کد خبر: ۲۸۳۸۲
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۸
ارسال به دوستان
ذخیره
معاون دادگستری کل استان کرمان خبر داد:
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان با اشاره به نتایج تفاهمنامه میثاق امنیت و عدالت پایدار با سران طوایف اظهار کرد: قتل های جنوب و شرق استان کرمان در سال گذشته 28 درصد کاهش پیدا کرد و در سه ماهه اول امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته 38 درصد جرایم خشن و 50 درصد قتل ها در جنوب و شرق استان کاهش داشته ضمن آنکه از دی ماه سال گذشته نیز تاکنون 167 قبضه سلاح جنگی با هدایت سران طوایف به مقامات انتظامی و نظامی تحویل داده شده است.
"محمدباقر اسلامی 27 مردادماه در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: اگر جامعه رسانه ای یک اجتماع زنده باشد و با همه دستگاه های جامعه تعامل داشته باشند، موجب بیداری و قرار گرفتن جامعه در مسیر صحیح خواهد شد.

وی بر لزوم تعامل دستگاه ها با رسانه ها تاکید کرد و افزود: انتقادها باید دلسوزانه و سازنده باشد و نباید جو چاپلوسی در بین رسانه ها ایجاد شود و رسانه ها فقط به تمجید نپردازند و باید واقعیت ها را به درستی انعکاس دهند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان با بیان رسالت‌ها و وظایف معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان عنوان کرد: معاونت اجتماعی و پیشگیری در عرصه های پیشگیری های فرهنگی، حقوقی، قضایی، وضعی و انتظامی فعالیت می کند.

وی ادامه داد: برگزاری کارگاه‌های آموزشی پیش، حین و بعد از ازدواج از سال 96 در استان آغاز شده است به طوری که در هر هفته سه روز افرادی که در شرف ازدواج هستند در این کارگاه ها آموزش لازم را می بینند.

اسلامی از راه اندازی سه مرکز مهر خانواده در کرمان برای ملاقات فرزندان با والدین زندانی خود، خبر داد و اظهار کرد: ساماندهی مراکز مشاوره خانواده، راه اندازی 12 مرکز مشاوره خانواده در جنوب و شرق استان، کارگروه پیش بینی و پیشگیری از بافت های فرسوده و ناکارآمد از جمله اقدامات این معاونت می‌باشند.

گزارشی مبنی بر زمین خواری در استان کرمان نداشتیم 

وی عنوان کرد: با راه اندازی کارگروه پیش بینی و پیشگیری از بافت های فرسوده و ناکارآمد، دیگر در استان کرمان در سنوات گذشته گزارشی مبنی بر زمین خواری نداشتیم.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان بیان کرد: کمیته توانمندسازی جوامع روستایی راه اندازی کرده ایم که تاکنون 253 روستا در این راستا را شناسایی کردیم و این کمیته در راستای جلوگیری از مهاجرت‌ها اقدامات موثری در این روستا صورت داده است.

وی تصریح کرد: در بحث صیانت از آب اقدامات مطلوبی در سطح استان با هم افزایی دستگاه های مختلف انجام شده است به گونه ای که گام های موثری در راستای مسدودسازی چاه های غیرمجاز و همچنین فرهنگسازی برای مدیریت مصرف آب برداشته شده است.

اسلامی داوری و دادرسی خصوصی را 2 عنصر مهم در این راستا دانست و بیان کرد: در 5 صنفی که بیشترین پرونده ورودی به دادگستری دارند پیشنهاد دادیم که داوری را در شروط قراردادهای آنها اضافه شده تا از حقوق مردم بیشتر صیانت شود.

وی از فواید مجازات های جازیگزین حبس سخن گفت و اظهار کرد: جشنواره مجازات های جایگزین در سنوات گذشته دو بار برگزار شده است و در سال جاری نیز برگزاری این جشنواره در دستور کار داریم.

برگزاری همایش عقود بانکی در مهرماه 

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان از مباحث و مشکلات اقتصادی سخن به میان آورد و بیان کرد: برای ایجاد وحدت رویه بین قضات و آگاهی دادن به مدیران بانک ها و فعالین اقتصادی چندین کارگاه آموزشی در خصوص عقود بانکی برگزار کرده ایم که در مهرماه سال جاری نیز همایش عقود بانکی را دوباره در کرمان برگزار خواهیم کرد.

وی با بیان این مطلب که از ظرفیت رسانه ها و شبکه های اجتماعی برای اطلاع رسانی عمومی استفاده های مناسب کرده ایم، تصریح کرد: برای برگزاری همایش پیشگیری از خشونت از یک سال قبل در مناطق مختلف حضور یافتیم و کارگاه های آموزشی در هر منطقه که لازم بود برگزار کردیم و ماحصل این همایش با حدود 120 نفر از سران طوایف انعقاد قراردادی تحت عنوان میثاق امنیت و عدالت پایدار امضا کردیم.

اسلامی با اشاره به نتایج این تفاهمنامه با سران طوایف اظهار کرد: قتل های جنوب و شرق استان کرمان در سال گذشته 28 درصد کاهش پیدا کرد و در سه ماهه اول امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته 38 درصد جرایم خشن و 50 درصد قتل ها در جنوب و شرق استان کاهش داشتیم ضمن آنکه از دی ماه سال گذشته تا کنون 167 قبضه سلاح جنگی با هدایت سران طوایف تحویل داده شده است.

وی از برگزاری همایش سران طوایف در شهریورماه امسال خبر داد و عنوان کرد: در سال گذشته طرح نظام مراقبت اجتماعی از دانش آموزان در شهرستان بم و در منطقه دو کرمان برگزار شد که در این طرح دانش آموزان در معرض آسیب یا آسیب دیده شناسایی و در سامانه ثبت می شوند و به نهادهایی که وظیفه حمایتی دارند ارجاع داده می شوند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان برگزاری دوره های رشد مدار، تعامل و همکاری مشارکت‌های مردمی، برگزاری نشست‌ها با سازمان های مردم نهاد، باز تاسیس ستاد دیدبان‌های مردمی از جمله اقدامات این معاونت برشمرد.
منبع: ایسنا
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

دستگیری عاملان تیراندازی منجر به جرح 2 شهروند در کهنوج

قیمت طلا، سکه و ارز پنجشنبه ۳۰ فروردین‌ ۱۴۰۳

یک عادت مهم برای کاهش تاثیر استرس بر قلب

نجات 16 خودروی گرفتار در سیلاب توسط عوامل راهداری جنوب کرمان

هلالی‌های محیط ‌زیست کرمان آبگیری شدند

حضور بیش از 70 تیم گشت پلیس راه در محورهای بارانی استان کرمان

معاون وزیر آموزش و پرورش: امکان افشای سوالات آزمون‌های وزارت آموزش و پرورش غیرممکن است

محور فاریاب _کهنوج بازگشایی شد

سهامداران عدالت بخوانند/ جزییات تازه درباره واریز مرحله سوم سود اعلام شد

رییس کل دادگستری کرمان: وضع برخی از قوانین؛ موجب سنگ‌اندازی در تولید می‌شود / اگر از ظرفیت‌های کرمان استفاده شود، بخش زیادی از مشکلات اقتصادی استان و کشور رفع می‌شود

پربازدید ها

سامانه بارشی قوی در جنوب کرمان آغاز شد / ثبت بیشترین میزان بارندگی تاکنون در میانده جیرفت

گزارش هواشناسی از میزان بارش‌ها تاکنون در کرمان / هشدار برای کاهش دما و سرمازدگی محصولات کشاورزی

بارش باران  ۱۰ راه روستایی در جنوب کرمان را مسدود کرد / اوج بارش‌ها از عصر امروز

فرماندار جیرفت: همه امکانات خدماتی و امدادی استان پای کار هستند

اعلام محدودیت‌های ترافیکی روز ارتش در کرمان

راه ارتباطی 50 روستای کوهستانی در شرق کرمان مسدود شد

خبر خوش برای دانش‌آموزان؛ امکان استفاده از تک‌ماده برای ۴ درس امتحانات نهایی

ثبت سفارش کتاب‌های درسی به تعویق افتاد

کشف لاشه چهار رأس جبیر و سه قبضه سلاح از شکارچیان غیرمجاز در راور

پیرو هشدار وقوع سیلاب؛ بیمارستان صحرایی در کرمان برپا شد

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)