت: در این حوزه شاهد کاهش قیمت‌ها در جهت حقوق مصرف‌کنندگان هستیم در حالی که بسیاری از نوسانات که در حوزه ارزی و بازار تجربه می‌کنیم با ایجاد ارتباط بین آنها از بین خواهد رفت.

مدیر کل سازمان صنعت معدن و تجارت استان کرمان افزود: ۱۴۰۹ واحد صنعتی در استان وجود دارد که به کار تولیدی مشغول هستند که در شمال استان ۶۰ هزار واحد فعالیت می‌کنند.

وی یادآور شد: ۴۴۰ پروانه بهره‌برداری در استان وجود دارد و شرکت‌های بزرگ مس‌سرچشمه و میدکد جزو آنها هستند که کمک بزرگی برای واحد‌های تولیدی کوچکتر محسوب می‌شوند.

حسینی‌نژاد عنوان داشت: بر اساس طرح عارضه‌یابی در واحد‌های کوچکتر توانستیم به تولید رونق زیادی بدهیم در صورتی که ۴۳ واحد تولیدی با مشکل بازار مواجه بودند و واحد‌های بزرگتر به کمک آنها آمدند.

مدیر کل سازمان صنعت معدن و تجارت استان کرمان گفت: در حوزه تنظیم بازار ممکن است قوانین بسیار متفاوتی وجود داشته باشد که با برنامه‌ریزی درست می‌توان بازار را متعادل کرد.

وی افزود: با اتکا به ظرفیت بازار مصوبات کمیته بحران و تنظیم بازار را می‌توان تعیین کرد و عدم ثبات قیمت‌ها با استفاده از ظرفیت‌های تولید تنظیم می‌شود.

حسینی‌نژاد یادآور شد: با برنامه‌ریزی درست و دقیق می‌توان با همکاری همه دستگاه‌ها و سازمان‌ها چالش‌های موجود را از بین ببریم که خوشبختانه شاهد اتفاقات خوبی در این خصوص هستیم.

وی بیان داشت: هم اکنون بیش از ۳۶ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در استان وجود دارد در صورتی که در سنوات گذشته ۸ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذار داشتیم.

حسینی‌نژاد افزود: در گذشته همیشه نگاه به سمت دولت بوده و بیش از ۸۷ درصد سرمایه‌گذاری را توسط دولت انجام می‌گرفت اما در حال حاضر این بحث برعکس شده است.

وی گفت: قرار شده ۳.۷ درصد بهره‌وری در حوزه صنعت معدن و تجارت داشته باشیم که این آمار در استان ۲.۸ درصد پیش‌بینی شده است.

مدیر کل سازمان صنعت معدن و تجارت استان کرمان تصریح کرد: در استان شورای برنامه‌ریزی تشکیل شده تا در جهت تنظیم بازار کمک کند.

وی افزود: بزرگترین چالش برای تولیدکنندگان بحث نوسانات ارزی و عدم ثبات نرخ ارز است که در تولید و نهایتا در بحث مصرف کنندگان تاثیر به سزایی دارد اما با مدیریت صحیح می‌توان این نوسانات را به حداقل رساند.

وی گفت: در قانون سال ۹۲ قیمت‌گذاری به سازمان جهادکشاورزی واگذار شده که محقق نشد و این مهم بر عهده سازمان صنعت معدن و تجارت واگذار شد که خود چالش‌های زیادی به وجود آورد.

حسینی‌نژاد افزود: در حال حاضر باید همه دستگاه‌های نظارتی، قضایی و استانی که عضو کارگروه تنظیم بازار هستند با مساعدت و همکاری هم کار قیمت‌گذاری را انجام دهند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)