کد خبر: ۲۸۳۵۹
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۴
ارسال به دوستان
ذخیره
رییس کل دادگستری استان کرمان عنوان کرد:
رییس کل دادگستری استان کرمان در خصوص مدیران دو تابعیتی استان گفت: در استان کرمان مدیر دو تابعیتی نداریم و شایعه هایی مربوط به دو تابعیتی برخی از مدیران نیز از اساس کذب می باشد.

رییس کل دادگستری استان کرمان در خصوص مدیران دو تابعیتی استان گفت: در استان کرمان مدیر دو تابعیتی نداریم و شایعه هایی مربوط به دو تابعیتی برخی از مدیران نیز از اساس کذب می باشد.

یدالله موحد در نشست مطالبه گری قرارگاه شهید احمدی روشن بسیج دانشجویی کرمان، تحت عنوان "گفتمان مطالبه" در پاسخ به دبیر قرارگاه شهید احمدی روشن ضمن بیان اینکه این یک فرصت مغتنم است که در خدمت شما جوانان خوش فکر بسیجی قرار دارم، گفت: من علاقمند به حضور در بین دانشجویان هستم و به مسئولین دانشجویی نیز گفته ام که با فراهم شدن یک فضای مناسب در جمعی دلسوز به سوالات شما دانشجویان جواب می دهم.

رییس دادگستری استان کرمان در خصوص امر مطالبه گری اظهار کرد: مطالبه گری امری مقدس محسوب می شود و مسئولان قضائی استان نیز به دلیل وظیفه ذاتی قوه قضائیه  که احیای حقوق عامه است؛ خود مطالبه گر هستیم و اگر ملت ما مطالبه گر باشد مطمئنا وضعیت کشور متفاوت از این خواهد بود.

وی در ادامه پیرامون بحث مطرح شده در خصوص معدن بحرآسمان و مشکلات پیش آمده در این خصوص ضمن بیان اینکه باید مفصلا راجع به این قضیه صحبت و بررسی شود گفت: دادستان جیرفت به قضیه ورود پیدا کرده است و قضیه در حال بررسی است. هرچند که این موضوع، اختلاف بین دستگاه های دولتی است و ما نمی توانیم به اینجور قضایا مدام ورود پیدا کنیم و ممکن است مخل کار دستگاه های دولتی شویم.

رییس کل دادگستری استان کرمان درباره دادگاه‌های شهر کرمان، فضای زندان ها، فعالیت قضات و سامانه ثنا نیز  اظهار کرد: سامانه ثنا می خواهد از همه اتباع و شهروندان مشخصاتی داشته باشد تا هر زمان به سیستم قضائی مراجعه می کنند سیستم قضائی آن افراد را بشناسد و با آن ها ارتباط برقرار کند و این سامانه حریم خصوصی افراد را حفظ می کند.

وی اضافه کرد: 70 درصد ابلاغ های قضائی  در استان کرمان الکترونیکی هستند. این اقدام سبب پیشگیری فساد در جامعه و صرفه جویی در منابع انسانی می شود ولی ما در کشور جزوء استانهایی هستیم که در سامانه ثنا و اوراق الکترونیکی رو به پیشرفت هستیم  و باید به 90 درصد برسیم.

موحد در ادامه به موضوع نوسانات اخیر در بازار سکه و ارز و تاثیر آن بر پرونده های استان کرمان تصریح کرد: نوسانات سکه و ارز در کشور سبب افزایش 15 هزار پرونده به دادگستری استان کرمان شده است و این خود سبب تراکم کار و کاهش کیفیت کار دستگاه قضائی خواهد شد و کمیت بر روی کیفیت تاثیرگذار است.

وی بیان کرد: برای ورود هر قاضی به دستگاه قضائی حدود 2 سال نیاز است و ما در استان کرمان هم جذب کلی و هم جذب مخصوص مناطق محروم داشته ایم. زیرا در مناطق محروم باید قاضی حتما بومی و یا از شهرهای همجوار باشد تا در محل ماندگاری داشته باشند.

رئیس کل دادگستری استان کرمان جمعیت کیفری استان کرمان را زیاد دانست و گفت: این ازدیاد به دلیل این می باشد که کرمان در مسیر ترانزیتی مواد مخدر قرار دارد و زندانیان دارای محکومیت های بالایی هستند که این امر سبب جمعیت کیفری بالا شده است

موحد در  خصوص مدیران دو تابعیتی استان گفت: در استان کرمان مدیر دو تابعیتی نداریم و شایعه هایی مربوط به دو تابعیتی برخی از مدیران نیز از اساس کذب می باشد.

وی در رابطه با پرونده مهدی جهانگیری  نیز افزود: مهدی جهانگیری با همکاری اطلاعات سپاه بازداشت شد و از آن جایی که تنها برخی از جرایم وی در کرمان بود تحقیقات انجام شد و وی برای رسیدگی به اتهام دیگر به تهران منتقل شد.

موحد در خصوص پروژه دل عالم در کرمان نیز  بیان کرد: این پروژه قرار بود در حد فاصل بین شهرهای جوپار، محی آباد و ماهان احداث شود و شامل 5 هزار هکتار زمین بود که با ورود دستگاه قوه قضائیه و سازمان بازرسی به این پرونده به دلیل مشکلاتی مانند مشکلات محیط زیستی با آن مخالفت و جلوی این قضیه در کرمان گرفته شد.

رئیس کل دادگستری استان کرمان ادامه داد: دشمن در فضای مجازی به هر وسیله ای متوسل می شود تا امنیت روانی جامعه را سلب نماید لذا به دنبال ترویج و نهادینه کردن فساد سیستمی در کشور است هرچند فساد موردی در کشور وجود دارد اما سیستمی نیست.

موحد با اشاره به این که استان کرمان در خصوص مقابله با احتکار پیش قدم بوده است؛ بیان کرد : عده ای تحت تاثیر وضعیت اقتصادی کشور دست به احتکار زده اند و تا کنون در مرکز استان 13 انبار شناسایی شده اند که تیم های متولی وارد عمل شده و چندین انبار و خودرو احتکاری ضبط و کشف شده اند.

موحد در پایان ضمن بیان اینکه اطلاع رسانی و عدم استفاده از تمام ظرفیت رسانه، خلا قوه قضاییه است، تصریح کرد: این قوه، تاکنون نتوانسته از ظرقیت رسانه به خوبی استفاده کند و در صداوسیما نیز وقت محدودی دارد و مقام معظم رهبری نیز از این موضوع گلایه دارند و می فرمایند "قوه قضائیه باید اطلاع رسانی خود را تقویت کند".

وی ادامه داد: اگر قوه قضائیه زیاد درگیر رسانه شود ممکن است از رسالت اصلی خود که دادرسی می باشد دور بماند و اطلاع رسانی این قوه در احکامش است و در سال گذشته طبق آمار 700 هزار رای صادر و به طرفین اعلام شده است و تنها قضات برای 575 هزار پرونده تصمیم گیری کرده اند.

رئیس کل دادگستری استان کرمان با اشاره به این که مردم زمانی قوه قضائیه را باور می کنند که تصمیمات محکم و مستدل داشته باشد؛ عنوان کرد: در کنار این نگاه که وظیفه ذاتی قوه قضائیه است، اما باید خدمات دستگاه قضایی به خوبی اطلاع رسانی و معرفی شود.
منبع: ایسنا
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

ضرورت شناسه یکتا برای تمامی فعالان اقتصادی؛ کسب‌وکارهای بدون شناسه یکتا قانونی نیست

قیمت انواع سکه و طلا سه شنبه 4 اردیبهشت 1403

فردا 5 اردیبهشت آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی جدید

بارش شدید باران برق شهر زرند را قطع کرد / بارندگی سیل‌آسا در زرند

معاون سازمان غذا و دارو: عطاری‌ها حق فروش دارو یا فرآورده دارویی را ندارند

کاهش حقوق کارگران با تعطیلی روز پنجشنبه تخلف است

بیشترین بارندگی برای روز چهارشنبه است / احتمال وقوع سیل و طغیان رودخانه‌های فصلی

خودروهای دارای چراغ نامناسب و نور خیره کننده توقیف می شوند

آخرین وضعیت آبی سدهای کرمان پس از بارندگی های اخیر

انتقاد از دفع لجن تصفیه خانه فاضلاب در شهر کرمان و بالازدگی فاضلاب در محدوده شهرک الهیه

پربازدید ها

صدور هشدار نارنجی با فعالیت سامانه بارشی در مناطقی از استان کرمان

شهادت یکی دیگر از مجروحان حادثه تروریستی کرمان

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی کرمان عنوان کرد: بی‌انگیزگی پزشکان متخصص برای حضور در شهرستان‌ها به دلیل کمبود زیرساخت‌های درمانی

بیشترین بارندگی برای روز چهارشنبه است / احتمال وقوع سیل و طغیان رودخانه‌های فصلی

بارش شدید باران برق شهر زرند را قطع کرد / بارندگی سیل‌آسا در زرند

کشف جسد دانشجوی دندانپزشکی رفسنجان در ارتفاعات کوه‌های سرچشمه

کمبود شدید تمامی گروه‌های خونی در بم / درخواست از شهروندان برای اهدای خون

مدیرکل منابع طبیعی استان کرمان: برداشت گیاهان دارویی ممنوع و با متخلفان برخورد قضایی می‌شود

تیراندازی با اسلحه در درگیری خانوادگی در منوجان 4 مصدوم بر جای گذاشت

افشای جزئیاتی جدید از حادثه تروریستی کرمان؛ ساچمه‌های جلیقه انفجاری آلوده بودند

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)