کد خبر: ۲۸۴۴۲
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۹:۳۸
تعداد نظرات: ۲ نظر
ارسال به دوستان
ذخیره
شهباز حسن‌پور نماینده مردم سیرجان و بردسیر عنوان کرد:
ما ده‌ها و صدها نفر افراد کارآمد را در مجلس داشته‌ایم که از طریق مختلف برای پست‌های حساس در کشور معرفی‌شده‌اند و از نمونه این‌ها آقای دکتر تاج گردون که هم سو دولت و اصلاح‌طلب است. ده‌ها گروه هم موافقین و هم معتدلین و هم مخالفین دولت اظهار دارند که آقای تاج گردون در هر مسئولیتی در دولت قرار گیرند موفق هستند اما دولت از ایشان هم استفاده نکرد. البته این سیاست دولت تا این لحظه است.


شهباز حسن‌پور نماینده مردم سیرجان و بردسیر و یکی از گزینه‌های تصدی استانداری کرمان؛ پس از منتفی شدن حضورش در راس استانداری کرمان به سوالات هفته‌نامه صدای تاک توضیح داده که خلاصه آن در پی می‌آید:

 
** الآن با توجه به اينکه منابع کشوري محدود و خواسته‌ها نامحدود است، لابي‌گري هم يکي از رموز موفقيت يک مدير مي‌تواند باشد. نمونه موفق لابي‌گري در دوره مديريت آقاي رزم حسيني به‌وضوح مشخص شد. حالا بستگي دارد به اينکه شما اين لابيگري را چگونه تفسير مي‌کنيد و از لابي‌گري چه برداشتي شود؟

** من لابي‌گري را يک کار موفق در کشور مي‌دانم. بنده سال‌هاست که آقاي مهندس باهنر به‌عنوان يک چهره که همه به‌عنوان يک انسان باهوش، زيرک و موفق در بحث قانونگذاري در کشور ياد مي‌کردند که قدرت لابي‌گري خوبي هم دارد.

 {س: شما خودتان را براي استان داري کرمان شايسته ميدانيد؟}

 ** خير؛ به‌هيچ‌وجه

{س: برخي از تحرکات شما براي لابيگري براي گزينه استانداري شدن در کرمان خبر ميدهند. حتي يک سري اخبار درز کرده بود که شما مراجعاتي به وزارت کشور هم داشتهايد. اين اخبار صحت داشته است؟}

** به‌طورکلي همه گزينه‌هاي وزارت کشور هرگونه رفت‌وآمدي را ثبت و ضبط ميکنند. بنده حتي براي استيفاي حق طبيعي مردم بردسير و سيرجان هم به وزارت کشور مراجعه نداشتم و هيچگونه تلاشي را حتي تلفني با شخص وزير نداشته‌ام.

 {س: حتي براي چرايي تعلل در انتخاب استاندار کرمان پيگيري نکرديد؟}

** حتي به اين منظور هم پيگيري نکردم تا شايبه‌اي ايجاد نشود. هرکس مدرکي در اختيار دارد استدعا دارم مدارک را منتشر کند.

{س:  در فضاي مجازي مطرح است که آقاي حسن‌پور با دست پس مي‌زند و با پا پيش مي‌کشد؛ چرا چنين قضاوتي در مورد شما در فضاي مجازي وجود دارد؟} 

** اين فضاي مجازي در مورد چه کسي از مديران نظام قضاوت نمي‌کند که بنده مستثنا از اين موضوع باشم.

** بنده از ابتداي انقلاب تا به امروز براي هيچ پستي، شخصاً اقدام نکرده‌ام و هرکجا هم مسئوليتي را پذيرفته‌ام بنا به تشخيص مسئولان امر بوده است. در بحث نمايندگي هم مدارک و مستندات حضور عزيزاني که از سيرجان هفته‌ها به کرمان مي‌آمدند تا بنده را براي نمايندگي سيرجان متقاعد کنند، وجود دارد. خوشبختانه هم زنده و هم آماده هستند در هرجايي شهادت بدهند. حتي بعضي‌ها که از عملکرد بنده پشيمان هستند شهادت خواهند داد که آنها پيگير بودند نه بنده.

{س: ضمن اينکه فکر کنم براي حضور شما با توجه به مصوبه اخير مجلس منع قانوني هم وجود دارد. هم اينکه بازنشسته هستيد و هم اينکه نماينده مجلس هستيد و مجلس هم با استعفاي شما موافقتي نکرده است. درست است؟}

** هيچ منع قانوني ندارم.

{س: مگر بازنشسته نيستيد؟}
** عرض می‌کنم خدمتتان. شما سؤال می‌کنید یا محاکمه بنده را؟ بنده چون جزء خانواده ایثارگران هستم یک‌بار دیگر می‌توانم برگشت به کار بشوم.

{س: البته به خود سپاه پاسداران؟}
بله؛ من با 23 سال خدمت با درخواست خودم بازنشسته‌ شدم. تا 35 سال می‌توانم برای خدمت دعوت به کار شوم؛ اما در مورد مجلس هم وقتی دولت در مورد نماینده‌ای به جمع‌بندی و تصمیم رسید به مجلس اعلام می‌کند و در مجلس هم موافقین و مخالفین صحبت می‌کنند. آن موقع است که با رأی‌گیری، با استعفای نماینده از مجلس، موافقت یا مخالفت می‌شود.

** قانون ایثارگران این اجازه را می‌دهد که بنده برگشت به کار شوم و ازآنجا به هر جای دیگر مأمور به خدمت شوم. ولی در بحث مجلس آنچه واقعیت دارد و شما برای اینکه شفاف پاسخ سؤالتان را بگیرید این است که به‌طورکلی دولت آقای روحانی از نمایندگان در هیچ سمتی برای هیچ مسئولیتی استفاده نکرده است.

** آقای روحانی به وزیر کشور رسماً و شخصاً هم اعلام کرده است که از نمایندگان به این دو دلیل کسی را دعوت به کار نکنید؛ یا موافقین دولت هستند که ما در مجلس به آن‌ها نیاز داریم یا مخالفین دولت هستند که نباید به دولت بیایند. آقای رئیس‌جمهور در ابتدای دولت جدید به وزیر کشور و سایر وزرا اعلام کردند که از نمایندگان در هیچ سمتی استفاده نشود.

** ما ده‌ها و صدها نفر افراد کارآمد را در مجلس داشته‌ایم که از طریق مختلف برای پست‌های حساس در کشور معرفی‌شده‌اند و از نمونه این‌ها آقای دکتر تاج گردون که هم سو دولت و اصلاح‌طلب است. ده‌ها گروه هم موافقین و هم معتدلین و هم مخالفین دولت اظهار دارند که آقای تاج گردون در هر مسئولیتی در دولت قرار گیرند موفق هستند اما دولت از ایشان هم استفاده نکرد. البته این سیاست دولت تا این لحظه است.

**بنده به‌جرئت عرض می‌کنم بنده یک‌بار اعلام کردم که خادم مردم هستم و مردم بنده را به‌عنوان خادم انتخاب کردند که از حق‌وحقوق مردم در خانه ملت دفاع کنم هرچند این روزها با عملکرد ضعیف بعضی وزرا ما شرمنده مردم شده‌ایم.

{س: شما خودتان را هم‌سو و حامی دولت می‌دانید یا نه؟}
** بنده بارها هم اعلام کرده‌ام که فردی مستقل هستم و وابسته به هیچ حزب و جناحی نیستم.

** هرکجا که منافع مردم ایجاب کند از دولت حمایت می‌کنم و هرکجا منافع مردم به خطر بیافتد، قطعاً از دولت سؤال خواهیم کرد و تذکر خواهیم داد. در طول ده سال گذشته برنامه کاری بنده شفاف و پویا بوده و با هیچ‌کسی عقد اخوت نبسته‌ایم.

** در کمیته نمایندگان جمنا من عضو نبودم. از من یک مصاحبه‌ای شد، در خصوص جمنا. بنده به‌عنوان یک کارشناس، نظر دادم که این کار می‌تواند خوب باشد. هم‌اکنون هم اعتقادم بر این است هرچند بنده در هیچ حزب و گروه و جناحی نیستم اما انتخابات کشور باید به‌صورت حزبی باشد. چون مثلاً فردی با لیست امید وارد مجلس شده اما امروز به هیچ‌کدام از بحث‌های اقتصادی لیست امید پایبند نیست.

** ما با عنوان مستقلین در مجلس حضور داریم. فراکسیون مستقلین یکی از فراکسیون‌های فعال مجلس است. ما مستقلین آتش به اختیار هستیم.

**در خیلی موارد مستقلین در مجلس براساس شناختی که پیدا می‌کنند عمل می‌کنند و در بعضی موارد به جمع‌بندی می‌رسند افراد شاخصی را که از توانمندی‌های لازم برخوردار هستند و وابستگی حزبی و گروهی و جناحی هم دارند موردحمایت مستقلین قرار می‌گیرند. 

** به‌عنوان‌مثال آقای ظریف، وزیر دولت تدبیر و امید است. برداشت ما این است ایشان یک انسان شجاع و اعتدا‌ل گر و موفق هستند شاید در برجام برخی به ایشان ایراد بگیرند ولی دلیل نمی‌شود که توانایی‌های ایشان زیر سؤال برود. ایشان یکی از شاخص‌ترین چهره‌های وزارت خارجه در طول تاریخ این کشور بوده است چه قبل از انقلاب و چه بعد از انقلاب.

** بله باافتخار {عضو ستاد قالیباف}‌بودم و به ایشان اعتقادم داشتم و هم‌رزم بنده بودند و هیچ پشیمان هم نیستم.
{س: در برخی محافل مطرح‌شده است که شما سودای کاندیداتوری از کرمان دارید. صحت دارد؟}
آرزو بر جوانان عیب نیست.

** بنده هر کاری را که بخواهم انجام دهم چه کاندیداتوری و چه مسئولیت دیگری، قطعاً با اتاق فکرم در سیرجان مشورت می‌کنم و هرچه آن‌ها بگویند میگویم چشم. بگویند بیا کرمان، نماینده نشو و این کار را اجرایی نکن می‌گویم چشم.

{س: تا این لحظه با اتاق فکرتان در این مورد صحبت کرده‌اید؟}
خیر؛ هنوز تا انتخابات خیلی زمان است.

**  بالاخره ما یک جریان فکری در کشور و در سیرجان هستیم. قطعاً تصمیمات من هم در اتاق فکر گرفته می‌شود. بنده به‌شخصه هیچ‌گونه تصمیمی را برای خودم نخواهم گرفت. آنچه پاسخ‌خواهید گرفت با مشورت اتاق فکرم خواهد بود.

{س: فارغ از دیدگاه اتاق فکرتان، شخصاً فکر می‌کنید در کرمان شانس رأی‌آوری دارید؟}
اگر روزی تصمیم بگیرم که کرمان بیایم؛ قطعاً. به خاطر اینکه من بیست سال در کرمان مسئولیت داشته‌ام. هم من شناختی از مردم کرمان دارم و هم آن‌ها در مسئولیت‌های مختلف از بنده شناخت دارند.

{س: یعنی به مردم سیرجان پشت می‌کنید؟}
عرض کردم که هرچه اتاق فکر تصمیم بگیرد.

** {درباره اعضای اتاق فکر} قطعاً جمعی از فرهیختگان و فرزانگان شهرستان سیرجان در تمامی بخش‌های مختلف از مجمع کشاورزان گرفته تا فرهنگیان، دانشگاهیان، پزشکان و دانشجویان که فعال‌ترین مجموعه‌ای بودند که من دارم. شما همیشه دیده‌اید بنده نسبت به دیگران تجمع بانوان را در ستادمان بیشتر داشته‌ام.

** {س: شاخص‌ترین چهره‌های اتاق فکر شما چه کسانی هستند؟} 
اجازه بدهید همچنان گمنام باقی بمانند چون اگر من آن‌ها را معرفی کنم مطمئن باشد از همین امروز همه به سراغشان می‌روند. آن‌ها دُرهای گران‌بهایی هستند که توانستند سه انتخابات پی‌درپی جناح‌های اصلی کشور را مغلوب خودشان کنند.

** همان‌طور که مسئولین استان به ماها امرونهی نمی‌کنند که به چه لایحه‌ای یا کسی رأی بدهید و به چه کس رأی ندهید ما هم باید دست مسئولین استان را در انتخاب مدیران استان باز نگه‌داریم تا اگر جایی مدیری کوتاهی کرد و باعث نارضایتی مردم شد برود به مدیر مافوقش یا مدیریت مربوطه گزارش دهد.

** {درباره دخالت نمایندگان در امور اجرائی} من این نقد را صد در صد قبول دارم. متأسفانه نظارت مجلس ضعیف شده است و خود دولتی‌ها هم باعث شده‌اند که ضعیف شود. بنده به هر اداره‌ای که سرزده‌ام بجای اینکه پاسخگوی مسائل و مشکلات مردم باشند، بدون استثنا تقاضاکننده و درخواست‌کننده حل مسائل و مشکلاتشان بودند. این ایراد به مجلس فقط نیست ایراد به دولت و مدیران دولتی هم است.



نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
حسین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۴
0
0
به جز دوره اول ،آن دو دوره را چگونه موفق شدی؟
با اتاق فکر یا با حذف رقبا
اتاق فکرتان در گل گهر به اسم مشاور چه می کنند؟
کاش کرمانی ها شما را بخواهند ما دو دستی تقدیم می کنیم
رضوانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۱
0
0
با همین لابی لابی گری و تعامل تعامل کردنتان ، قانون را از این کشور جمع کرده اید و دستگاه هایی رابطه گرا ساخته اید که جایی به شکل خانوادگی هم شده اند و هنوز لابی لابی می کنید
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)