کد خبر: ۲۸۲۹۰
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۳
ارسال به دوستان
ذخیره
رئیس جهاد دانشگاهی کرمان عنوان کرد
رئیس جهاد دانشگاهی استان کرمان گفت: کرمان دومین استان است که بانک خون بند ناف را در اختیار دارد.
رضا کامیاب‌مقدس به مناسبت سی و هشتمین سالگرد تاسیس جهاد دانشگاهی، پیش از خطبه‌های نماز جمعه شهر کرمان اظهار داشت: جهاد دانشگاهی با روحیه جهادی تاسیس و این روحیه همچنان حفظ شده است.

رئیس جهاد دانشگاهی استان کرمان از اهداف این سازمان گفت و تاکید کرد: سخت‌کوشی در این نهاد، نهادینه شده و در راستای اهداف والای انقلاب اسلامی پیش می‌رود، زمانی که برای انقلاب کار می‌کنیم، باید به هر قیمت ممکن آن را به پایان رسانده و از سختی‌ها و مشکلات فراروی آن نترسیم.

وی از اقدامات جهاد دانشگاهی در سطح کشور و همین طور استان کرمان گفت و ابراز کرد: در سطح ملی همگان با پژوهشکده رویان و اقدامات آن آشنا هستند که به یکی از افتخارات جمهوری اسلامی تبدیل شده و در زمینه درمان ناباروری موفق و در زمینه سلول‌های بنیادی ایران را به 10 کشور برتر دنیا تبدیل کرده است.

کامیاب‌مقدس ادامه داد: رویان، شبیه‌سازی حیوانات را مهندسی کرده که شیر حیوات آن حاوی انواع آنتی‌بیوتیک‌ها و همین طور در موارد دیگر انسولین است که برای بسیاری از بیماران کاربرد حیاتی دارد.

وی طراحی سکوهای شناور نفتی و همین طور همکاری در صنایع دفاعی را از دیگر اقدامات جهاد دانشگاهی برشمرد و خاطرنشان کرد: دو سال قبل در نمایشگاهی که مشترک با وزارت دفاع برگزار شد، نمونه‌هایی از اقدامات موثر جهاد دانشگاهی را دیده‌ایم که تولید موتور اژدر و انواع پهپادها نمونه‌هایی از آنها هستند.

رئیس جهاد دانشگاهی استان کرمان از تلاش این نهاد برای کاهش وابستگی ایران در راستای گیرنده‌های پر قدرت رادیویی گفت و تصریح کرد: در هر جایی که صدای کشور ایران بلند است، رد پایی از جهاد دانشگاهی می‌توانیم ببینیم.

کامیاب مقدس از تحقیقات پزشکی و گیاهان دارویی سخن به میان آورد و اضافه کرد: جهاد دانشگاهی در این زمینه وارد شده و اقدامات خود را آغاز و تا حدود زیادی پیش رفته است.

وی به استان کرمان و اقدامات تحت مدیریت خود پرداخت و تشریح کرد: جهاد دانشگاهی کرمان در سه حوزه فعالیت داشته که علمی و تحقیقاتی، فرهنگی و آموزشی از جمله آن هستند.

کامیاب‌مقدس تدوین سند توسعه فرهنگی و اجتماعی را از اقدامات موثر جهاد دانشگاهی در استان کرمان نامید و ادامه داد: استانداری کرمان تدوین این سند را به جهاد دانشگاهی واگذار کرد و این نهاد نیز با حساسیت به آن ورود کرد.

رئیس جهاد دانشگاهی استان کرمان اضافه کرد: در آن سند چالش‌های فرهنگی دیده شده و معضلات و مشکلات اجتماعی به دقت بررسی و وظیفه هر یک از دستگاه‌های استان در آن مشخص شده است.

وی با اشاره به اینکه سند توسعه فرهنگی و اجتماعی استان را با توجه به مقدورات استانی تدوین کردیم، تاکید کرد: در زمان تحقیق پیرامون تدوین این سند، مشکلات و معضلاتی را شاهد بودیم که حتی در تخیل شما هم نمی‌گنجد، این سند را تدوین کردیم تا شاهد کاهش معضلات و مشکلات باشیم.

وی طرح آمایش را بزرگترین طرح استان کرمان خواند و بیان کرد: این همان طرحی است که می‌تواند توسعه اقتصادی و اجتماعی استان کرمان را در دل خود داشته باشد، این طرح، مهمترین سند توسعه و برنامه‌ریزی استان کرمان و یک نقشه راه بوده که محققین جهاد دانشگاهی آن را تدوین کرده‌اند.

کامیاب مقدس از سند دیگری در کرمان پرده برداشت و گقت: تدوین این سند به قدری در استان کرمان موفق بود که به عنوان الگو برای کل کشور ارسال شد.

وی اضافه کرد: در این طرح به مسائل اقتصادی، نیروی انسانی، منابع طبیعی و مساله زیست‌محیطی توجه و به شرایط استان کرمان توجه شده است، با 50 پروژه عظیم کار را مشخص کرده تا در 15 سال آینده با یک کار جهادی بتوانیم مسائل اقتصادی و اجتماعی را ارتقاء ببخشیم.

رئیس جهاد دانشگاهی استان کرمان تاسیس 10 دفتر تسهیلگری را در راستای همین طرح دانست و تاکید کرد: جمعیت قابل توجه‌ای از مردم کرمان در حاشیه شهرها و در بافت‌های فرسوده زندگی می‌کنند که خود را فراموش شده می‌دانند، به همین دلیل هم هست که در خطر معضلات اجتماعی قرار دارد.

کامیاب‌مقدس ادامه داد: در این طرح، 10 محله انتخاب و دفاتر تسهیلگری ایجاد شده تا بین مردم و دستگاه‌های اجرایی ارتباط برقرار کنند، در این محله‌ها استعدادهای علمی و ورزشی فوق‌العاده‌ای کشف کرده‌ایم که با هزینه‌های اندک، آینده درخشانی دارند و افتخاری برای استان می‌شوند که اگر فراموش می‌شدند قطعا سرنوشت تلخی داشتند.

وی استان کرمان را دومین استانی خواند که بانک خون بند ناف را در اختیار دارد و در این زمینه گفت: بیش از 4 هزار نفر در این بانک عضو هستند.

رئیس جهاد دانشگاهی استان کرمان اضافه کرد: تا چند سال قبل این خون که گنج بی‌قیمتی بوده و منبعی ارزشمند از سلول‌های ذی‌قیمت است، دور ریخته می‌شد اما اکنون آن را در بیمارستان جمع‌آوری کرده و برای سالیان متمادی آن را نگهداری می‌کنیم.

کامیاب مقدس عنوان کرد: چند سال پیش رضا تاجیکی که 12 ساله بود و از بیماری خونی خطرناکی رنج میبرد، را با همین خون که از خواهرش گرفته بودیم، به عنوان اولین نفر، درمان کردیم.

وی از طراحی و ساخت کانکس‌های تاشو گفت و ابراز داشت: این نوع کانکس را که امکان انتقال و انبار راحتی دارد را در کشور ثبت برند کردیم.
منبع: فارس
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)