کد خبر: ۲۸۳۰۰
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۳
ارسال به دوستان
ذخیره
در مورد اصلاح‌طلبان، مهمترین مشکل فرهنگی که وجود دارد، این است که ما پیروزی‌مان جبهه‌ای است اما پس از انتخابات، نگاهمان فردی و حزبی می‌شود. یک زمانی وزیر بهداشت آقای روحانی می‌خواست رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان را انتخاب کند، یک هیئتی از بچه‌های کرمان پیشنهاداتشان را دادند، من هم نظراتم را مطرح کردم.

سیدحسین مرعشی سخنگوی و عضو بلندپایه حزب کارگزاران سازندگی اخیرا در نشستی که در دفتر مرکزی این حزب در تهران برگزار شده به نحوه انتصاب رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان اشاره کرده است.

بخشی از سخنان وی به نقل از روزنامه سازندگی به شرح ذیل است:

×× در مورد اصلاح‌طلبان، مهمترین مشکل فرهنگی که وجود دارد، این است که ما پیروزی‌مان جبهه‌ای است اما پس از انتخابات، نگاهمان فردی و حزبی می‌شود. 

یک زمانی وزیر بهداشت آقای روحانی می‌خواست رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان را انتخاب کند، یک هیئتی از بچه‌های کرمان پیشنهاداتشان را دادند، من هم نظراتم را مطرح کردم. 

××اما ایشان همه کاندیداها را کنار گذاشت و یک فرد اصولگرا را به عنوان رئیس دانشگاه انتخاب کرد. 

××من از آقای هاشمی پرسیدم که این فرد را از کجا پیدا کردی؟ گفت: من ایشان را شخصا از دوران دانشجویی می‌شناختم. گفتم که آقای هاشمی! شما هیچ توجه کرده‌اید که یک جبهه‌ای انتخابات را سامان داده‌اند و برده‌اند تا آقای روحانی بشود رئیس جمهور و تو بشوی وزیر! قرار نیست که شما بر اساس تشخیص فردی رئیس دانشگاه بگذاری. 

××این آقا در انتخابات طرفدار نامزد دیگری بوده، بچه‌هایی که در همان دانشگاه کار کرده‌اند برای آقای روحانی چه می‌شود؟ عین همین برخورد را آقای دکتر نجفی هم وقتی شهردار تهران بود کرد. ممکن است با آقای افشانی هم همین مشکل را پیدا کنیم. تو شهردار خودت که نیستی! تو شهردار شورایی و آن شورا هم شورای یک جبهه است. این رفتارها معنی ندارد. یعنی هر کس را یک پست به او دادیم، باور کند که آن پست مال خودش است؟ پس جبهه سیاسی چه می‌شود؟

××در تصمیمات حزبی هم مثل همین تصمیمات فردی مشکل داریم. هر حزبی می‌گوید که همش مال من است. من از این جهت مورد انتقاد شما اعضای حزب بوده‌ام که فلانی در شورای عالی از ما حمایت نمی‌کند. من از افراد دفاع نمی‌کنم. من از جبهه دفاع می‌کنم. 

××من وقتی می‌رسیم به یک انتخاب، نگاه می‌کنم که در کل جبهه برای این یک کار چه کسی مناسب‌تر است. مگر می‌شود که عضو شورای عالی اصلاح‌طلبان باشم و در زمان انتخاب، نگاه کارگزارانی داشته باشم؟ اگر این نگاه را دارم نباید بروم آنجا، بمانم کار حزبی بکنم. اگر آنجا رفتم به بچه‌های حزب اتحاد، حزب کار، حزب کارگزاران و... باید با یک چشم نگاه کنم. ما با این مشکل مواجهیم.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

دستگیری عاملان تیراندازی منجر به جرح 2 شهروند در کهنوج

قیمت طلا، سکه و ارز پنجشنبه ۳۰ فروردین‌ ۱۴۰۳

یک عادت مهم برای کاهش تاثیر استرس بر قلب

نجات 16 خودروی گرفتار در سیلاب توسط عوامل راهداری جنوب کرمان

هلالی‌های محیط ‌زیست کرمان آبگیری شدند

حضور بیش از 70 تیم گشت پلیس راه در محورهای بارانی استان کرمان

معاون وزیر آموزش و پرورش: امکان افشای سوالات آزمون‌های وزارت آموزش و پرورش غیرممکن است

محور فاریاب _کهنوج بازگشایی شد

سهامداران عدالت بخوانند/ جزییات تازه درباره واریز مرحله سوم سود اعلام شد

رییس کل دادگستری کرمان: وضع برخی از قوانین؛ موجب سنگ‌اندازی در تولید می‌شود / اگر از ظرفیت‌های کرمان استفاده شود، بخش زیادی از مشکلات اقتصادی استان و کشور رفع می‌شود

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)