کد خبر: ۲۸۳۵۳
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۱
ارسال به دوستان
ذخیره
با حضور جمعی از مسئولان استانی نمایشگاه آثار منتخب تصویرگری دو سالانه براتیسلاوا (ایرانی و اسلواک)در موزه معاصر صنعتی کرمان گشایش یافت.
با حضور جمعی از مسئولان استانی نمایشگاه آثار منتخب تصویرگری دو سالانه براتیسلاوا (ایرانی و اسلواک)در موزه معاصر صنعتی کرمان گشایش یافت.

در این نمایشگاه 42 اثر از تصویرگران ایرانی و اسلواک که تاکنون موفق به دریافت جایزه این مسابقه شده‌اند ،در معرض دید بازدید کنندگان قرار گرفته که از میان این آثار 29 تصویرگری از اسلواک و 13 اثر از ایران است.

علاوه بر این، 25 اثر تصویرگری جایزه بزرگ( گرند پرایز) نیز در این نمایشگاه به نمایش گذاشته می‌شود که مربوط به تصویرگرانی است که موفق به دریافت جایزه این رقابت شده اند.

دوسالانه‌ تصویرگری براتیسلاوا مهمترین و منحصر بفردترین رویداد در زمینه‌ تصویرگری کتاب کودک و نوجوان است که با پشتیبانی یونسکو و همکاری شعبه های ملی دفتر بین المللی کتاب برای نسل جوان در کشور اسلواکی برگزار می شود.

در سال جاری و با هماهنگی انجام شده بین سوزانا جاروسوا مدیر اجرایی مسابقه دو سالانه تصویرگری و اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فرصتی فراهم شده تا آثار منتخب این دوسالانه با همکاری سفارت اسلواک در قالب نمایشگاه در استان‌های مختلف ایران به نمایش گذاشته شود.

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان در آیین افتتاحیه دومین نمایشگاه آثار منتخب تصویرگری دوسالانه براتیسلاوا در موزه هنرهای معاصر با اشاره به اینکه سهم هنرمندان تصویرگر کتاب کودک و نوجوان در سطح استان و کشور در عرصه بین المللی باید مشخص باشد ،گفت : آثار تصویرگران کتاب کودک و نوجوان در این نمایشگاه عرضه می شود.

وحید محمدی با بیان اینکه تصویرگران ایرانی در عرصه بین اللملی افتخارات زیادی را کسب کرده اند، افزود: نسل جدید می توانند با نوآوری و شور، نشاط در این عرصه فعالیت کنند.

محمدی خواستار قرار گرفتن کتاب کودک و نوجوان در سبد اقتصاد خانوارها شد و اظهارداشت :خوشبختانه بحث تصویرگری در غرفه نمایشگاه های وزارت فرهنگ و هنر ارشاد در کشور مطرح است.

وی افزود: در استان کرمان تصویرگران فعالی وجود دارد که در این راستا باید ارتباط اداره اداره کل فرهنگ و هنر ارشاد کرمان با هنرمندان کانون پرورش فکری بیشتر شود.

تیراژ کتاب در سطح کشور پایین است

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان با اشاره به اینکه تیراژ کتاب در سطح کشور پایین است خاطرنشان کرد: امیدواریم آثار به زبان های مختلف منتشر و تجدید چاپ شوند.
استان کرمان دومین میزبان این نمایشگاه است که از 24 تا 30 مردادماه جاری در موزه هنرهای معاصر دایر است.

دوسالانه تصویرگری براتیسلاوا زیر نظر دفتر بین‌المللی کتاب برای نسل جوان (IBBY) هر دو سال یک بار در شهر براتیسلاوا در کشور اسلواک برگزار می‌شود و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به عنوان نماینده ایرانی این مسابقه در هر دوره با اعلام فراخوان به ناشران و جمع‌آوری آثار برگزیده تصویرگران ایرانی اقدام به برگزاری نشست داوری با حضور تصویرگران و کارشناسان برگزیده این حوزه می‌کند.
این نمایشگاه که به همت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان و با مشارکت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی با حضور جمعی از مسئولان در موزه هنرهای معاصر صنعتی برپا شد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

دستگیری عاملان تیراندازی منجر به جرح 2 شهروند در کهنوج

قیمت طلا، سکه و ارز پنجشنبه ۳۰ فروردین‌ ۱۴۰۳

یک عادت مهم برای کاهش تاثیر استرس بر قلب

نجات 16 خودروی گرفتار در سیلاب توسط عوامل راهداری جنوب کرمان

هلالی‌های محیط ‌زیست کرمان آبگیری شدند

حضور بیش از 70 تیم گشت پلیس راه در محورهای بارانی استان کرمان

معاون وزیر آموزش و پرورش: امکان افشای سوالات آزمون‌های وزارت آموزش و پرورش غیرممکن است

محور فاریاب _کهنوج بازگشایی شد

سهامداران عدالت بخوانند/ جزییات تازه درباره واریز مرحله سوم سود اعلام شد

رییس کل دادگستری کرمان: وضع برخی از قوانین؛ موجب سنگ‌اندازی در تولید می‌شود / اگر از ظرفیت‌های کرمان استفاده شود، بخش زیادی از مشکلات اقتصادی استان و کشور رفع می‌شود

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)